Tikken feederhengel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tony123
    De eenzame visser
    • 20-12-2004
    • 38

Tikken feederhengel

Ik vis met een dure hengel van Mitchell, een goede hengel maar sinds enige tijd tikt de hengel telkens wanneer ik ingooi met de korf. Na een grondige inspectie van de blank heb ik geen barstje kunnen vinden, zou het aan een van de gelei ogen kunnen liggen en zo ja wat kan ik eraan doen...
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Kan zijn dat de ogen niet helemaal dichtgelijmd zijn van binnen waardoor er speling ontstaat, het tikken. Ik had zelf een keer dat het kurk op de overgang hengel/kurk was uitgezet. Dit resulteerde ook in een vreemde kraak. Kurk heb ik toen verwijderd en probleem was opgelost. Ik denk niet dat dit bij jou het geval is. Heb je alle ogen een beetje heen en weer bewogen? Als het daar aan ligt dan merk je vanzelf om welk oog het gaat. Kan ook bij meerdere ogen voorkomen. Soms kan een goede wrik aan de ogen het tikken verhelpen. Zo niet dan is denk ik de enige oplossing om het oog er opnieuw op te laten zetten. Het tikken is trouwens temperatuursafhankelijk. Bij koud weer krimpt alles een beetje waardoor de speling in de wikkel toeneemt. Ik weet niet of ze er garantie op geven.

Suc6
    Dennis

Carpe Diem

Reageer

• hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

kan ook zijn dat je de delen niet goed heb aan gedrukt,heb ik namelijk ook gehad en moest toen een deel er nog straker op drukken en weg was de tik
      groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• pastoor
        ...

• 02-02-2003
        • 1118
        • Drongelen

Ik denk ook dat de delen niet goed passen.
        Vermoedelijk is een deel achterin te dun en gaat ondanks hij vast zit toch wiebelen.

Reageer

• Tony123
          De eenzame visser
          • 20-12-2004
          • 38

geachte lezers

Ik denk niet dat het aan de sluitingen ligt omdat ik het voorheen nooit gehad heb.

Reageer

• Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

Je kunt het testen door een sluiting in de hand te nemen en de hengel op en neer te bewegen, dan voel je het vanzelf..
            Carpe Diem

Reageer

• Fishbone
              Vaste stok & Feeder
              • 14-07-2004
              • 217
              • Ridderkerk

Het tikken kan ook onder de molenvoet vandaan komen (de lijmverbinding niet meer ok), daar heb ik ook wel eens 'last' van gehad. Het heeft heel wat zoekwerk gekost eer ik daar achter was. Probeer het volgende eens:
              Buig alle hengeldelen eens afzonderlijk van elkaar met de hand (dus de hengel nog niet in elkaar gestoken), wellicht kom je er dan achter waar het tikken vandaan komt. Is het tikken dan weg, dan kan het een bus zijn die niet goed (meer) past door bv slijtage, of een wikkeling van een geleideoog.

Suc6

[Gewijzigd door Fishbone op 04-18-06 at 11:36 PM]
              Groeten,

Fishbone

Reageer

Working...