feedervissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • thomas1
    Komt net kijken
    • 29-01-2006
    • 76

feedervissen

Hallo allemaal,

Even een vraagje: Hoe komt het dat ik wanneer ik vis, ik na een kwatiertje al wel een vis heb een na m'n eerste vis krijg ik geen beet meer behalve wanneer ik mij verplaats naar een ander stekje en dan krijg ik weer naar een kwartiertje weer een vis en daarna weer geen beten... ???
    En hoe kan het komen dat ik alleen maar beten krijgen op 1 hengel terwijl ik met 2 hengels vis met de zelfde montage en voer... ???

Groeten,
    Thomas
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

het kan aan de vis liggen,misschien verzadig je de vis gelijk nadat je er een gevangen hebt..
    of je houdt de vis niet op de voerplaats(misschien nieuw goedwerkend voertje)
    en dan zouw je ze eigeluk constant moeten kunnen vangen.en als dit niet is ligt het aan de vis of het betreffende water...

Ralph
    http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

De groeten
    Ralph

Reageer

• rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

teveel voeren? Toeval? Te weinig voeren? Iets meer met het aas spelen? Ander aas proberen? Andere methode?

Reageer

• thomas1
        Komt net kijken
        • 29-01-2006
        • 76

hoi,

Karperkoning, wat bedoel je met 'verzadig je de vis gelijk nadat je er een gevangen hebt..'??
        Ik gebruik nu een standaart voertje maar ik ga binnenkort over naar een ander voertje, ik vis op het voorns kanaal. Verder vis ik met mais of maden, maar ik ga nu wat meer variatie brengen door met mais en maden en caster te vissen en misschien af en toe met mestpieren...

Groeten,
        thomas

Reageer

• SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

Het lijkt mij dat je gewoon met verkeerd voor vist. De vis komt langs nadat ze je voorbombardement hebben opgemerkt en als ze het niet lekker vinden vertrekken ze gewoon weer.
          Zoek een brasemvoer in het forum op en probeer dat is. NA een kwartier alle vis verzadigd lijkt me sterk.
          Gewoon iets anders proberen en als het dan nog niet gaat moet je gewoon een keer bij iemand gaan kijken hoe die het doet. Daar kun je veel van leren als je bij de juiste persoon gaat kijken.

Groeten
          Sjaak van Voorden

Reageer

• thomas1
            Komt net kijken
            • 29-01-2006
            • 76

Vandaag weer gevist op het voorns kanaal, met het zelfde voer kreeg ik deze keer wel veel aanbeten maar de vissen waren er 'schuw' met de aanbeten (allemaal hele kleine aanbeten). Maar toch heb ik op het einde een brasem van 52cm gevangen.
            Mijn voer is nu toevallig toch op dus ik had al een voertje gevonden op het forum:
            2 kg VDE Vijver Geel,
            1 kg VDE DS Feeder,
            1 kg VDE Big Fish.
            1 kg Broodmeel Bruin, Dit alles aanmaken met ongeveer 500 gram TTX, die geweekt is samen met 2 theelepeltjes Superzoet. (van Theo de Kreij) Maar ik vroeg me af wat zo'n voertje ongeveer kost en als het veel kost of er dan niks goedkopers is dan dat, maar dat wel goed werkt op het Voorns Kanaal (@) :~

Groeten,
            Thomas

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Hoeveel dit voer kost weet ik niet, bedenk wel dat je hier dus 5kg voer hebt.... Ikzelf gebruik in een vispartijtje van een uur of 6 maar 1 kg voer... Je kunt ook even verder zoeken en een wat simpeler voer uitzoeken, er staan er (te) veel op internet. Een huismerk van de lokale hengelsportzaak zal echt niet veel slechter zijn. Met de bodemvisserij op brasem kan het soms een tijd (een uur of langer) duren voordat je de eerste aanbeten krijgt. dat wil niet zeggen dat de vis er niet is, maar wel datje niet te veel moet voeren. Zoek de oplossing in eerste instantie in je manier van vissen, pas daarna in je voer. Kleine beetjes voer (probeer eens een klein korfje) met regelmaat is beter dan in één keer een hele berg. Afwisselen met de hoeveelheid aas door je voer, als de beet wegvalt, geen of minder aas meegeven enz. Gewoon, een beetje spelen met het spul en kijken hoe de vis reageert.
              groet,
              Eduard

Reageer

• john van den broek
                Specimen Hunter
                • 30-03-2003
                • 1089
                • Venray

Hoi Thomas,

Ik heb zo'n gevoel dat het aan je voer ligt. Het voer zal op zich wel goed zijn wat je gebruikt, maar het bevochtigen ervan is misschien niet goed.
                Wanneer je op een water vist waar stroming is en je gebruikt voer wat niet goed bevochtigd is, dan gaan de voerdeeltjes met de stroming mee en daarmee dus ook de vissen.
                Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

Working...