Onvoorstelbaar!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Grijpstra
    Sportvisser
    • 09-10-2002
    • 646
    • Aalzum

Onvoorstelbaar!

Vanmiddag in een zandafgraving gezeten.
    In totaal 34 kilo waarvan 3 zeelten in totaal al 11 kilo was!
    1 vis verspeeld die ging rechtdoor en trok zich nergens wat van aan.
    Ik had hol elastiek in de top van 1,85 en zat met 18/00 zonder onderlijn.
    De vis ging rechtdoor en zelfs op het moment dat het elastiek helemaal was uitgerekt heeft het niet eens vaart geminderd en zwom zo door de 18/00 heen.
    Zou het de beruchte 40 ponder van dat water geweest zijn???

Met nog steeds knikkende knieën,

Jan
    -------------------------------------
    Groeten van Jan
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

Mooi is dat eigenlijk he !
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo Jan
      als je dan op de bank nog wat na geniet zeggen ze je lijkt wel een breedbekkikker
      gr Gerard

Reageer

• Klaas Hoen
        Met enige kennis...
        • 09-04-2006
        • 346
        • gorredijk

ja lekkere mooie dikke had je er bij dus..!!

Maar je kan er wel om lachen maar onder tussen wou je tog wel ff kijken wat voor soort vis ht was....jammer maja je baalt er dan toch best van!!
        StuntelLaar

Reageer

• rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

zulke zeelten aan de vaste stok, dat is echt topsport! In Elburg vergrijpen ze zich ook wel eens aan mijn aas. Ook heb ik daar wel eens het verschijnsel, dat ze door m'n lijn vliegen, is meestal karper! Op t laatst nog ff met de beide handen, rekkend op het puntje van je plateau, de hengel zo ver mogelijk vast proberen te houden en dan wachten tot je tuig knapt. (@)
          Zelfs met een speciale vaste-karper-stok van een vriend van me kan ik deze beesten niet krijgen, en dat in water van nog geen 80 cm diep en ik heb serieus het gevoel dat het niet aan mij ligt. Ik heb het vaak geprobeerd, ook met de top tegen het water drillen, ineens een ruk geven om ze in onbalans te krijgen (wat ik dus wel werkt bij snoek die de begroeiing in wil zwemmen), of wat dan ook; niets helpt....

Reageer

• karperkoning
            Karpervisser!
            • 13-12-2005
            • 878
            • AELSE

Zelfs met een speciale vaste-karper-stok van een vriend van me kan ik deze beesten niet krijgen, en dat in water van nog geen 80 cm diep en ik heb serieus het gevoel dat het niet aan mij ligt.
            je hebt gelijk het ligt niet aan jouw
            ze zijn moeilijk te vangen zelfs met een speciale hengel..
            met een watertje van 80 cm is het trouwens al moeilijk om ze te vangen..
            elke 'run' gaat horizontaal en dat is extra zwaar als ze nu diep gingen okeke:
            ze komen er wel uit hoor heb je al eens gedagt aan de bolognese?

Ralph
            http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
            Karp Fishing 4 live!

De groeten
            Ralph

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Wat voor vis het was/is zullen we wel nooit echt met zekerheid kunnen zeggen. Ik heb èn bij karper èn bij zeelt meegemaakt dat ze gewoon wegzwommen met mijn aas (ook door de onderlijn) Dan zie je een leuke, niet eens zo'n heftige, aanbeet op je top, je slaat rustig aan en eigenlijk lijkt het alleen of je haak ergens vast zit... gewoon stil, zonder er beweging in te kunnen krijgen. Dan plots een dreun de andere kant op, door je onderlijn van 16/00 of meer alsof het een spinneragje is. Terwijl die vis in de diepte zich de pleuris lacht zit jij nog aan je pijnlijke pols te wrijven van de klap....

