bijvoeren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

bijvoeren

Hallo!

Als jullie ergens middenin een sessie nog bijvoeren, gaat dat dan nog enkel met de cup of ook gewoon met ballen voer? Enkel los aas, of enkel lokvoer? Of een combi?

Als je dan bijvoert met lokvoer, gebruik je dan een 'dood' of een 'actief' voertje?
  • Klaas Hoen
    Met enige kennis...
    • 09-04-2006
    • 346
    • gorredijk

ik had gister een wedstrijd...op een water wat 1,5 meter diep was ongv..
    me buurman pakte gelijk brasem stuk of 8 achterelkaar..dat was vanaf het startsiganaal af...na een kwartiertje gooide hij gelijk al vrij dikke bijvoerballen bij..en het was ook geen 1 maar gelijk 3/4 ballen..ach dacht so van je voert het zometeen gelijk dood...naja het viel aardig stil bij em en ik begon te vangen, en na bijna elke vis gelijk even stuk of 15 casters erbij gooien en direkt weer beet..heel apart want als ik er niet bij gooide dan was het ook gelijk weer stil.
    ik gooide het er bij en ving gelijk weer, om de 5 vissen 2 kleine balletjes voer gewoon bierdop formaat ongeveer en het ging uitstekend.
    wedstrijd van 3 uren eerste uur had ik weinig tot niks en toen kreeg ik de vis op de stek en gingen er ook niet meer af tegen over me buurman viel dat uitermate tegen, hij ving het eerste uur best veel, en voerde het na mijn idee gelijk dood.
    ik ving gewoon het 2e en het 3e uur gewoon lekker door, maar het waren alleen geen echte dikke brasems..had er ongeveer 18 stuks aan brasem en had in totaal 9.550 kg nummer 2 had 6.5 kilo en nummer 3 had 5.500 kilo
    heb er genoten van de wedstrijd, geen moment verveeld, het weer zat dan niet echt goed mee paar beste dikke donkere wolken gingen ne tom ons heen maar hielden het op een paar buitjes droog voor de rest de wind hij zat gelukkig in de rug maar draaide later beetje over het verlengde van het kanaal:

even over de vraag van ricky:
    je moet niet gelijk bij de eerste vis gelijk gaan bijvoeren, kan wel maar dan niet met voerballetjes, gewoon met casters er bij cuppen en hou gewoon om de 5 visjes aan dan gewoon een voerballetje er bij gooien..er moet gewoon een ritme inzitten en als de beeten minder worden dan gewoon even wat minder bijvoeren..
    StuntelLaar

Reageer

• willie
      Sportvisser
      • 03-12-2005
      • 626
      • wijhe

ligt ook aan het water bij ons heb je ook een we****** als je daar bij voert kan je het wel schudden bij voeren kan alleen met maden en casters.

gr willy

Reageer

• Deemes
        Met enige kennis...
        • 06-09-2005
        • 335
        • Retie

Ik ben van mening dat je bij een wedstrijdje van 3 uur eigenlijk niet moet bijvoeren als het om brasem gaat. Waarschijnlijk is het door het bijpruimen zoals wij dat noemen dat je kleinere platte vangt. Deze is namelijk tuk op het wolken en wordt er door aangetrokken. Echter de grotere exemplaren ga je hiermee eerder verder weg jagen dan aanlokken, zij houden nml niet zo van al die 'herrie'.
        Als ik de hoeveelheid vis zie die je vangt als winnaar dan denk ik dat anderhalve kilo klaargemaakt lokvoer volstaat en dit gelijk bij het startsignaal erin, verrijkt met een kwartje casters en een handje maden. Vanaf het begin ook met regelmaat casters (geen maden) bijschieten (of werpen) a rato van een 10-tal stuks om de drie minuten. Krijg je er de platte goed op dan mag dat tot max verdubbelen. Verder één keer om het half uur een volle 'tutter' kleine maden (pinkies) bijschieten om vis die in de buurt zwemt bij te lokken.
        Op deze mannier zou ik het alvast een keer proberen.

Succes ermee!

DeeMeS
        \'k Pak \'m \'beet\'!

Reageer

• rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

ik voer dus in het begin 2 tot 8 sinaasappelgrote ballen, afhankelijk van de situatie en de verwachting. Daarna (meestal pas na n uur), begin ik bij te voeren met de cup, af en toe een paar maden en casters, of n klein voerballetje.

De reden van mijn vraagstelling is: In Elburg ving ik brasem, steeds voerde ik met ballen formaat (iets groter dan) golfbal bij (wel 1 per 10 minuten), toen mijn voer op was, was het ook gebeurt met de brasem. Dit is mij 2 keer gebeurt. Keer erna bleef ik doorvoeren, meer zelfs en heb daar nog nooit zoveel brasem gevangen. Cuppen kende ik toendertijd niet.

[Gewijzigd door rickie op 05-25-06 at 12:24 AM]

Reageer

• karperkoning
            Karpervisser!
            • 13-12-2005
            • 878
            • AELSE

ik heb volgende week limburgse selectie op de noordervaart in nederweert
            hoe zouden jullie voeren om de gehele 3 uur vis te kunnen vangen of in ieder geval op de voerplaats te hebben?
            graag jullie tips want ik wil nu wel s doorkomen naar het NK

bedankt alvast
            Ralph
            http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
            Karp Fishing 4 live!

