Vissen in de Waal

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Het water bij Zaltbommel stat nu op 322 cm dus de kribben komen nu weer (bijna) boven water uit.
    Je kunt nu wel weer vissen in de Waal al zul je wel veel stroom hebben. Op de kribben kun je nu nog niet vissen.
    Dit weekend zal de stand wel weer iets lager zijn.

Groeten Sjaak
    Sjaak van Voorden

Reageer

• nijmegen
      Komt net kijken
      • 19-03-2006
      • 70
      • Nijmegen

bedankt voor de reacties...

ik heb eigenlijk nog 1 vraag en ik kon het zo snel niet vinden onder de zoekoptie en vond het niet nodig
      om er een nieuw topic voor aan te maken
      ik ga dus weer vissen op de waal maar het stroomt daar dus erg hard maar ze zeggen dus dat je altijd
      een voerplek moet aanmaken door bv eerst een paar korfjes te ''lossen'' op de afstand waar je wilt vissen
      maar door die stroming lijkt het mij dat het gewoon allemaal weer net zo hard met de stroming meegaat
      of zie ik dat verkeerd? of als er bijvoorbeeld boten langs varen hoe zit dat eigenlijk?
      bedankt alvast

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

ik zal kijken of ik je vraag kan beantwoorden ,Bij ons in het Spui waar ik vaak vis stroomd het ook behoorlijk korven van 100gr zijn daar vrij normaal en 150gr doet ook nog mee Hier gaat het voor voeren ,met wat je zegt eerst wat korven brengen echt niet op Ik begin met een 8vaks korf zo om de twee a drie min te verversen ,en dat houd ik zo,n half uurtje vol dan ga ik over op een 6vaks korf ,en doe ik het verversen wel iets langzamer zeg zo om de 3 a4 min maar over het algemeen aast de vis sneller ,en niet alles is raak maar de beten laten niet lang op zich wachten Nou ben ik een paar keer in Benede leeuwen geweest ,en daar bleven 6vaks korven van 60 a70 gr netjes liggen Maar wat ik uit alle verhalen op pik is dat je de neer lijn moet zoeken om dat de stroomsnelheid daar het laagst is ,en je daar de vis van daan moet halen Maar a,s zondag ga ik het proberen kijken of we wat kunnen vangen Ik hoop dat je met deze gegevens wat kan beginnen vr/gr van Jan de visser
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

Echt voorvoeren zoals op stilstaand water is niet nodig. Je kunt in het begin iets meer ingooien om de vis te lokken maar vaak als je op de goede plaatsen zit is de vis er al.
          Gewoon veel ingooien en afhankelijk van hoe de vis bijt zul je aas toe moeten voegen. Grote korven werken vaak goed op de Waal.
          Let wel op dat los aas als maden en casters snel wegstromen en dat de vis daarachter aangaat en weg is.
          Mais is wel zwaar en zal beter blijven liggen. Dode maden zijn ook goed om te gebruiken omdat ze niet meer uit de korf kruipen.
          Als ik op de Waal 5 minuten geen beet krijg gooi ik opnieuw in zodat je een doort voerspoor maakt waarlangs de vis aast.

Succes,

Sjaak
          Sjaak van Voorden

Reageer

• nijmegen
            Komt net kijken
            • 19-03-2006
            • 70
            • Nijmegen

bedankt voor de tips...
            het is me wel duidelijk geworden dat dat voorvoeren zoals op stilstaand water geen nut heeft
            ik ga het dit weekend proberen met de tips die jullie mij hebben gegeven
            gewoon regelmatig opnieuw ingooien en voer brengen ik laat het weten
            of het wat is geworden

bedankt gr danny

Reageer

• SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

Zog ervoor dat je voer niet te droog is want dan vliegt het gelijk uit je korf en de droge delen zullen op de stroom meegaan. Het voor moet net zo plakken dat je er een bal van kunt maken maar dat het wel uit je korf komt als je na 5 minuten indraait.
              Met te droog voer vang je waarschijnlijk erg weinig tot geen vis.

