Trainen...Trainen...Trainen...... Of niet??!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SproPlatinum
    Komt net kijken
    • 28-02-2006
    • 59

Trainen...Trainen...Trainen...... Of niet??!

De een traint wel 3 of 4 keer om op een wedstrijd goed voor de dag te komen. De ander spreekt van een moment opname wanneer je traint, ofwel echt garantie voor een goede match zou dit niet kunnen bieden. Wat is nu wijsheid? Zijn alle toppers in de topcomp welke vaak gaan trainen op een bepaald water verkeerd bezig?

[Gewijzigd door SproPlatinum op 03-10-06 at 12:07 PM]
    Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield.
    Ik maak ze mogelijk....
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

door middel van trainen leer je het water kennen en dat is dus net wat de mannen uit
    de topcompetitie doen.door te trainen weten ze hoe de vis aast,op welk aas ze goed bijten welk voer en op welke manier je moet vissen.op de grond boven de grond.
    en liever 2of3 keer trainen om meer te ontdekken over dit water.
    door trainen word je beter.
    als Ajax niet zou trainen waren ze nog slechter

Ralph
    http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

De groeten
    Ralph

Reageer

• Breambuster
      Met enige kennis...
      • 12-08-2005
      • 342

Hallo,

Ik ken vissers uit de topcompetitie die nooit trainen, maar die wel erg hoog staan in het klassement. Ik ken mensen uit de TC die het snot voor de ogen trainen die vangen tijdens de training karrevrachten vis. Tijdens de TC vangen ze daarin tegen geen ene pannekoek. Wat is wijsheid? Ik denk dat je tegen de factor geluk en in combinatie met de bizar grote vakken er niet te trainen valt. Ik heb meegemaakt dat ik met mijn perfecte materiaal geen beet kreeg, maar 100 meter verder zat een visser met een grote snoekbaarsdobber een dikke brasem te takelen. Als tip kan ik geven, trainen is van belang om het volgende te weten; hoe ligt het water, hoe breed, hoe diep, taluut, stroming ja/nee, scheepvaart ja/nee, stand van de zon tijdens de wedstrijd en welke vissoorten zwemmen. Voor de rest is het allemaal leuk en aardig, maar trainen voor de TC brengt naar mijn mening lang niet het gewenste rendement. Het enige wat je kunt doen is je buren tijdens de wedstrijden er uit vissen, dan heb je het goed gedaan....

M.v.g.
      Breambuster.

Reageer

• erwin-van-schilt
        Met enige kennis...
        • 19-02-2006
        • 296
        • Halsteren

Het trainen staat meestla in het belang van wat Breambuster al zei, waterdiepte, stroming, aasgedrag. En het is makkelijk om je tuigen al redelijk op diepte te maken, zodat je aan het water niet voor verassingen komt te staan.
        B.V. vorig jaar, Julianakanaal, peilen, blijkt tuig 80 cm te kort te zijn, vanwege 6,5 meter waterdiepte.

.......... voetbal , net, bal, schieten, goal, simpel. Moet je daar voor trainen dan????

Erwin
        http://erwin.vist.nl

Reageer

• karperkoning
          Karpervisser!
          • 13-12-2005
          • 878
          • AELSE

Ajax wel
          http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
          Karp Fishing 4 live!

De groeten
          Ralph

Reageer

• Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning

Ajax wel
            tsja...de 'Godenzonen' proberen het wel, maar ja.... Doe dat dak nu maar snel dicht, dan hoeven de Goden er ook niet meer naar te kijken...
            groet,
            Eduard

Reageer

• reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3499
              • Asten

Erwin,

Wat doe je dan in zo'n geval ?
              Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Theo de Kreij
                VOERBOER
                • 03-06-2003
                • 2345
                • Zoetermeer

Het is niet iedereen gegeven om te kunnen gaan trainen. Te druk, te ver weg en noem maar op. Net wat de mannen zeggen, het trainen is meer waterverkennen. Wanneer je wil gaan trainen op snelheid enzovoort, kan je beter een water in de buurt zoeken waar je je scheel vangt aan kleine vis. Volkomen tegen de logica gaan zitten met je 13 meter stok en dan maar aanslaan, afsteken, scheppen, onthaken, aas aanzetten, opsteken, aas bijwerpen en weer aanslaan enzovoort. Daar hoef je niet voor naar het Julianakanaal oid.
                Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• erwin-van-schilt
                  Met enige kennis...
                  • 19-02-2006
                  • 296
                  • Halsteren

als mijn tuig te kort is??

Gewoon een stuk lijn erbij aan knopen. lus in lus.
                  Ik weet het, niet echt "professioneel", maar werkt voor mij afdoende

Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes

Erwin,

Wat doe je dan in zo'n geval ?
                  http://erwin.vist.nl

Reageer

• wedstrijdvisster
                    Gast
                    • 27-12-2005
                    • 317
                    • Beverwijk

over dit onderwerp hebben we het een keer gehad!!!!
                    het heeft wel Delgelijk zin vind ik!!!!!!....
                    waarom wort er op een wk getraint, om het water te verkennen!!!! doen ze ook niets voor niets!!!!
                    ik train het lieft op ieder water, maar het zit niet altijd mee!!!
                    en nu kunnen jullie hoog op laag springen maar het is wel zo.....
                    met ek, interlands wort er ook getraind....
                    maar je traint niet alleen om de wedstrijd te winnen hoor!!! je moet de lol er ook van in zien!!!! en dat vergeten 9 op de 10 mensen denk ik!!!

