Voorslag feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

Voorslag feeder

De meningen over een voorslag op de feeder lopen nogal uiteen , meestal is dat 1 1/2 x de hengel, maar nu ken ik enkele heel goede wedstrijd vissers, en die zeggen de voorslag op ruim 1 mtr te houden. Waarom......... er wordt niet gezegd waarom, maar zelf denk ik dat ze niet de knoop van de verbinding gevlochten lijn /voorslag door de dunne topoog gehinderd zien worden. Wat is jullie mening.
    Groeten van Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • erwin-van-schilt
    Met enige kennis...
    • 19-02-2006
    • 296
    • Halsteren

als je een Albright knoop maakt, zul je weinig last hebben van dat ie in het topoog blijft zitten.

Ik zelf gebruik de dunste zwarte Amnesia als voorslag, en inderdaad 1½ x mijn hengellengte.

Erwin

[Gewijzigd door erwin-van-schilt op 04-04-06 at 09:51 PM]
    http://erwin.vist.nl

Reageer

• arnold
      Newbie
      • 05-03-2006
      • 48

maar waneer gebruik je nou gevochten of gewoonen ????

Reageer

• erwin-van-schilt
        Met enige kennis...
        • 19-02-2006
        • 296
        • Halsteren

Volgens de "regels" zou je tot een 30 meter uit de kant met nylon vissen, en verder dan een 30 meter met gevlochten lijn.

Maar dit hangt ook af van de persoon zelf, het type water (wel/geen stroming) enz enz.

Erwin
        http://erwin.vist.nl

Reageer

• SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

Ik gebruik een voorslag van een meter of 15. Ik denk dat een voorslag van een meter ook kan maar dan moet je wel iets van powergum gebruiken denk ik omdat een meter nylon niet erg veel rek geeft.
          Zelf vind ik 15 meter prima vissen, met de albright knoop heb je weinig hinder in de ogen van de feeder en je hebt voldoende rek zodat je bij een gretige reactie neit gelijk de onderlijn afslaat.
          Ik denk dat het voor ieder een persoonlijke afweging is en dat je gewoon wat moet proberen en als dat bevalt is het goed.
          gevlochten lijn gebruik je inderdaad pas als je verder dan 30 a 40 meter uit de kant wil vissen. Vis je dan met nijlon dan zie je vaak de beet niet meer en met gevlochten lijn zie je alles.

Groeten Sjaak
          Sjaak van Voorden

Reageer

• Eijkb
            Banned
            • 13-08-2003
            • 215

Als "hobby visser" heb ik onlangs mijn nieuwe molen ook maar eens opgespoeld met gevlochten lijn (06/00). Daarnaast heb ik een spoel nylon (22/00) gehaald (voor mijn andere spoel van de zelfde molen) en voor de voorslag. Momenteel gebruik ik een voorslag van ongeveer 20 meter en hier gaat iedere visbeurt een meter van af (lus montage). Ik denk dat ik tegen dat de voorslag gekrompen is tot < 8 meter ik weer een nieuwe voorslag ga aanzetten. Waarom?

Om de rek in de lijn te houden. Vorig jaar heeft een vriend van me al gevlochten lijn op zijn winckle picker gezet (tja, niet op mijn advies!!) en hij trok iedere haak los (door het niet aanpassen van zijn aanslag techniek). Dus de rek heb je wel degelijk nodig!

Als knoop gebruik ik de allbright knoop. Heeft wat moeite gekost de eerste keer maar hij zit nu echt vast. Om te testen heb ik geprobeerd de onderlijn van de montage af te trekken met een afgespoelde lijn en deze kwam los: omdat het warteltje brak

Tis dus mijn eerste ervaring met een gevlochten lijn (en met een full size feeder) en ik gooi met gemak 50 meter (zonder enige extra moeite) waar ik met de winckle picker misschien de helft gooi. En geen last van de voorslag danwel de voorslag knoop.

Reageer

Working...