ik heb even een vraag over elastiek, kan iemand uitlegggen wat het is en/of wat het doet?
elastiek
Collapse
X
-
elastiek is een van de beste uitvindingen
als een beet krijgt..dobber gaat onder dan haal je op..normaal als je geen elastiek hebt en het is een dikke vis..klapt de hengel gelijk met elastiek veert het eerst lekker zodat de haak niet snel uitscheurd..StuntelLaar

-
Het elastiek zit binnen in je top van je hengel; meestal in de 1e 2 delen. Dit elastiek zit dus achterin dat 2e topdeel vastgezet met een bung. Het loopt dan door je top naar de punt en daar zit een connector buiten je top waar je het elastiek aan bevestigd. Aan de andere kant van de connector bevestig je je lijn en zo kan het elastiek je top uitkomen wanneer je een grote vis aan je haak hebt.Reageer
-
Handig spul, kun je dat zelf in je hengel zetten of moet dat er al in zitten als je de hengel koopt?
Maar ik geef altijd een tikje als de dobber ondergaat, op die manier gaat de haak dan door de vissenbek zodatie vast zit (lijkt me logisch) kan dat dan nog wel?Sido
____
HSV: De Deinende DobberReageer
-
Dat elastiek kan je zelf in zetten, maar als je er geen ervaring hebt, kan je dit beter even laten doen bij de hengelsportzaak, omdat je vaak je top een stukje in moet korten.
Aanslaan is met elastiek niets anders, het komt er namelijk uit wanneer er veel spanning op te staan.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer