tuigje kopen of zelf maken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Bombaert Pieter
    Frequent aanwezig
    • 08-12-2005
    • 121

ik lees juist ergens op een site dat men tussen een olivetloodje en een loodje een silicoontje plaatst als schokbreker.

waarom, weet iemand het nut? wnr. het olivetloodje in het water komt gaat het toch traag naar beneden door de vrijving met het water ?

groetjes
    STEM HIER VR DE PETITIE TEGEN DE AALSCHOLVERS
    http://www.triobaits.com/

Reageer

• pecheur
      Newbie
      • 09-01-2006
      • 19
      • west vlaanderen

als men met een olivetteloodje vist welke gestuit wordt door een loodhagel,dan komt deze loodhagel los te zitten en verschuift altijd doordat de olivette er altijd opvalt.Om dit te vermijden steekt men een kort stukje silicone tussen de hagel en de olivette,zodat de slag gedempt wordt.Een andere oplossing is bv de olivetten van drennan te gebruiken.Deze worden nl.vast op de lijn gezet met 2 stukjes silicone.

Reageer

• Bombaert Pieter
        Frequent aanwezig
        • 08-12-2005
        • 121

de olivetten van drennan met 2silicoontjes zijn echt super ! en vooral zeer handig
        STEM HIER VR DE PETITIE TEGEN DE AALSCHOLVERS
        http://www.triobaits.com/

Reageer

• Oekeboeroe
          Banned
          • 01-04-2006
          • 83
          • Klijndijk

Even terug komend op het gebruik van kant en klare tuigjes. NIET AAN BEGINNEN!!. Spreek uit eigen ervaring. Heb het afgelopen jaar een aantal tuigjes gekocht voor een aantal dagen vissen met familieleden,die verder nooit vissen, tijdens een vakantie in de weerribben.Dus ik dacht lekker makkelijk. Nou ik heb het geweten. Ze waren slecht uitgeloodt, dobbers braken af tijdens het verzetten van de diepte haakjes lieten los tijdens aanslaan van de vis enz. enz.. Heb dus kweet niet hoeveel snoertjes zitten maken en ben zelf daardoor veel vistijd verloren. Misschien had ik nou net toevallig pech, of was het vissen me niet gegunt maar een tip meinerzijds, maak ze lekker zelf!!
          Weet je zeker dat het goed is.

Reageer

• janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

Alles wat met m,n hobby [vissen ] dus te maken heeft maak ik zoveel mogelijk zelf
            Alleen haken smeden ben ik maar niet aan begonnen Maar verder is het een kwestie
            van je zo goed mogelijk informeren Nou op het forum kun je lezen en vragen stellen
            Er is zoveel te vinden op je P C dat lukt mij met m,n 65jaar nog Dus dat is voor jou een eitje
            maar vol houden dan komt het best goed gr Jan de visser
            Groeten van Jan de visser

Reageer

• Fabian
              Fishy bites
              • 06-04-2006
              • 18

Wanneer je de mogelijkheid hebt, ALTIJD je eigen tuigjes maken en bij voorkeur met een onderlijntje aan een warteltje. Van de kant en klare tuigjes weet je nooit hoelang ze al in de winkel liggen en het snoer kan al broos zijn geworden. Toch zonde van die mooie brasem die je verspeelt door een ordinaire lijnbreuk!
              Fabian

Noi tutti siamo pescare, viventi entro la acqua di uno strano mare.
              Chi sa questo, viva da grande. Gli altri sono insetti. LdV

Reageer

Working...