apeldoorns kanaal nog niet veel vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ultimate
    Newbie
    • 10-05-2006
    • 49

ja ze hadden dat voor mij ook wel weer open mogen doen voor reacreatie scheepvaart dan werd het al een stuk beter als alles weer los was. ik vis vind zelf al erg licht boven lijn 10 a12 /00 onderlijn 6a8 /00.
    maar het is niet echt veel meer daar vorige week nog even gezeten water heeft een vage kleur net alsof er olie bij in zit kwam al dode snoek voorbij zette en 2 voorns dus gaat niet helemaal lekker daar

van mij mogen ze die 500miljoen er in stoppen

slechter als dit kan het niet meer worden denk ik

gr mike

Reageer

• hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

we hebben er volgende week weer dinsdags avond wedstrijden moet er heel licht voeren dat heb ik al wel door dan kan je nog wel kleintjes vangen en als je beetje geluk heb vang je nog een zeelt
      groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• ultimate
        Newbie
        • 10-05-2006
        • 49

ja dat klopt zeer weinig voeren ja en net zoals je zegt als je gelukt heb pak je nog een brazem of zeelt

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

daar op dat kanaal had je toch een zuurstof arme waterlaag net boven de bodem heb ik wel eens gehoord.
          begreep altijd dat je er niet op de grond moest vissen.
          kan ge*** zijn natuurlijk maar als het vervuild is kan het goed hoor.
          bij ons in de havens de waalhaven ,laurenshaven ,maashaven noem maar op sterft het van de platte en voorns zo groot heb je ze nog nooit gezien ,zeker daar waar we veevoer overslaan uit de zeeboten in binnenvaart schepen.
          maar neem maar 1 ding aan die vis komt daar niet op de bodem hoor havenslip is pure ***** zooi.
          en die vervuiling vind je op steeds meer plaatsen hoor zware metalen .

Reageer

• janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

Ik weet wel van heel vroeger toen de papier fabrieken het koelwater nog loosde op het kanaal dat er onder in de waterlagen Zwaar water zat dit was dood water zonder al teveel zuurstof Bij de grond was dan ook geen vis te vangen Je viste altijd zo,n 10 cm boven de grond voor de grote vis en op een meter voor de voorn en met je bulk lood om hoog op de Alver echt een super sloot Er zat ook niet al teveel snoek Dus je kon echt hele hoge aantallen halen ,en met de ver Nee ik heb daar mooie avonturen beleeft En kan daar met weemoed aan terug denken
            Groeten van Jan de visser

Reageer

• hbtje
              Sportvisser
              • 02-02-2005
              • 773
              • heerde

en toch is het wel mooi water (vroeger toen ik nog jong en onbedorven was kon je er altyd wel goed vis vangen ook brasem en kollen) maar zal niet weten wanneer ik daar een kolblei heb gevangen.
              laatste keer een keer vrij wezen vissen en behoorlijk casters in voer gedaan kijken of ik zo een platte kon vangen maar nee hoor
              volgens mij is het daar gewoon beste om weinig te voeren en zoregn dat de ballen (balletjes)direct uit elkaar valt
              groet hbtje
              zal over 2 weken verslag geven dan hebben wij daar 6 wedstrijdjes op de dinsdag avond

Reageer

• ultimate
                Newbie
                • 10-05-2006
                • 49

he hbtje welke vereniging zit jij bij dan?

gr mike

Reageer

• hbtje
                  Sportvisser
                  • 02-02-2005
                  • 773
                  • heerde

wij hebben eerst 7 wedstrijden in de yssel en dan 6 wedstrijden in dat mooie kanaal
                  en die vereniging heet de lege fles ,maar meestal zit die wel vol hoor want ze komen lekker met biertjes of fris langs langs de water kant.
                  En wij vissen van +- 7 tot 9 en van eind april tot eind augustus alleen in de vakantie niet

groet hbtje

Reageer

• Breambuster
                    Met enige kennis...
                    • 12-08-2005
                    • 342

Hoi

Het wordt tijd dat ik maar lid wordt, ben nu lid van de Alver te Westervoort.
                    Ook wel gezellig, maar die tappen geen bier tijdens de wedstrijd.
                    De laatste keer dat ik een biertap aan de waterkant zag staan was tijdens het WK 2004 in Willebroek. Coaches en bankrunners die het allemaal niet meer zagen zitten, gingen toen maar een biertje happen.

M.v.g.
                    Breambuster.

Reageer

• hbtje
                      Sportvisser
                      • 02-02-2005
                      • 773
                      • heerde

kom bij ons vissen krijg (koop) je genoeg en nog gezellig ook
                      groet hbtje

Reageer

• caswezep
                        Newbie

• 18-07-2009
                        • 1
                        • wezep

hoi ik vis wel is bij het apeldoornskanaal in hattem ik vang daar altijd veel vis met wormen of met maden

Reageer

• Roha
                          pennenbouwer
                          • 18-04-2005
                          • 1175
                          • Nijverdal

Hallo Cas,

Je hebt wel een oude topic uit de kast gepakt, zeg?!

De reden waarom je in Hattem wel goed kunt vangen is omdat het kanaal daar in rechtstreekse verbinding met de IJssel staat. Even voorbij Hattem richting Wapenveld is echter een sluis waardoor de vis niet kan optrekken en volgens mij ook niets heeft te zoeken omdat het water door gebrek aan fosfaten, algen en andere voedingsstoffen te weinig dierlijk leven bevat en daardoor glashelder is geworden.
                          Voorheen was het Apeldoorns kanaal o.a. een gewilde locatie voor het wedstrijdvissen. Door het gebrek aan voeding is de vispopulatie drastisch achteruitgelopen en door de helderheid van het water is de nog aanwezige vis heel schuw geworden.
                          Voor de hengelsport dus helaas niet zo interessant meer.
                          Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                          www.dobberbouw.nl

Reageer

Working...