Reageer

• † John van der Zee
                      [In Memoriam]
                      • 16-11-2005
                      • 1761
                      • in zuidholland in een mooi visgebied

als ik het wel eens goed heb begrepen worden er op die ek's en wk's getraind
                      maar niet alleen om zelf wijzer te worden maar ook om de tegenstanders met bepaalde technieken en tacktieken te misleiden en het vervolgen op de beide wedstrijd dagen het heel anders aan te pakken
                      en iederen weg te vissen
                      hoe vaak komt dat wel niet voor meer dan ik zelf zou denken
                      of zit ik hier heel erg veel naast met deze gedachte????? :?
                      Vissen is ontspannend.
                      Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door wedstrijdvisser nl

als ik het wel eens goed heb begrepen worden er op die ek's en wk's getraind
                        maar niet alleen om zelf wijzer te worden maar ook om de tegenstanders met bepaalde technieken en tacktieken te misleiden en het vervolgen op de beide wedstrijd dagen het heel anders aan te pakken
                        en iederen weg te vissen
                        hoe vaak komt dat wel niet voor meer dan ik zelf zou denken
                        of zit ik hier heel erg veel naast met deze gedachte????? :?
                        Ik ken het EK en WK circuit/circus niet persoonlijk, maar weet wel dat vissen een heleboel psychologie met zich mee brengt. Naast het favoriete petje, dobbertje enz. speelt ook het bespelen van je tegenstander mee. Het zien dat je buurman vis vangt is gewoon psychologische oorlogsvoering. Als je ziet dat er runners van de tegenpartij staan te kijken hoe jij vist heeft dat hoe dan ook effect.... Maar dat geeft wedstrijdvissen nou net dat beetje extra.

Door te trainen kun je een heleboel vragen beantwoorden over het water, de bodem enz. enz. waar je dan tijdens de wedstrijd niet meer over hoeft na te denken en je dus ook niet meer te beïnvloeden bent, omdat je dat van te voren al hebt uitgeplozen... Kennis van het viswater krijg je door training en kennis geeft zelfvertrouwen (kennis is macht... wordt weleens beweerd).
                        groet,
                        Eduard

Reageer

• SproPlatinum
                          Komt net kijken
                          • 28-02-2006
                          • 59

Ik ga alleen nog harder m'n best doen als mn buur een brasem vangt. Goede indicatie dat ze er in ieder geval zitten. Bijten is natuurlijk een ander verhaal
                          Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield.
                          Ik maak ze mogelijk....

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

Trainen trainen ik vind het van die dure worden ,ik vis drie keer in de week Soms op stromend dan weer een keer op stil staand water en ook wel weer eens bij ons in de sloot Min doel stelling is vis vangen ,en als het kan zoveel als mogelijk is Alleen dan gaat het allemaal van zelf,En kan je er met volle teugen van genieten Er is toch niets mooiers als dat het allemaal van zelf lijkt tegaan Nou weet ik ook wel voor je zover ben heb je echt wel een paar keer achter uit zitten bidden Maar visen is een kwestie van volhouden ,en altijd praten met de buren Ik vis echt al heel wat jaren ,maar ik moet de eerste contact arme visser nog tegen komen Iedere visser praat over zijn hobby ,en heeft daar ook een uitgesproken mening over Zo zal er ook wel een visser geweest zijn die heeft uit gevonden dat veel trainen goed is voor je hobby
                            gr van Jan de visser
                            Groeten van Jan de visser

Reageer

• Breambuster
                              Met enige kennis...
                              • 12-08-2005
                              • 342

Hallo,

Ach, trainen vind ik een groot woord, vissen doe je voor de lol. Maar trainen op een reeds bevist en bekend wedstrijdwater, waar je volgende week moet vissen daar geloof ik niet in.
                              Kijk ik vis iedere week wel in mijn favouriete water, maar dat noem ik geen trainen. Het onder de knie krijgen van een nieuwe techniek vindt ik ook geen trainen. Het is net wat je verstaat onder het begrip 'trainen'. Voor mij betekent het begrip 'trainen' dat je met één of meer mensen structureel een water in beeld brengt (waterdiepte, aasgedrag, taktiek en materiaalkeuze) om zodoende tijdens de wedstrijd goed te scoren. Je kan gewoon niet trainen op goed loten of veranderende weersomstandigheden, daar valt écht niet op te trainen. Wat voor mij het belangrijkste is, dat je met vertrouwen een wedstrijd in gaat, weten wat je doet en wat je kan en verwacht, noodscenario's op zak etc. Het is daarom niet noodzakelijk een training te plannen, omdat een goede visser flexibel genoeg is om vis te vangen tijdens de wedstrijd.

M.v.g.
                              Breambuster.

Reageer

Working...