grijze plateaubakken en jouw plateau

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fishbone
    Vaste stok & Feeder
    • 14-07-2004
    • 217
    • Ridderkerk

Zo'n grijze bak gebruik ik ook al een paar jaar. Eerst alleen bij het feederen, en sinds vorig jaar gaat hij (bijna) altijd mee. Zoals Eduard omschreef gebruik ik hem ook meestal. De bak verkregen via mijn werk (gratis)
    omdat ze voor elektronica-onderdelen gevaarlijk zijn ivm statische elektrische ontladingen. De draagarmen heb ik van een paar stukken vierkant aluminium gemaakt. Het geheel is zo pasgemaakt op mijn Techni-Works plateau dat hij past op de lange, en de korte kant. Het deksel is gemaakt van een plaatje MDF wat waterdicht is gemaakt met plakplastic, en voorzien van een profielrandje uit de bouwmarkt. Op de (slechte) foto is te zien hoe ik hem aan de waterkant gebruik. (Let niet op de troep, ik was aan het opbreken, en het was al donker.) Zal een keer een duidelijke foto maken bij voldoende daglicht.
    Het geheel heeft ongeveer zeven euro gekost.

Groeten,

Fishbone
    Groeten,

Fishbone

Reageer

• rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

bij mij op het werk liggen ook duizenden kratten, zal allicht een goeie tussenzitten. Zo'n deksel maken zal ook geen probleem zijn en het onderstel haal ik van mijn oude bijzetplateau af. afgezien van het feit dat ik niet zoveel poespas (flavours enzo) gebruik denk ik dat ik de aasbak vaak zal gebruiken.

Iemand nog meer tips??

Reacties als die van fishbone zijn altijd welkom.

FF @ john de wedstrijdvisser: Als ik morgen die foto tegen de avond nog niet geplaatst heb en jouw nieuwsgierigheid nog even groot (of groter) is, dan moet je me maar even een pb sturen ter herinnering.

Reageer

• rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

topsetsteun, zal bij enkelen van jullie wel bekend zijn. Ik heb geen idee waarom er geen één fabrikant dit model in produktie neemt. (of is dit wel het geval??) Dit model is gratis, althans; de kosten van een stukje pvc en een oude hengelsteun zijn te verwaarlozen. Deze steun is bovendien ook een stuk windvaster dan andere topsetsteunen.

[Gewijzigd door rickie op 12-19-05 at 02:29 PM]

Reageer

• Peter1969
          Met enige kennis...
          • 21-02-2003
          • 269
          • culemborg

Die topsetsteunen zijn te koop bij Sanders Hengelsport in Maarssen.
          Prijs weet ik zo 1,2,3 niet maar was niet al te duur.
          Trouwens van hetzelfde materiaal verkopen ze ook een supermooi hengelsteun voor vaste lat. U weet wel, zo'n ding waar uw hengel voor u in een v-tje rust en de achterzijde richting bibs gaat.

Gr,Peter

Reageer

• rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Peter1969

Die topsetsteunen zijn te koop bij Sanders Hengelsport in Maarssen.
            Prijs weet ik zo 1,2,3 niet maar was niet al te duur.
            Trouwens van hetzelfde materiaal verkopen ze ook een supermooi hengelsteun voor vaste lat. U weet wel, zo'n ding waar uw hengel voor u in een v-tje rust en de achterzijde richting bibs gaat.

Gr,Peter
            had al 'n vermoeden dat ze zouden bestaan. Die hengelsteunen recht voor je lijken me niet echt fijn.
            Iemand die er de voordelen van inziet? Ik heb mijn hengelsteunen liever naast me.

Reageer

• Peter1969
              Met enige kennis...
              • 21-02-2003
              • 269
              • culemborg

Rickie, het vist super! Vooral als je met de katapult/ werppijp aan de gang moet is dit perfect.
              En het voordeel is ook dat je er goed mee kunt driften omdat de hengel horizontaal kan schuiven.
              Mijn menig is dat het een superding is. Zal niet meer zonder kunnen.

Reageer

• rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

oke, maar geen optie voor mij, omdat ik gebruik maak van een "normaal" plateau

Reageer

• lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

Die aasbak/koffer is niet bedoeld om je aas los in te doen... Je zult toch vast zitten aan de gewone aasbakjes, maar het meenemen naar de visplek etc. is gewoon veel practischer (vind ik) Vroeger nam ik alles mee in de losse bakjes, emmertjes en plastic tasjes, nu doe ik het thuis in de aaskoffer en hoef ik die eigenlijk alleen maar te openen aan het viswater. In de deksel zitten magneetjes waar ik mijn onthaakschaar en schaartje op vast zet en mijn flesjes met additieven heb ik zo ook allemaal bij de hand.

