vaste stok met korf

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

John ik heb je verhaal gelezen en ook de reactie'sdie je er op kreeg van positief tot wat is dit nou weer Ik ken het verhaal al jaren want het systeem is al oud Maar het blijft maar op de plank liggen Dus zag ik een stukje in de W T staan wat mij over de drempel hielp Nou vind ik het voorense kanaal er nou niet direckt een water voor En de eerst de beste club wedstrijd heb ik toen maar aan gegrepen ,om tekijken of er wat eer mee was inte leggen En ik was in een keer om 31kg in drie uur Het was niet te filmen En wat je dan nog niet lost,wil je ook niet weten Je kan daar gewoon met 6deeltjes vissen Als lijn ga ik 18 14 De montage van de lijn is gelijk aan de feeder en haakje 4 of 6 Ik heb het daarna vaak geprobeerd ,en meestal dikke mik Het is wel niet de meeste subtiele manier ,maar toch zo tussen door heel erg leuk Dus John doorgaan
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

haakje vier of 6 waar vis je op dan %)
      groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

hoe is de vangst in het voornskanaal en wanneer ben je daar geweest janb
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door hbtje

haakje vier of 6 waar vis je op dan %)
          groet hbtje
          Zoals Janb al schreef: Het is niet subtiel... maar op sterk stromend water hoef je m.i. niet aan te komen met een haakje 18 en onderlijntje 6/00. De vis pakt meestal je aas gewoon in de loop mee, hij 'klapt' soms echt letterlijk je hengel van de steun.

...dit soort jongens en nog groter sleep je er met haakjes 6 en onderlijntjes 16/00 dan uit...

[Gewijzigd door Eduard op 03-25-06 at 06:16 AM]
          groet,
          Eduard

Reageer

• hbtje
            Sportvisser
            • 02-02-2005
            • 773
            • heerde

sorry ik dacht dat dat wel erg groot was(is),vind 10 al aan de grote kant
            Al zit er wel veel verschillen in haak grote van verschillende firma`s
            groet hbtje

Reageer

• Breambuster
              Met enige kennis...
              • 12-08-2005
              • 342

Hoi John,

Waarom knoop je er geen Clarusso vlagdobber aan? Dat is toch veel leuker en je kan er leuk vis mee vangen en het is technischer. Wij vissen ook wel eens in de IJssel met dat systeem en vangen er toch ook leuk vis mee...

M.v.g.
              Breambuster

Reageer

• Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

Ach Hbtje... aan je avatar te zien houd jij ook wel van stevig Vandaar dat ik ook eigenlijk nooit kleiner vis dan haakje 14, ik heb liever wat stevigs in mijn handen ...... als ik soms zie met wat voor haakjes vaste stok vissers zitten te pielen heb ik alleen maar enorme bewondering voor ze!
                groet,
                Eduard

Reageer

• hbtje
                  Sportvisser
                  • 02-02-2005
                  • 773
                  • heerde

ik vis meestal met de feeder ook met haak 14 of 16 en als ze goed bijten wil ik er nog wel eens 10 aan knopen
                  groet hbtje

Reageer

• Cor Jagt
                    Sportvisser
                    • 02-03-2003
                    • 600
                    • Emmen

Eduard het leven begint bij haak 20
                    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

Cor, ik heb enorme bewondering voor je ... maar dat wis je al...
                      groet,
                      Eduard

Reageer

• ws
                        Komt net kijken
                        • 05-03-2006
                        • 80
                        • Oirschot

Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
                        gewoon een gaas korfje en die hoeft niet eens zo zwaar te zijn ik vindt zelf 50 gram best al zwaar
                        lijn dikte neem ik zelf 0.18 mm
                        onderlijn 0.16 mm
                        als je een hengel op 9.5 mtr gebruikt en het water is 4 mtr diep
                        dan doe ik op3.5 mtr een trip om me hengel en knip deze af zodat er een stukje blijft staan waar ik me lijn achter doe en dan ga ik de hengel op lengte steken met de rest
                        net als af je gewoon vist
                        is de hengel op volle lengte dan draai ik een beejte de hengel zodat de lijn vrij komt en laat de korf met een kleine zwaai te water
                        en zet me hengel in de steun en wachten op een aan beet
                        als ze echt los zijn de vissen krijg je niet eens de kans om je hengel in de steun te zetten
                        daarom vis ik tegen woordig met een omgekeerde dobber op me lijn en die staat ongevee een kleine 5 cm boven het water
                        een gaaf gezicht hoe deze dan het water in getrokken wordt
                        en dan hou ik me hengel wel in de hand
                        Waarom vis je met een omgekeerde dobber? Wat is het nut daarvan?

Reageer

• Nelis
                          vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
                          • 92
                          • Duiven

Ik heb er onderhand al veel over gelezen...
                          maar stel ik vis met 11,5 met stroom af vanaf de krib op de rijn..
                          Als het water ong. 3 meter diep is.. hoelang moet mijn lijn dan zijn?
                          Het lijkt me namelijk niet verstandig om "voorbij" de hengeltop te gooien..
                          zelf zou ik dan 3,5-4 meter tuig pakken... maar dat weet ik ook niet zeker..
                          En hoe voeren jullie? nog wel met de hand of alleen maar met de korf?
                          beter 1 vis in het net dan....

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door Nelis
                            Bij een water diepte van 3mtr maak je de lijn 4 mtr lang ,en uitsluitend voeren met de korf. en vissen onder je top.

Reageer

• PeBo
                              Hengelaar

• 29-09-2007
                              • 2643
                              • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door Nelis
                              Nelis,
                              Als je met een korf aan je lijn vist, met als beetindicator je hengeltop i.p.v. een dobber, is het geen enkel probleem om met een hengel van 11 meter een lijn van 9 meter weg te zetten, als je korf zwaar genoeg is. Ik heb hier al iets van op de topic gezet die heet " Vaste stok vissen op stromend water zoals Lek en Wantij nr; 10 en 15. Misschien heb je hier wat aan.
                              Groeten PeBo.
                              ]Member of the Easterwood dreamteam.
                              Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                              PeBo.

Reageer

• Kosmozz
                                Match en Feeder
                                • 25-07-2005
                                • 1959
                                • Hannut

Vanochtend heb ik op de ijssel mijn nieuwe technium xta margin eens goed ingewijd met deze techniek. Ik heb deze stok speciaal gekocht voor het vissen vanaf en tussen de kribben. 25 kg aan brasem geland en geen centje pijn Ik viste met een 40 grams korf en een antenne op de draad en elastiek 16 strak in de top. Deze manier van vissen is zeer doeltreffend moet ik zeggen en leuk omdat je gewoon naar een antenne zit te kijken. Je voert altijd exact op dezelfde plek en je kunt om aan te voeren gewoon een grote bal om de korf heen kneden. Het trekbandje is wel onmisbaar voor het juist pendelen van de korf. Volgende weekend weer eens proberen
                                Carpe Diem

Reageer

Working...