feeder korf voor maden en mais

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DarthCake
    Visser? Neh => Gamer :p
    • 29-03-2006
    • 129
    • Korbeek-Lo (Leuven)

feeder korf voor maden en mais

Ik zou willen beginnen met feedervissen, maar het water waar ik weestal op vis laat enkel witte (belgische) maden en mais toe.
    Bestaan er korfjes voor mais en maden?

Ik wilde zelf een korfje maken uit zo'n filmrol-doosje (eigenlijk is hij al af ).
    Ik heb een bovenkant open gelaten, de onderkant heb ik dicht gelaten en wat kleine gaatjes in geboort om het water uit te laten.
    Verder heb ik er 32gram lood aan gehangen. (4 olijfloodjes van 8gr)
    Zou dit min of meer functioneren? :?

(kan iemand me ook eens uitleggen hoe je op meerdere woorden kan zoeken in dit forum?)
    Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
    "I know the human being and fish can coexist peacefully."
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

Bedoel je dat je helemaal geen voer mag gebruiken? De simpelste manier is namelijk het zgn. 'blocking off'. Dan heb je eerst wat voer, dan maden/casters/pieren e.d. en dan weer wat voer (je sluit dus het aas in de korf gewoon af met wat voer aan weerskanten).

Er zijn speciale madenkorven, maar met het door jou beschreven korfje lukt het ook wel. Wat ik wel zou veranderen is het lood. Simpeler is gewoon een stripje bladlood te gebruiken. Daarmee kun je denk ik het korfje beter werpen dan met bungelende olijfloodjes eraan.

kijk ook hier eens: http://www.visserslatijn.nl/specimenhunting/index.html
    ga dan naar:
    Vissen met...
    Vissen met de feederhengel
    dan even in de rechter kolom (verwijzingen) 'voerkorven' aanklikken, et voilà!

Je kunt ook gewoon even googlen met 'voerkorven'.

[Gewijzigd door Eduard op 04-25-06 at 11:14 PM]
    groet,
    Eduard

Reageer

• DarthCake
      • 29-03-2006
      • 129
      • Korbeek-Lo (Leuven)

Ok, alvast bedankt voor de info.

Ik heb de olijfloodjes door middel van coperdraad aan de zijkant van de "korf" bevestigt. Ik heb geen bladlood en weet eigenlijk ook niet direkt waar ik dat zou moeten halen, daarom heb ik het op deze manier opgelost. Ik zal eens een foto nemen van m'n korfje en hier plaatsen .

Reageer

• Boschie
        Newbie
        • 28-03-2005
        • 44
        • Aspcity

Bladlood kun je over het algemeen wel vinden in een doe het zelf zaak of bouwmarkt.Ben benieuwd na je ontwerp Darthcake.
        Barry

Reageer

• Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

Bladlood kun je in Nederland bij bijna elke Doe-het-zelfzaak (Praxis,Gamma enz) halen, alleen moet je dan een hele rol kopen (wordt gebruikt bij dakbedekkingen). Er zijn echter ook wat betere zaken waar je per meter of minder kunt kopen.
          groet,
          Eduard

Reageer

• rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

loodgieter heeft vaak wel kleinere stukken voor heel weinig geld!

Reageer

• Sido
              Sportvisser
              • 06-09-2005
              • 801
              • dorpje aan franekervaart

t is dat je zo ver weg woont, anders kon je wel gratis een stukje bij mij weghalen...
              Sido
              ____
              HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• DarthCake
                • 29-03-2006
                • 129
                • Korbeek-Lo (Leuven)

Hier enkele foto's van m'n korfje.

Dus, dit is een filmrol doosje met wat gaatjes in en een beetje koperdraad voor elektrische installaties er rond (weet nu niet of het 1.5 of 2.5 mm² is). Verder nog 4 olijfloodjes van 8gram en 1 warteltje of hoe je het ook noemt.
                Het nadeel is wel dat het koperdraad kan beginnen te roesten als ik het nu niet goed zou afdrogen, dus daar zal ik toch moeten op letten, maar dit probleem is in de zomer wss niet zo groot.