Groeten Sjaak
              Sjaak van Voorden

Reageer

• janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

Sjaak bedankt voor de tip ,maar dat zal wel lukken m,n grootste probeem was hoe en waar kom ik aan de waterkant ,maar dat heb je keurig voor me op gelost Ik ben zeer benieuwd of e,a gaat lukken ,maar dat hoor je nog wel
                gr/ van Jan de visser

Reageer

• Boschie
                  Newbie
                  • 28-03-2005
                  • 44
                  • Aspcity

Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden

Als ik op de Waal 5 minuten geen beet krijg gooi ik opnieuw in zodat je een doort voerspoor maakt waarlangs de vis aast.

Succes,

Sjaak
                  Breng jij zo snel voer achter elkaar?Toch ook eens deze methode proberen ik bracht meestal na zo'n 15min pas nieuw voer of ben je sneller ongeduldig Sjaak?

Ik dacht dat ik al zo ongeduldig was althans dat zegt mijn vriendin en ik vind zelf dat ik met vissen alle geduld heb thuis kan ik nog wel eens te snel uit mijn slof schieten.
                  Barry

Reageer

• SvVoorden
                    Sportvisser
                    • 26-07-2002
                    • 747
                    • Woerden

Het is zeker op stromend water belangrijk om vaak in te gooien, zeker in het begin. Natuurlijk kun je als je langer zit de korf wel een keer 10 minuten laten liggen.
                    Ik zie bij ons met de wedstrijden regelmatig mensen die weinig vangen en dit komt volgens mij gewoon door het weinige ingooien. Ze gooien in het begin in en daarna af en toe een keer maar zo maak je nooit een voerspoor.

Probeer het maar eens en je zult zien dat je meer beet krijgt.

Groeten Sjaak
                    Sjaak van Voorden

Reageer

• SvVoorden
                      Sportvisser
                      • 26-07-2002
                      • 747
                      • Woerden

Jan,

Succes zondag, als je nog gaat natuurlijk. Ik hoop dat er wat te vangen is. Het water staat beneden 3 meter dus hoe moet nu kunnen. Stromen zal het wel behoorlijk denk ik.

Sjaak
                      Sjaak van Voorden

Reageer

• nijmegen
                        Komt net kijken
                        • 19-03-2006
                        • 70
                        • Nijmegen

nou ik kom er net vanaf...
                        er was echt niet te vissen het waaide echt te hard
                        dus ik had het na een paar uurtjes wel weer gehad
                        de stroming viel me nog mee de korf bleef goed liggen
                        op een paar aanbeten na niks gezien

Reageer

• † John van der Zee
                          [In Memoriam]
                          • 16-11-2005
                          • 1761
                          • in zuidholland in een mooi visgebied

hallo jan b je hebt een pbtje
                          Vissen is ontspannend.
                          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

M,n maatjes dachten dat het water bij Zaltbommel nog te hoog stond ,en er werd besloten voor de top lokatie bij beneden leeuwen te kiezen En er werd tevens besloten dat we zouden koppelen Het eerste koppel had plaats genomen op de kop en wij zaten wat meer in de hoek van de krib Het eerste koppel ving al snel vis ,en we bleven wat achter Maar dat werd snel
                            ingelopen Toen Ad een maal z,n draai had gevonden was hij niet meer te houden En op het eind hadden we bij de weging 55 kg Het tweede koppel had iets minder maar zat er kort op
                            Normaal is deze lokatie goed voor heel veel vis ,maar dat zat er vandaag niet in We hebben wel veel bij kunnen praten , en dat is dan weer goed voor de onderlinge verstand houding Want laten we eerlijk wezen als een gewoon mannentje uit vierpolders met drie van die brabanders moet je op passen dat je niet onder sneeuwd Als visdag bijzonder geslaagt Humor en visvangst hielden gelijken tred En ik vind de waal nog steeds een geweldig viswater
                            vr/gr Jan de visser

Reageer

Working...