Een collega van mij vist vaak in zandafgravingen in Duitsland. Waarom in Duitsland? Om in Duitsland te mogen vissen heeft hij een visbrevet enz. enz. moeten halen, waarom al die moeite? Volgens eigen zeggen omdat daar vis in voorkomt van een grootte..."Da wilst nait weet'n, mien jong"... Ik heb geen reden hem niet te geloven. In zulke diepe putten kan een vis zich ongestoord volvreten en in alle rust groeien tot gigantische kolossen... Totdat er een fries langs komt met de naam: Jan Grijpstra...
              groet,
              Eduard

Reageer

• Jan Grijpstra
                Sportvisser
                • 09-10-2002
                • 646
                • Aalzum

Haha wat een toeval!
                In mei vissen we een tweedaagse wedtsrijd in een stuwmeer in Duitsland.
                Kijken of dat wat is!
                Groeten van Jan

Reageer

• rickie
                  hoe kouder hoe beter
                  • 18-11-2005
                  • 2377
                  • Oldebroek

@ karperkoning: ik ben niet in het bezit van een bolognesehengel en dan nog, ik doe het om het idee dat ik met de vaste stok karper, zeelt en grote brasem achter de vinnen aan zit.

@ eduard: aanbeten van karpers zie ik (vooral bij een lange onderlijn) soms niet eens, en dan ineens een run, een dubbele top en een reflex om je hengel niet te verliezen

Reageer

• Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

Mooi hè, Rickie!! Al die verschillende soorten aanbeten zijn natuurlijk wel te verklaren uit het aasgedrag van de vis, maar het blijft mooi! Jullie mogen me een mietje noemen, maar ik zit nog steeds als een klein kind met het hart in de keel als ik al bonkend een vis binnen mag halen. Soms denk je een mega-vis gehaakt te hebben en blijkt het (zeker op stromend water) nogal mee cq. tegen te vallen, soms zijn er vloermatten bij waarvan je gewoon niet wil dat ze even aan je tenen komen knabbelen als je 's zomers aan het pootje baaien bent.... That's what fishing's all about!!
                    groet,
                    Eduard

Reageer

• rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

Mooi hè, Rickie!! Al die verschillende soorten aanbeten zijn natuurlijk wel te verklaren uit het aasgedrag van de vis, maar het blijft mooi! Jullie mogen me een mietje noemen, maar ik zit nog steeds als een klein kind met het hart in de keel als ik al bonkend een vis binnen mag halen. Soms denk je een mega-vis gehaakt te hebben en blijkt het (zeker op stromend water) nogal mee cq. tegen te vallen, soms zijn er vloermatten bij waarvan je gewoon niet wil dat ze even aan je tenen komen knabbelen als je 's zomers aan het pootje baaien bent.... That's what fishing's all about!!
                      misschien eens een grafische hartslagmeter meenemen tijdens het vissen

Reageer

• Breambuster
                        Met enige kennis...
                        • 12-08-2005
                        • 342

Hallo Jan,

Probeer in het vervolg het Maver muletto systeem. Dat is een katrolmechanisme binnen in je topset, in het derde deel. Je vist dan in feite met meer dan 6 meter elastiek, als die dolle karper zich dan weer meld, dan wordt het andere koek. Engelsen die vissen met dit systeem en die vangen karpers van 20 pond. Nu is een karperput geen zandafgraving, maar je hebt wellicht dan meer kansen. Waar is die zandafgraving, want ik wil dat ook wel een keer proberen, ik vang hier alleen maar voorntjes.

M.v.g.
                        Breambuster

Reageer

• Jan Grijpstra
                          Sportvisser
                          • 09-10-2002
                          • 646
                          • Aalzum

Hier vlakbij mij in de buurt.
                          Mail me maar eens, gaan we er naartoe!
                          Groeten van Jan

Reageer

• Sido
                            Sportvisser
                            • 06-09-2005
                            • 801
                            • dorpje aan franekervaart

Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                            misschien eens een grafische hartslagmeter meenemen tijdens het vissen
                            /\/\/\/\___________________ piep
                            Sido
                            ____
                            HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• rickie
                              hoe kouder hoe beter
                              • 18-11-2005
                              • 2377
                              • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Sido
                              /\/\/\/\___________________ piep