broer van onze vroegere (vriend :@ ) BRAAKDRAAK
Havenvisserij, hoe gaat het?
Collapse
X
-
-
Paaien in februari? :~Oorspronkelijk geplaatst door Vissport
Havenvisserij valt tegen.
Vandaag 16 februari weer in de haven gaan vissen, begonnen om 11:45 uur met de feeder. De 1 ste beet gekregen om 13:45 uur, en ja een mooie brasem, zonder paaiknobbels op de kop. Een uurtje later een mooie beet, en een mooie blankvoorn...verder nog 1 supersnel beetje gemist, dat was alles, dus niets om naar huis te schrijven. Wel heb ik een ijsvogel gezien, die kwam even rusten op een steiger juist voor mij. Gewoon prachtig vogeltje. Dat deze een zeldzaamheid is algemeen bekend. Ik heb er in 22 jaar maar 5 gezien in de vrije natuur.
IJsvogeltjes zijn inderdaad mooi, heb er een keer eentje op m'n vaste stok gehad. Ik durfde niet meer te bewegen. Wel jammer want ik had wel een fototoestel bij me. Maarja ik denk als ik die probeerde te pakken dat het beestje al weggevlogen was.
Maar zoiets moois uit de natuur te mogen bekijken geeft weer een voldaan gevoel over je visdag.
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield.
Ik maak ze mogelijk....Reageer
-
ik zie altijd een ijsvogel als ik ga vissen hier in het dorp.
daar zijn er heel veel ik zie er elke sessie wel 1.
ze gaan op je hengel zitten en vanaf daar duiken ze in het water om met een visje boven
tekomen.mooi moment.maar zijn hier mensen die ze nog nooit gezien heeft?
Ralphhttp://www.carpteamelsloo.tk
http://www.hsv-juliana.tk
Helemaal Karpervisser !!!
Karp Fishing 4 live!
De groeten
RalphReageer
-
-
bij een gracht bij ons in de buurt zitten ze ook wel eens. zat een keer eentje onder de kant, stond er nog geen meter vanaf. erg mooi gezicht om ze over het water heen zien vliegen, je kunt ze dan gelijk herkennen aan hun glimmende veren.Reageer
-
Die heb ik helaas nog niet kunnen ontdekken bij de grachten van Groningen
-
Als ik een paar havens/winterwatertjes moet noemen waar altijd wel goed vis is te vangen hier in het noorden
- Haven Heeg (wie wil er nu niet voorns van 600 gr vangen?)
- Haven Scheemda
- Martenshoek Hoogezand
- de kikkert Lemmer
- Opeinde
- Echtenerbrug
- DK trekvaart strobos
- Waterhuizen westerbroek (patje shipyards)
Je merkt het al ik zit overwegend in friesland
-
Haven heeg- nix. De afgelopen 2 jaar is de vangst 4 x minder geworden als de jaren ervoor
De kikkert in lemmer?? is dat die zeilschool bij tacozijl?
Echtenerbrug goed bij de brug voor de bakker maar geen dikken
Opeinde is redelijk
strobossertrekvaart is op t moment ook waardeloos alleen ervlakbij in kollum is het heel goed.
Moet je bij martesnhoek met hennep vissen?
Lemmer tramhaven is goed
Sneek in het dorp bij de waterpoort is goed
Hindeloopen in het dorp +- 200 te vangenFishing a way of lifeReageer
-
Lageland is laatste tijd verschrikkelijk goed, helaas overbevolkt geweest door (rally) vrije vissers. Haven slochteren worden voorns +/- 600 gram gevangen.
Zandafgraving Harkstede echt een stek om op z'n deens te vissen in de zomers. Niet veel mensen doen het maar je zal verbaast staan wat je er allemaal kan. Match, feeder, vaste stok het kan allemaal. In winter heb ik op deze plek weinig ervaring. Nu er gebouwd word in Harkstede zou je moeten zeggen dat er interessante plekken bijkomen.
Martenshoek is niet een specifieke hennepplaats. In het doodlopend stuk naar de visboer daar word dit jaar opeens opvallend goed gevangen. Ik heb het al een beetje zien aankomen, per jaar werd het daar steeds wat beter.
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer