aluminium vishengels

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

aluminium vishengels

Heeft iemand ooit met een aluminium hengel gevist ?
    Ik denk niet meer dat ze gemaakt worden maar heeft iemand toevallig ervaring met dit soort hengels ?

Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

Yep mischien zon 20 a 25 jaar geleden gezien tijdens een koppelwedstrijd ergens in Noord Brabant even een babbeltje gemaakt wat resulteerde in een negatief advies van de visser die trouwens uit Belgie kwam.
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• Zappa
      Banned
      • 07-03-2003
      • 324

Mijn oom had er ook zo een. Hij was daar trouwens ook niet zo tevreden over. Dat moet inderdaad zo'n 25 jaar geleden zijn.

Reageer

• Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

Ik een van de boeken van Jan Schreiner worden ze nog beschreven. Maar dat is inderdaad al erg lang geleden.

Reageer

• Deemes
          Met enige kennis...
          • 06-09-2005
          • 335
          • Retie

Ik heb er vroeger ook wel eens eentje in handen gehad. Was ook van een oom van me. Het was een blauwe hengel als ik het me nog goed herinner en het was in mijn handen een echt onding. Was betrekkelijk zwaar voor een hengel van ik geloof 8m lengte en er zat geen 'leven 'in de stok in. Enkel de groene glasvezelspriet deed even wat mee als de hengel belast werdt. Waar ik over schrijf is zeker langer dan 25 jaar terug, ik schat zelfs eerder 30 à 35 jaar geleden. Dat er slechts heel zelden ergens eentje 'opdook' en er later helemaal niks meer van alu-hengels is geworden spreekt natuurlijk voor wat de kwaliteiten van die 'mislukkingen' betrof.

DeeMeS
          \'k Pak \'m \'beet\'!

Reageer

Working...