selectie wedstrijd jeugd limburg

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • frenk
    Frequent aanwezig

• 10-03-2009
    • 128
    • beesel

selectie wedstrijd jeugd limburg

Hallo

Afgelopen zaterdag waren de selectie wedstrijden jeugd op de Schipperhaven in Roermond het weer was gelukkig droog maar er stond een straffe wind over het parcour heen .
    Over de resultaten kunnen we kort zijn het was 3 keer niks in de categorie C wint 115 gram 2e is 40 gram 3e 10 gram 4e 10 gram en 5e 5 gram de andere deelnemers 7 man niets gevangen.
    In de b categorie was het iets beter ik weet niet precies hoeveel wint maar 5e plek is 122 gram 6e is 40 gram en dan nog eentje met 10 gram en de andere 12 vissertjes niets.
    Bij de A categorie was het erg slecht 9 deelnemers 3 man met vis de 1e iets meer dan een kilogram de 2e een paar honderd gram en nummer 3- 10 gram.
    Nu weten we dat het overal slecht is in onze provincie maar op zo'n manier kun je niet spreken van een stimulans voor de jeugdleden, geen wonder dat het overgrote merendeel het na een paar jaartjes het voor gezien houdt!!!!
    Nu maar hopen dat er binnen een paar jaar een passende oplossing wordt gevonden zodat de jeugd weer volop vis kan vangen.

Groetjes Frenk.
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5454
    • Feânwalden

En dan klagen wij hier in het Noorden, moeten we maar niet meer doen.
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• frenk
      Frequent aanwezig

• 10-03-2009
      • 128
      • beesel

Hallo Frisian Viking

Als het in onze provincie zo blijft, zullen er meer zuiderlingen naar het noorden trekken om hun visje te kunnen vangen.
      Dit nu al het geval met verschillende korpsen, voor een paar jaar terug viste deze nog bij ons mee maar nu onder een andere naam vissen zij de selectie elders.
      Dit vind ik diep triest, maar ja wat moet je eraan doen !!!

groetjes Frenk.

Reageer

• The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5454
        • Feânwalden

Beste Frenk, wij hebben al zeker een man of 10 van buiten onze federatie grenzen, maar het mag dus geen probleem.

Het houd wel in dat je niet meer voor de selectiewedstrijden voor een andere federatie mag uitkomen, je mag niet eens voor een andere vereniging uitkomen je dient voor 1 vereniging en 1 federatie uit te komen het gehele jaar
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• atkk
          Newbie

• 21-07-2012
          • 42
          • Hellevoetsluis

Bij ons in zuid holland zuid& delta (in Geertruidenberg)was het niet veel beter. A-cat: winnaar 33gr, b-cat 3 man met vis, c-cat: geen vis. Het kraanwater was vuiler dan het viaswater (echt kraak en kraak helder)

Reageer

• frenk
            Frequent aanwezig

• 10-03-2009
            • 128
            • beesel

Hallo

Ik begin ook echt te denken dat het helder worden van de wateren echt een probleem gaat worden om nog enigszins fatsoenlijk een visje te kunnen vangen, hierdoor gaan steeds meer mensen op een vijver vissen en verdwijnt de wedstrijdvisserij op open water wat ik erg jammer vindt.
            Waar zijn toch die tijden gebleven dat je op de Maas of elders mooie voorns kon vangen en soms wel 70 tot 100 stuks op een wedstrijd van 3 uurtjes...........zucht, zal allemaal wel geschiedenis worden.

groetjes Frenk.

Reageer

Working...