Havenvisserij, hoe gaat het?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Frederik
    Specimen Hunter
    • 05-01-2005
    • 1734

ja Theo,

Ik zou zeggen, gewoon daar gaan vissen! Nederlanders houden echt van Belgen (vandaar altijd die grapjes over Belgen, beetje een Nederlandse gewoonte om grappen te maken over iemand die je graag mag)

Jij bent toch echt een grapjas eerste klas!!!

[Gewijzigd door Frederik op 01-05-04 at 10:04 AM]

Reageer

• cel
      Newbie
      • 20-05-2003
      • 43
      • Kempen

Hallo Theo,

Bedankt voor de toelichting. Ik zit een beetje te wachten op wat beter weer om m'n kans nog eens te wagen in jouw regio. Jullie beschikken over uitstekend hengelwater, o.a. Voorns kanaal, Brielse meer, enz... maar dat haventje van Zwarte Waal zegt me wel iets.

Groetjes,
      Cel.
      cel

Reageer

• Theo van Berner

Cel, als je gaat, zorg dan dat je er vroeg bent. Het loopt daar snel vol met medevissers.
        Grijp ze en veel plezier!

Reageer

• Theo van Berner

Vandaag gevist op Heenvliet. Omdat er geen vis onder de kant was gevangen de afgelopen weken, dacht ik het eens anders aan te pakken door met de match verderop tussen de boten te gaan liggen. Alles klaargemaakt kom ik aan bij het water, en wat denk je? Storm, regen en niet koud. Ik mijn stek opgebouwd en wat denk je dat het weer deed? Juist, nog meer regen en wind. En 2 uur later? Precies, geen verandering. Nou, onder een paraplu en met veel wind was met de match helemaal niets, nada, nulkommanul. Kreeg niet eens mijn dobber in de buurt van die bootjes. Uiteindelijk maar de 5 meter stok gepakt en aardig gevangen, maar geen dikke jongens. Nog even geverticaalt (nieuw woord) op de baars, maar helemaal niets gevangen.
          Over mijn voertje kan ik niets speciaals vermelden. Met simpel kant en klaarvoer had ik denk ik net zo veel gevangen. De rode millet maakte het vandaag eens niet tot een dag met een gouden randje. Terug naar de rekentafel dan maar weer.
          Zeiknat naar huis gereden met toch een goed gevoel. Dat van een echte "die hard" die zich door weer en wind niet laat weerhouden om het toch te gaan proberen. Wat hebben we toch een mooie hobby!!!!

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Theo van Berner

Zeiknat naar huis gereden met toch een goed gevoel. Dat van een echte "die hard" die zich door weer en wind niet laat weerhouden om het toch te gaan proberen. Wat hebben we toch een mooie hobby!!!!
            normale mensen hebben daar een ander woord voor.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• jagt

Wat is de definitie van normaal.

Reageer

• Patton

Hallo Sportvissers.

Nou ik moet zeggen ik vis veel in de winterjachthaven in stevensweert.
                En moet zeggen het gaat er prima, ik heb er ook toevallig mijn boot liggen ,da's wel gemakkelijk. Met de feederhengel 15 meter achter de boot, 3 dikke maden aan en ik begin altijd rond 13:00 uur met vissen tot 16:30 uur, toch om de 10 minuten beet. Mooie brasem, mooie blankvoorn. Op het einde van de middag regelmatig een 16 brasems en een aantal voorns gevangen. Ben de laatste dagen niet meer geweest omdat het hier constant regend, en veel wind is. De diepte is er 6,20 meter onder de boot , dus ik mag niet klagen. Visvinder staat stand bay zodat ik altijd kan zien of de vis onder de boot zit. Het visvoer is nog van verleden jaar augustus. Een speciaal voer maak ik niet, gewoon alles door elkaar, en dat gaat prima.Heb nog genoeg visvoer over, en het moet toch ook weg. Dus hier in de winterhaven in stevensweert gaat het prima. Ik ben nu aan het wachten naar droger weer, en dan weer vissen, no problema. Dus de vis zit wel degelijk in de jachthaven, dat heb ik nu al ondervonden.
                Groet jullie allen en vang veel vis in de havens.

Reageer

• Theo van Berner

Vandaag met Max Wigt gevist in de haven van Zwarte Waal. Prachtig weer, precies tussen twee depressies in. De vangst viel wat tegen. Opvallend was dat mais geen resultaten gaf. Des te meer vreemd daar er met mais in de afgelopen weken goede resultaten waren geboekt. De caster was de beste optie, maar daardoor hadden we veel last van kleine baars. Azen deed de vis nauwelijks. Soms haalde je de dobber op, zonder aanbeet, en had je toch vis. Waarschijnlijk lag die stil met het aas in de bek. Uiteindelijk kwam er wat beweging in toen de zon op het water ging staan. Ik ben toen overgeschakeld naar 1 grote en 1 kleine made, ingesmeerd met Vitamo of Leber. Dat werkte wat beter, maar gaf uiteindelijk toch niet hetgene waar we voor waren gaan rijden, namelijk de ouderwetse 30 kilo voorn. Misschien lag dat moment al ergens in december of moet het nog komen. Zo niet, dat is het weer 10 maanden wachten geblazen. Jammer!

Reageer

• Patton

Zo mensen.