De groeten
            Ralph

Reageer

• thomas1
              Komt net kijken
              • 29-01-2006
              • 76

Hallo allemaal,

Even een vraag: Hoe krijg je je voer (caster,maden, lokvoer enz. ) op de plek waar je het wil hebben (voederplek) wanneer het ongeveer 15 tot 20 meter van de kant is. Ik heb weleens van cuppen gehoord, maar dan moet ik helemaal een cupset kopen en het lijkt mij lastig om dat steeds na elke vis te gebruiken om bijv. 5 of 10 casters op de voederplek te brengen met zo'n cup set. Met een werppijp lijkt mij het ook niet echt makkelijk wanneer je met harde wind vist... Ik heb ook wel eens iemand met een soort katapult gezien, maar mag dat wel in nederland?
              Kan iemand mij er meer over vertellen :? :?

M.V.G.
              Thomas

Reageer

• spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door thomas1

Hallo allemaal,

Even een vraag: Hoe krijg je je voer (caster,maden, lokvoer enz. ) op de plek waar je het wil hebben (voederplek) wanneer het ongeveer 15 tot 20 meter van de kant is. Ik heb weleens van cuppen gehoord, maar dan moet ik helemaal een cupset kopen en het lijkt mij lastig om dat steeds na elke vis te gebruiken om bijv. 5 of 10 casters op de voederplek te brengen met zo'n cup set. Met een werppijp lijkt mij het ook niet echt makkelijk wanneer je met harde wind vist... Ik heb ook wel eens iemand met een soort katapult gezien, maar mag dat wel in nederland?
                Kan iemand mij er meer over vertellen :? :?

M.V.G.
                Thomas
                of een bait dropper die zie ik ook steeds meer verschijnen .
                want na 14 mtr kan ik in ieder geval niet meer cuppen want mijn hengel is niet langer.
                die droppers werken ook mooi en veel preciser en ploft het alleen op de bodem neer.

Reageer

• thomas1
                  Komt net kijken
                  • 29-01-2006
                  • 76

Hoi,

Van een baitdropper had ik nog nooit gehoord(maar ik heb even gegoogled ) , maar het lijkt mij geen oplossing om bijv 5 - 10 caster of maden er bij te doen na elke vis of na een paar vissen die je gevangen hebt, ook vraag ik mij af mijn hengel ( feederhengel-2,60m ofso...) waarmee je het erin moet gooien of zo'n groot ding (zeker 20 cm) wel kan houden (dat m'n hengel niet breekt). :~ Kan iemand mij nog meer vertellen over de manier van het bijvoeren

M.V.G.
                  Thomas

Reageer

• karperkoning
                    Karpervisser!
                    • 13-12-2005
                    • 878
                    • AELSE

bij karpervissen word dit ook gebruikt om over grote afstanden mooi bij te voeren

dat dit bij witvissen is wist ik niet
                    wat de bedoeling ervan is wel
                    je vult hangt hem aan je hengel en vult hem met het aas wat je wilt bijvoeren
                    je gooit hem recht op de voerplaats en door de kurk die bovenin de rocket zit
                    zal hij kantelen en het aas perfect terechtkomen

Ralph

[Gewijzigd door karperkoning op 05-27-06 at 07:41 PM]
                    http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
                    Karp Fishing 4 live!

De groeten
                    Ralph

Reageer

• thomas1
                      Komt net kijken
                      • 29-01-2006
                      • 76

Dat van een baitdropper is wel handig voor het maken van de voederplek denk ik, maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik gewoon maden, casters, maïs enz. op de voederplaats moet krijgen op zo'n 15 - >20 meter uit de kant... :@ Kan iemand mij vertel hoe je dat moet doen :?

M.V.G.
                      Thomas

Reageer

• spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

Hoi,

Van een baitdropper had ik nog nooit gehoord(maar ik heb even gegoogled ) , maar het lijkt mij geen oplossing om bijv 5 - 10 caster of maden er bij te doen na elke vis of na een paar vissen die je gevangen hebt, ook vraag ik mij af mijn hengel ( feederhengel-2,60m ofso...) waarmee je het erin moet gooien of zo'n groot ding (zeker 20 cm) wel kan houden (dat m'n hengel niet breekt). :~ Kan iemand mij nog meer vertellen over de manier van het bijvoeren

M.V.G.
                        Thomas
                        ???? ik snap het ff niet als je er caster bij wil brengen met een feeder daar heb je toch die korf voor.
                        en idd een baitdrobber is voor de vaste stok.
                        maar je feederd toch wel met een korf zeker sterker nog anders heet het ledgering

Reageer

• thomas1
                          Komt net kijken
                          • 29-01-2006
                          • 76

Hoi spuiliefhebber,

Ik kan caster, maden enz. idd met de korf erbij doen, maar dan moet ik wel m'n hengel (dus ook m'n aas) van de voederplek halen (en krijg ik op dat moment geen beet)en er moet dan ook weer extra lokvoer op de voederplaats wat meesteal niet nodig is (in de korf moet lokvoer en casters anders blijven ze er toch niet in...), dus wil ik bijvoeren zonder de hengel te gebruiken, met de hand lukt dat niet goed dan komen ze niet ver genoeg en niet op de juiste plek, daarom vroeg ik mij af hoe je dat moet doen bijv. met een katapult ding kan gebruiken, maar ik weet niet of die verboden zijn in NL want zoiets had ik wel gelezen... :? :?

M.V.G.
                          Thomas

Reageer

• Sido
                            Sportvisser
                            • 06-09-2005
                            • 801
                            • dorpje aan franekervaart

maar je feederd toch wel met een korf zeker sterker nog anders heet het ledgering
                            dan doe ik dus aan ledgering, weer wat wijzer geworden
                            Sido
                            ____
                            HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• antoinette
                              Specimen Hunter
                              • 13-11-2005
                              • 1926
                              • oudenhoorn

@thomas: klopt helemaal dat een katapult verboden is, ikzelf gebruik een madenwerppijp werkt ook prima (voor de vaste stok)

Reageer

Working...