Deeg voor voorn en karper

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

Ik zeg niet dat je niet op karper vist, maar maïs is niet zo zeer gericht op voorn... that's all.

Ja, hennep heeft ook effect op voorn, alleen niet verdovend maar juist andersom, ze worden er een beetje gek van...
    groet,
    Eduard

Reageer

• wouter123
      Frequent aanwezig
      • 11-03-2006
      • 184
      • achterhoek

wat zou jij er bij doen voor karper en zeelt

Reageer

• wouter123
        Frequent aanwezig
        • 11-03-2006
        • 184
        • achterhoek

ik doel trouwens ook op karper.
        ook wel op voorn maar het liefst op karper.
        dus dan kan ik wel maismeel gebruiken.

groeten wouter

Reageer

• Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

Maïsmeel is een bulkproduct, het is in zoveel vormen te koop, het wordt ook als bindmiddel gebruikt in custardvla (een prima deegje), daar ontkom je eigenlijk niet aan. Ik zou het aan de andere kant niet zo snel gebruiken om een deegje van te maken. Voor karper zou ik eerder kiezen voor een maïskorrel, met of zonder smaakje, een stuk roggebrood of de ouderwetse vlok brood.
          Ik ben echter geen karpervisser, karper is voor mij een bijvangst, heel leuk, dat wel, maar geen doel. Ik ben ook geen visser die eerst een week gaat voorvoeren op een plek om er in het weekend te gaan vissen.... (om dan te ontdekken dat een ander op jouw plekkie zit...)

Voor zeelt zijn m.i. dikke wormen met casters het beste aas en ... een grote portie geduld. Zijn manier van azen is namelijk nogal onlogisch. Zijn bek is voorstandig (in tegenstelling tot brasem en karper) maar hij aast wel op de bodem. Daardoor moet hij helemaal verticaal gaan staan om het aas te pakken. Dat geeft dat typische 'speelgedrag' van je dobber. Simpel gezegd kost het hem enige moeite en dus tijd om het aas goed van de bodem op te pakken. Een brasem is een soort stofzuiger: Hij slobbert een hap naar binnen en wat ie niet kan gebruiken spuugt ie weer uit. Vandaar dat bij zeelt grof voer (met veel aas als casters, maïs, pieren etc.) beter is.. Maar goed, who am I?
          groet,
          Eduard

Reageer

• Sido
            Sportvisser
            • 06-09-2005
            • 801
            • dorpje aan franekervaart

't spijt me seer hoor, maar gaan we nu ook al moeilijk doen om een voorntje te vangen , zomers doe je een stukkie brood aan je haak, 1 cm diameter ofso en je haalt er zomaar behoorlijk wat voorns uit...
            Sido
            ____
            HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Haha! Sid, je moest eens weten hoe moeilijk sommige mensen doen.... Maar je hebt wel een punt: Je moet het niet te ver gaan zoeken, maar als er om gevraagd wordt... en bovendien is kennis nooit verkeerd, het gaat er om wat je er mee doet. ke: Want als je nou eens geen succes hebt met je stukkie brood, wat dan?
              groet,
              Eduard

Reageer

• Pieter Stam
                -
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

Wouter is 11 jr. Ik denk dat het dan wel handig is om het simpel te houden.
                Maar jong geleerd is oud gedaan. Als je de basis onder de knie hebt, ga je je steeds meer verdiepen in bepaalde dingen en daar leer je weer van.

Reageer

• Sido
                  Sportvisser
                  • 06-09-2005
                  • 801

@ Eduard: als ik geen succes heb met een stukkie brood trek ik de conclusie (wat een moeilijke woorden ) dat het niet goed bijt en ga ik de volgende dag verder
                  Sido
                  ____

Reageer

• wouter123
                    Frequent aanwezig
                    • 11-03-2006
                    • 184
                    • achterhoek

en als je een week lang niks vangt.
                    wat dan??
                    en mischien van je met een ander iets wel 10 keer zoveel.

Reageer

• Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door sid

@ Eduard: als ik geen succes heb met een stukkie brood trek ik de conclusie (wat een moeilijke woorden ) dat het niet goed bijt en ga ik de volgende dag verder
                      Dat ik dààr nou niet zelf op ben gekomen! ke: Kijk, en daarom is vissen zo'n ontspannende hobby: Gewoon genieten! Toppie Sid! Soms is dit de enige juiste instelling... loop je thuis ook niet sjacherijnig te wezen omdat je niks gevangen hebt
                      groet,
                      Eduard

Reageer

• Sido
                        Sportvisser
                        • 06-09-2005
                        • 801

@ Wouter, ikj heb nog nooit een week niets gevangen, alleen toen ik een week niet viste.

en @ Eduard, ik vis idd gewoon voor mijn hobby, en ik wil er ook niet veel geld aan uitgeven want dat heb ik toch niet, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Het moet ook leuk blijven vind ik. Ik ga volgend jaar denk ik wel een baantje zoeken maar nu verdien ik toch nog niets, ik moet het maximale aantal uren per week werken als ik 3 euro per uur wil vangen... als ik minder dan het maximum werk blijft er nog maar erg weinig over.
                        Sido
                        ____

Reageer

• wouter123
                          Frequent aanwezig
                          • 11-03-2006
                          • 184
                          • achterhoek

het is toch gewoon leuk om veel vis te vangen of niet dan

Reageer

• wouter123
                            Frequent aanwezig
                            • 11-03-2006
                            • 184
                            • achterhoek

ik ga vandaag dat deegje gebruiken ik heb die beschuitjes bij elkaar gedaan daar maismeel en paneermeel bij gedaan ik zie wel of het werkt.

Reageer

• guppie
                              Newbie

• 29-09-2006
                              • 18

hey allemaal
                              heb gister is gekeken naar een goedlok voertje

en ben er achter gekomen dat als je

een pak beschuit klein maakt zodat er geen grove stukken meer in zitten en daar een goedkope zak lokvoer door heen doet en dat alles lekker door elkaar heen mengt
                              en dan nog drie zakjes vanile suiker met een potje henep er door heen doet
                              even vlink om schudden
                              en dan een vochtige spons er boven uit knijpt
                              dan even goed kneden
                              en klaar is je lokvoer

heb met open mond staan kijke hoe de aanbeet is en hoe snel je aan beet heb .
                              veel vis plezier

Reageer

Working...