Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik merk dat de vangsten met de vaste stok om deze tijd van het jaar beter zijn dan met de matchhengel. Hoe kan dit toch, vooral omdat ik bijna alleen maar met de match vis.
Dus nou moet ik mijn ouderwetse 850 centimeter browning weer van zolder halen om zaterdag mijn eerste clubwedstrijd te kunnen gaan vissen. Dat wordt dus ff elastiek checke en tuigjes klaarmaken pff heb het nog druk deze week.
tsja..als je da tnu nog moet maken dan ben je er idd nog lekker laat mee..maar ik doe dat altijd zeg maar in me piep kleine winterstop vis meestal altijd elk weekend wel in de winten op witvis..
Maar als ik jou was dan was ik er snel mee aan de slag gegaan..
in ieder geval heel veel succes met je eerste club wedstrijd!!
Ik viste als ventje altijd met een eenvoudig werphengeltje met een dobbertje in slootjes en kleinere watertjes.
Ook wel blinkeren op snoek.
Sinds een jaar heb ik het vissen weer opgepakt en ik blijf penvissen.
Jullie hadden het over een match hengel en die overweeg ik aan te schaffen.
Ik wil een hengel die ik zo breed mogelijk kan inzetten en hoef niet op een dubbeltje te kijken.
Heb nu een ultimate 12" 2 3/4 lbs. carperhengel met een shimano twin power xt-ra 1500 molen.
De molen is voor mij perfect,de stok niet.Net iets te kort en te stug.
Ik denk nu aan een shimano antares ax multi match 396/427 werpgewicht 20gr.
Alle suggesties zijn van harte welkom want ik ga niet halsoverkop zo'n dure hengel koop.
Shimano Antares AX Multimatch 396/427 F
Shimano Twinpower XT-RA 2500 met slip achterop en Fightin\'drag knop.
Antares match is 't vlaggeschip van Shimano. Prima stok voor zowel de vaste montage als voor de slider (schuifdobber) De binnendiameter van de oogjes is namenlijk prima geschikt om met stuitjes te vissen.
De match is voor mij 't verlengstuk van de vaste stok. Wanneer ik merk dat de vangsten tot 13 meter tegenvallen, omdat de vis niet op de voerplek wil komen, heb ik een extra troef achter de hand
Dat is inderdaad een giga mooie stok. Heb zelf onlangs een spro serie Walter aangewschaf lengte 4,20 m en dobbers te werpen van 5-15 gram. kosten een kleine 150 euries.
Voor de korte afstand (tot 10 meter) vind ik ze te lang. Dan kun je beter een hengeltje van 3-3.5 meter gebruiken. De Fox Canal Rod is erg mooi, die is 3.55m en speciaal voor dit soort visserij ontwikkeld. Kost iets van 180 euro. Voor de korte afstand gebruik ik zelf een winckle picker van 2.90 meter, een Silstar Multitip Diaflash. Superlicht hengeltje!
Ik heb hem gekocht hoor,die Antaris AX multi max 396/427 F.
Wat een prachtige en superslanke hengel is dit zeg!
Er inmiddels al een paar flinke karpers mee binnen gehaald.
De hengel buigt angstig ver door maar geeft me toch een erg betrouwbaar gevoel.
Ben er erg blij mee ondanks de pittige prijs.van E295.
Shimano Antares AX Multimatch 396/427 F
Shimano Twinpower XT-RA 2500 met slip achterop en Fightin\'drag knop.
Reageer