Ik heb zo nog even op internet gesurfd, maar ze zijn inderdaad moeilijk te vinden... toch vreemd, als je ziet hoeveel mensen zo'n bak hebben...
                  Heb je bij toeval nog een foto hoe jij die magneetjes hebt gemaakt in je deksel , omdat ik binnenkort een andere kist heb en de grijze bakken daar ook op aan wil passen vind ik dit wel een super idee
                  Gr Johnny
                  Groetjes
                  Johnny

Match
                  Feeder
                  Stok

Reageer

• rickie
                    hoe kouder hoe beter
                    • 18-11-2005
                    • 2377
                    • Oldebroek

kan je er toch gewoon opplakken? :?

Reageer

• lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

Vast plakken !!!! !@#$ Had ik ook kunnen bedenken :? :?
                      :? :? :? :?
                      Johnny
                      Groetjes
                      Johnny

Match
                      Feeder
                      Stok

Reageer

• happyksk1
                        Komt net kijken
                        • 25-10-2003
                        • 73
                        • Alphen aan den Rijn

Geplaatst op zondag 18 december 2005 @ 1854

Die aasbak/koffer is niet bedoeld om je aas los in te doen... Je zult toch vast zitten aan de gewone aasbakjes, maar het meenemen naar de visplek etc. is gewoon veel practischer (vind ik) Vroeger nam ik alles mee in de losse bakjes, emmertjes en plastic tasjes, nu doe ik het thuis in de aaskoffer en hoef ik die eigenlijk alleen maar te openen aan het viswater. In de deksel zitten magneetjes waar ik mijn onthaakschaar en schaartje op vast zet en mijn flesjes met additieven heb ik zo ook allemaal bij de hand.
                        Ik heb zo nog even op internet gesurfd, maar ze zijn inderdaad moeilijk te vinden... toch vreemd, als je ziet hoeveel mensen zo'n bak hebben...
                        Helemaal mee eens, ook handig om je bakkie kofiie neer te zetten als je pen onder gaat of als er weinig vis op de stek is je radio kwijt te kunnen. Bij mij op het werk stonden een paar van deze Overtoom bakken met deksel behoorlijk werkloos te zijn. Ik heb ze meegenomen schoongemaakt, scharnieren en uitzetsteunen erop gezet en ze een nieuwe toekomst gegeven.
                        Eèn bak voor mezelf gehouden de andere beschikbaar gesteld als 1 van de prijzen van onze competitie.
                        Bij aankoop van de Milo 1059 kreeg ik een aluminium bijzettafeltje kado, steunen eraf gehaald en d.m.v popnagels op de bak gemonteerd.
                        Bezwaar was toen ik hem voor het eerst gebruikte en vol met aas zat hij toch wel zwaar was, hij hing met het volle gewicht aan het plateau, dit opgeost door er aan de scharnierkant een verstelbare steun te monteren.

Wat zit er verder nog aan mijn plateau vast?

-leefnet
                        -spraybar
                        -feedersteun
                        -paraplusteun
                        Charles

fortis et fidus

Reageer

• rickie
                          hoe kouder hoe beter
                          • 18-11-2005
                          • 2377
                          • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Harpie

De kale bak kost bij Hoffmann-Zeist, 35 Euro.
                          Kijk op www.hoffmann-zeist.nl
                          Tik bij de zoekfunctie het bestelnummer 303 344-16 in en dan vind je alle gegevens over deze bak.

Een beetje knutselaar doet de rest zelf.
                          is zoiets ergens anders niet goedkoper te krijgen?

Reageer

• † John van der Zee
                            [In Memoriam]
                            • 16-11-2005
                            • 1761
                            • in zuidholland in een mooi visgebied

misschien wel als je iemand weet die die boxen heeft staan en er niks meer mee doet
                            dan heb je geluk
                            Vissen is ontspannend.
                            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• rickie
                              hoe kouder hoe beter
                              • 18-11-2005
                              • 2377
                              • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door wedstrijdvisser nl

misschien wel als je iemand weet die die boxen heeft staan en er niks meer mee doet
                              dan heb je geluk
                              ja, maar ik bedoel, ze zijn toch wel goedkoper te krijgen dan 35 euro lijkt me?

Reageer

• Kosmozz
                                Match en Feeder
                                • 25-07-2005
                                • 1959
                                • Hannut

is zoiets ergens anders niet goedkoper te krijgen?
                                Wordt lastig denk ik. Ik heb zelf zo'n bak bij overtoom gekocht voor 40 euro. Later een oud plateau gesloopt, waarvan ik het onderstel op de kist heb gezet. Het is dat ik nog een oud plato had staan, anders was het verstandiger geweest om een complete kist met poten aan te schaffen. Probeer voor 30 euro maar eens 4 poten te krijgen + onderstel. Dan ga ik er van uit dat je geen connecties hebt in de aluminiumindustrie

Ik vis nu een jaar met zo'n bak en het bevalt me prima. Vooral op een stenen ondergrond is het een uitkomst en bij regen natuurlijk!

Groetjes,
                                Dennis
                                Carpe Diem

Reageer

Working...