Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik maak mijn spullen altijd de avond van te voren klaar. Dan weet je in iedergeval cker dat je alles bij je hebt.
Mijn voer maak ik van te voren al klaar omdat het nogal wat vocht opneemt. Dit bewaar je gewoon in een grote afgesloten emmer. Mijn maden was ik altijd van te voren en daar strooi ik maden cleaner of maismeel over, zodat ze fris aan de haak kunnen. tevens bewaar ik ze die nacht op kamertempratuur zodat ze extra levendig worden. Casters doe ik niks aan dat doe ik altijd als ik aan de waterkant ben.
Als je smorgens ga gaan vissen is het beter van je voer savonds klaar te maken. Ga je in de namiddag vissen maak dan je voer smorgens klaar.
Ik bevochtig mijn voer wel niet bruiksklaar, ik doe er ongeveer 3/4 van het water in dat ik nodig heb en haal mijn voer dan 2 a 3 keer door een middel grote zeef. Daarna afdenken. Aan het water verder bevochtigen tot het gebruiksklaar is.
Niet altijd maak ik mijn voer de avond voor het vissen al klaar (bevochtigen). Vooral als ik een goed rustig voer wil hebben voor met name brasem, doe ik dat wel. Ik bevochtig het tot 75% van de gewenste vochtigheidsgraad. Daarna gaat het in een gesloten plastic zak in de koelkast, de volgende ochtend aan de waterkant, is het enkel nog op punt stellen (zoals ze dat in belgië zo mooi zeggen). Dat wil zeggen het voer bevochtigen, wat nog nodig is en minstens 2 keer door de voerzeef drukken.
Maden maak ik elke dag schoon, idem als het prepareren en uitzoeken van casters, alles gaat dan in de speciale kleine madenkoelkast.
Goede aandacht schenken aan voer en aas ka net dat beetje meer vis opleveren, mja je hebt niet alles zelf in de hand, dat is nu ook het mooie aan de hengelsport.
Greetz van Jop
Je bent zoals je bent, of je wordt beter dan je ooit bent geweest, je leert tenslotte elke dag...........
Reageer