vraagjes m.b.t. feederen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

vraagjes m.b.t. feederen

Welke feeder(s) gebruik je?

Welke molen?

Welke lijn (eventueel ook voorslag)?

Wat voor korf?

Wat is je maximale afstand die je kunt werpen met bovengenoemd materiaal?

Wat is de zwaarste korf die deze hengel aankan?

Wat zijn de voor- en nadelen van deze combi?

voor de mensen die de 100 meter passeren: met welk materiaal doe je dit?

[Gewijzigd door rickie op 04-18-06 at 01:05 PM]
  • Rinko
    • 14-08-2005
    • 1117

Welke feeder(s) gebruik je?: JVS Eurofeeder medium/heavy + Shakespeare xk 4000 medium

Welke molen?: Shimano twinpower 4000xtra

Welke lijn?: jvs 0.06 dyneema + onderlijn jvs spooky fluorocarbon 0,152

Wat voor korf?: ligt aan het water waar ik op vis, maar in 9 van de 10 gevallen met een gaaskorf
    stilstaand/zachtstromend water 20-30 gram stromend/hardstromend water 40-90 gram

Wat is je maximale afstand die je kunt werpen met bovengenoemd materiaal?: waar ik het meeste vis is het niet nodig om ver te werpen, maar zou ik gebruik maken van een speedkorf dan ga ik er vanuit dat ik ongeveer 60-70 meter haal, maar om deze afstanden 4 uur vol te houden en ook nog nauwkeurig te gooien dat vraag ik mij af, maar nogmaals in mijn geval is het niet nodig ook omdat ik geen wedstrijden vis en vaak op het zelfde watertje vis.
    Zou ik wel aan wedstrijden meedoen dan zou ik een heavy feeder aan moeten schaffen om aan de 100 meter te komen, wat soms toch noodzakelijk is als ik dat zo lees.

Het nadeel is wat ik als laatste noemde ik kan geen extreme afstanden gooien, mocht dit nodig zijn.
    Maar voor de rest zie ik deze combi als het beste voor het water waar ik veel op vis.

Reageer

• rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

Welke feeder(s) gebruik je?: spro MH feeder 12ft

Welke molen?: ook van spro, model weet ik niet

Welke lijn?: JVS vulcan 18/00 tot 50 meter, anders fireline 08/00

Wat voor korf?: 30 t/m 60 gram

Wat is je maximale afstand die je kunt werpen met bovengenoemd materiaal?:
      iets meer dan 70 meter

Nadeel: geen verre afstanden
      Voordeel: geen specifiek voordeel.

Reageer

• Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

Welke feeder(s) - Shimano Technium Light Feeder
        - Shimano Speedmaster Heavy

Welke molen - Shimano Super GT-RA 4000
        - Shimano Technium 5000 FA

Welke lijn - 20/100 JVS Vulcan (=24/100). Ik ga binnenkort de 22/100 Technium lijn proberen.

Wat voor korf? - 30-90 gram Rivierkorf of pvc Korf

Maximale afstand - Met de light ~60m en de heavy 80-90 meter.

Wat is de zwaarste korf die deze hengel aankan?
        - De light kan lege korven aan tot 50 gram
        - De heavy kan lege korven aan to 90 gram.

Wat zijn de voor- en nadelen van deze combi?
        - Ik vis liever niet met dynema, omdat dit de stroomdruk verhoogt, dus zwaardere korven. Belangrijker nog, dynema beschadigt de ogen van je hengel, waardoor ze op den duur gaan ze inslijten. De dynema lijn neemt ook vuildeeltjes op, waardoor dit effect wordt vergroot.
        - Ander voordeel is dat ik een lichtere hengel kan pakken als de omstandigheden dat toestaan. Wat meer actie op de hengel vind ik altijd leuk.
        - Nadeel is dat de gtra naar mijn idee een te lichte molen is voor het feederwerk (behalve het echte light werk). Hij kan het wel aan, maar heeft dan meer onderhoudsbeurten nodig. De technium is een super molen.
        - Nadeel is dat ik met korven to 90 gram kan vissen, waardoor ik niet optimaal kan vissen onder extreme omstandigheden. Ik vis geen wedstrijden (misschien komt dat nog) dus dan is het niet echt nodig. Tussen Zwolle en Kampen is naar mijn idee zwaar materiaal meestal overbodig.

voor de mensen die de 100 meter passeren: met welk materiaal doe je dit?
        - Als ik wel op afstand ging vissen dan kocht ik een 14 of 15 ft hengel met een werpgewicht van 150 gram. Verder 6/100 dynema en 30/100 voorslag.

Carpe Diem

Reageer

Working...