Laat me maar weten wat je er van vind, ik heb zelf nl. helemaal geen ervaring met korfjes of zo.

Voor bladlood zal ik wel eens kijken een een "doe het zelf zaak" in de buurt (gamma, brico, ...).

Reageer

• Sido
                  Sportvisser
                  • 06-09-2005
                  • 801
                  • dorpje aan franekervaart

koper roest niet...? toch?
                  Sido
                  ____
                  HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

Ik ben toch een beetje pessimistisch over je korfje ,het zal volgens mij behoorlijk zwaar binnen draaien ,Er kan te weinig water door de gaatjes en het voer zal er te lang in blijven zitten ,of je zal je voer er erg droog in moeten doen wat dan weer veel kleine vis aan zal trekken Ik ga voor je zoeken of er andere wie weet betere mogelijk heden zijn om je voer op z,n plaats te brengen ,maar Eduard heeft je al op weg geholpen heb ik gezien
                    Gr/ Jan de visser
                    Groeten van Jan de visser

Reageer

• DarthCake
                      • 29-03-2006
                      • 129
                      • Korbeek-Lo (Leuven)

koper roest niet...? toch?
                      Het corrodeert, maar gelukkig niet echt rap hoor . Maar dit houd wel in dat na enkele (vele) jaren "ruw" gebruik het wel eens kan zijn dat het koperdraad doorbreekt tijdens een inworp ofzo. Al staan er wel niet zo gigantische krachten op.
                      Het grootste nadeel van corrosie is dat het koper dan slecht contact gaat maken bij een elektrische verbindingen, dus niet echt van toepassing natuurlijk, ik denk niet dat ik me zorgen moet maken.

...te weinig water door de gaatjes...
                      Dus meer gaatjes? Dat was ik ook al aan het denken.
                      Het "voer" voor in het korfje zou toch voornamelijk maden en mais zijn, dus denk ik toch dat het er rap genoeg gaat uitkomen? Desnoods uit kruipen .

Jan de visser, bedankt voor de sites die je me gemailt hebt.

[Gewijzigd door DarthCake op 04-26-06 at 09:36 PM]

Reageer

• MagicP
                        Newbie
                        • 14-04-2006
                        • 37

Ai ai waarom zijn we niet wat vroeger begonnen met vissen, toen wij thuis onze oude keuken hadden afgebroken bestond het dak uit van dat buigbaar lood en makkelijk om gaatjes in te maken. Telaat dus ...
                        Maar als het werkt zal ik het wel zien zeker en dan mag je me er ook eentje maken
                        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• rickie
                          hoe kouder hoe beter
                          • 18-11-2005
                          • 2377
                          • Oldebroek

vanmiddag 40 korfjes voor 25 euro gekocht bij een groothandel in lelystad, daar kan je ze zelf bijna niet voor maken.

Reageer

• Kosmozz
                            Match en Feeder
                            • 25-07-2005
                            • 1959
                            • Hannut

Is idd geen geld. Zelf maken lijkt me zowiezo geen goed plan, lood is echt super schadelijk. Word je dement van!
                            Carpe Diem

Reageer

• Eduard
                              Moderator
                              • 11-08-2004
                              • 3278
                              • Sappemeer

Hmmm Ricky...goede korfjes zijn duur... maar misschien heb je geluk... Zelf kun je ze d'r inderdaad niet voor maken. Maar wat moet je nou met 40 korfjes???? Ik heb zelf ook een koffer vol, maar als ik bekijk welke ik uiteindelijk gebruik, kan ik de helft zo wegdoen

DarthCake, gewoon proberen dat korfje, je merkt snel genoeg of ie goed is of niet: Als ie dwarrelt als een dweil als je ingooit of bv als en gek gaat draaien als je hem weer binnenhaalt betekent dat dat ie niet goed is. Ik heb ook een heleboel "probeersels" nog steeds in mijn viskist, ervaring is nog steeds de beste leermeester en vind je vanzelf een type korfje wat je ligt.
                              groet,
                              Eduard

Reageer

Working...