Ben vandaag weer eens geweest vissen in Stevensweert, op dezelfde plaats, maar iets andere tactiek. Begon om 10:00 uur met de feeder op de loopsteiger, gewoon laten zakken ter plaatse, half uur gezeten en geen beet gezien. Dan maar snel veranderd van tactiek. Heb er een schuifdobber opgezet, en direct beet een mooie blankvoorn, en afgelopen...niets meer gezien dat half uur. Dan met het potje weer op de brasem gevist 15 meter ver en 20 minuten later mijn eerste mooie brasem, 12 minuten later een voorn, en nog enige brasems.
                    Dat was alles, ik heb verder geen beet meer gezien. Het water was geweldig gestegen en vele bomen en struiken waren overstroomd. Wat een gezicht weer. Het had vannacht weer gevroren mischien was dat de oorzaak van het weinig vangen, wie weet. Al bij al toch weer gevist tot 16:30 uur. Jammer maar vandaag beten ze niet goed. Mischien volgende week beter ??? ps ( ik maakte 2 blunders...1 ik was met een te lichte schuifdobber bezig...en 2 ik was de kleine pareltjes die je onder het stuitje zet vergeten !!! ) ja ik weet het...mijn naam is haze en ik ben een konijn...

Reageer

• Theo van Berner

Reageer

• Fisherman Eric
                        Frequent aanwezig
                        • 25-08-2003
                        • 187
                        • amersfoort

Het gaat goed bij ons in de haven,

Vorige week zondag een wedstrijd in de haven gevist, vangsten tussen de 6 en 10 kilo vrijwel alleen voorns!!!!!!!!!!!!!!!!
                        Zelf heb ik op die dag erg slecht gevist (lag aan mezelf). Vandaag terug geweest en alles voor mezelf weer goed gemaakt.
                        De vangst: C.a. 20 voorns tussen de 20 en de 30 cm, 8 brasems, bijvangst 10 schele posjes. Alle vis met een supperlichte
                        matchhengel gevangen.

Het was een fijne visdag.
                        Groeten, Eric.

Reageer

• Vissport
                          Sportvisser
                          • 07-01-2004
                          • 756
                          • Maasbracht

Havenvisserij valt tegen.

Vandaag 16 februari weer in de haven gaan vissen, begonnen om 11:45 uur met de feeder. De 1 ste beet gekregen om 13:45 uur, en ja een mooie brasem, zonder paaiknobbels op de kop. Een uurtje later een mooie beet, en een mooie blankvoorn...verder nog 1 supersnel beetje gemist, dat was alles, dus niets om naar huis te schrijven. Wel heb ik een ijsvogel gezien, die kwam even rusten op een steiger juist voor mij. Gewoon prachtig vogeltje. Dat deze een zeldzaamheid is algemeen bekend. Ik heb er in 22 jaar maar 5 gezien in de vrije natuur. We hebben niet veel gevangen maar toch een mooie dag gehad. Voor degene die geinteresseert zijn in de watertemperatuur....op 6,20 m diepte 6,5 graden, het oppervlakte water was ook 6,5 graden, en de buiten temperatuur was 6,5 graden. Dus dat zou aardig kunnen kloppen. Zo de volgende sessie zal er volledig anders uitzien. Er wordt dan gevist met de schuifdobber, mischien gaat dat systeem beter.
                          Jongens doe het beter dan ik... Succes.
                          www.pa3gju.nl
                          Beste groeten.

Reageer

• warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Vissport

Havenvisserij valt tegen.

Wel heb ik een ijsvogel gezien, die kwam even rusten op een steiger juist voor mij. Gewoon prachtig vogeltje. Dat deze een zeldzaamheid is algemeen bekend. Ik heb er in 22 jaar maar 5 gezien in de vrije natuur. We hebben niet veel gevangen maar toch een mooie dag gehad.
                            Wij hebben bij ons aan de vijver een koppeltje zitten, bij men maat aan de vijver ook. Aan de hollaken zitten er ook een aantal. Ken nog mensen met vijvers die er hebben zitten. Idd mooi beestjes.
                            Geregeld horen wij aan de vijver geplons, en dan is er 1tje aant jagen. Komt met zo een visje boven en gaat dan terug op dezelfde tak zitten. Tof om bezig te zien.
                            Soit, dit even ter zijde.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• timothy visser
                              Newbie
                              • 03-03-2006
                              • 5

ik vis wel is in het kralingse bos als je dat kent daar zit veel karper en voorn en snoek en baars ik van veel snoek en karper er zit snoek van 4.20m en wegen soms 44.60 kl veel hoor die krijg ik aleen niet omhoog

'''''''''''''''''''''''''''''
                              :mepper: :mepper:
                              wie wil er iets weten voeg me toe timothy_cools_@h..... ik hep pas en niuwe hengel gekochttttttt :):):):):) :p:p:p:p

Reageer

• karperkoning
                                Karpervisser!
                                • 13-12-2005
                                • 878
                                • AELSE

Oorspronkelijk geplaatst door timothy visser

ik vis wel is in het kralingse bos als je dat kent daar zit veel karper en voorn en snoek en baars ik van veel snoek en karper er zit snoek van 4.20m en wegen soms 44.60 kl veel hoor die krijg ik aleen niet omhoog

'''''''''''''''''''''''''''''
                                :mepper: :mepper:
                                jij bent tog egt kampioen sterke verhalen vertellen.
                                4.20 meter!! 44kilo hoe kom je aan die onzin
                                en nog wat,je reageerd op een bericht van dik 2 jaar oud daar kijkt niemand meer na ma ok
                                je bent nieuw late we t daar maar op houden:S

Ralph

[Gewijzigd door karperkoning op 03-05-06 at 03:11 PM]
                                http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
                                Karp Fishing 4 live!

De groeten
                                Ralph

Reageer

Working...