Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Het is voor ieder water natuurlijk verschillend maar de volgende dingen doe ik einenlijk altijd wel of in ieder geval probeer ik het meestal wel netjes te doen.
De diepte is belangrijk en die kun je gemakkelijk bepalen door in de gooien en te tellen hoe lang het duurt voordat de korf de grond raakt.
Als je steeds iets verder gooit kun je grofweg bepalen waar een talud begint of eindigt.
Een tweede wat belangrijk is, is om even de korf over de grond te trekken voordat je begint te vissen om te kijken hoe de bodem is en of er vuil ligt waar je in vast komt te zitten of veel waterplanten zodat je korf en al niet met dfe vinden is door de vis. Ik hoor wel eens dat mensen duidelijk het verschil voelen of er steen, zand of modder op de bodem ligt. Zelf ben ik daar nog niet heel erg goed in.
Vaak zijn goede plaatsen om te feederen onderaan een talud, bv net in de vaargeul. Op kanalen is het vaak erg goed om tegen de overkant aan te vissen en dan echt strak er tegenaan. Tegen rietkragen is vaak ook goed, zeker in het voorjaar.
Een talud is gewoon een deel van het water waarin het dieper wordt. Het is goed om net over of voor het talud op het diepste stuk te vissen, afhankelijk van aan welke kant je zit natuurlijk.
Dit hoeft natuurlijk niet perse een vaargeul te zijn.
Reageer