donkere lijn, lichte lijn, rode haak of een normale zou dit nou echt uitmaken voor de vis ??
Kleuren draad/haak
Collapse
X
-
het rare van vissen is dat ze bij mij stukken beter bijten op een rode haak dan op een reguliere haak, mijn vangsten nemen dan significant toe

Reageer
-
is dat niet gewoon een psychologisch effect antoinette? dat je meer vertrouwen hebt, en dat het daarom beter gaat??? (@)het rare van vissen is dat ze bij mij stukken beter bijten op een rode haak dan op een reguliere haak, mijn vangsten nemen dan significant toe
groeten,
Peter
****Moderator NHSF
****Reageer
-
denk niet dat het een psychologisch effect is, mijn jongste viste in de competities ook met rode haken, is 1e van de jeugdafdeling geworden.
en mijn haken voor de vaste lat zijn niet klein te noemen maat 14
Reageer
-
Op de vaste stok pak ik meestal maat 16 tot 24. Dit hangt af van de situatie en het soort haak.
Haken van kensaki vallen namelijk veel anders uit in maat dan gamakatsu haken.
Er zit zelfs maatverschil tussen enkele modellen van gamakatsu.
Mustad gebruikte ik eerder ook nog wel eens, maar tegenwoordig niet meer.Reageer
-
Met haakje 18 kan je ook brasems vangen hoor
, gewoonlijk zijn deze "kleinere" haakjes wel interresant bij kleinere vissen zoals Voorn, baars en zelfs zeelt.
Als je karper wilt vangen met je vaste stok moet je wel wat groter gaan, een karper trekt een haakje 18 tamelijk gemakkelijk krom als het nylon niet eerder over breekt (gisteren mee gemaakt).
Maar met vaste stok zou ik toch niet groter gaan dan haakje 12. Ik weet niet of je met maden vist, maar die op een haakje 12 steken is niet zo goed te doen, gewoonlijk spuit er dan langs alle kanten spijs uit.
Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush"I know the human being and fish can coexist peacefully."Reageer
-
Ik heb het zelfs eens een paar keer gehad dat ik een voorn ving met een rode haak zonder dat er iets aan zatOorspronkelijk geplaatst door antoinette
het rare van vissen is dat ze bij mij stukken beter bijten op een rode haak dan op een reguliere haak, mijn vangsten nemen dan significant toe
Reageer
-
Vandaag nog een karper van 4,2Kg gevangen met een haak 16 dus zo mega klein zijn die dingen niet hoor.
Ik stond er wel versteld van dat de haak niet recht ging staan want de karper was zo groot dat hij niet in mijn schepnet paste en er in gevouwen moest worden.
Ik ben er wel druk mee geweest om hem binnen te krijgen ik had hem nl. net voor de rugvin gehaakt, maar na een gevecht van ruim 2 uur en 15 minuten kon ik hem eindelijk landen.
In totaal had ik 3 vissen en 6820 gram en allemaal gevangen aan die haak 16 op de feeder.
suc6
Gerrit Bakker21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
kleuren van draad staat er bovenaan deze topic.
nu vroeg ik me af: zijn er mensen onder jullie die die ''zwarte'' en zinkende draad gebruiken van sensas.
heb ooit eens gekocht. niet tevreden van...
vertel maarReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer