Niemand ervaring met Ultimate Mk 20 tot MK 60 haakjes ???
brasemhaak
Collapse
X
-
Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist ! -
Hoe kleiner een haak (van hetzelfde type natuurlijk) hoe sterker. Des te groter een haak is, des te groter is de opening tussen de haakpunt en de steel en dus des te groter de hefboomwerking als hij in de bek van een vis zit. Een grotere haak buigt dus gemakkelijker open dan een kleinere.Oorspronkelijk geplaatst door Slafes
Drennan red haakjes voor op brasem, zelfs de kleinste haakjes kunnen een karper aan zonder open te plooien...Reageer
-
Ultimate komt trouwens met een hele range onderlijntjes op de markt. Kensaki haken volgens mij. Misschien de moeite waard om eens te proberen?
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield.
Ik maak ze mogelijk....Reageer
-
Tubertini serie 18 en 19 voor de feeder absoluut top!
een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.Reageer
-
Deemes
De B511 is fijner van draad dan de bijna identieke 611 die meer geschikt is als de vis niet moeilijk doet of om op afstand te vissen.
vang zeHandgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.beReageer
-
Ik gebruik beide.Oorspronkelijk geplaatst door Deemes
Er zijn hier dus mensen die de Kamasan B511 'bezigen', echter mijn hengelsportwinkelier beveelt eerder de B611 aan. Iemand hier ervaringen mee en wat is het verschil tussen deze twee types?
DeeMeS
De 511 is dunner van draad en te gebruiken bij lichtere visserijen op voorn of brasem als er fijn moet gevist worden, bvb tot max 10%
De 611 is dikker van draad en dus sterker en te gebruiken voor gewone brasem- en lichtere karpervisserij bvb 10-16%.
Bij de 611buigt de punt zeer lichtjes naar binnen, bij de 511 niet, maar verder lijken ze op mekaar van vorm
Ik heb ook wat technische gegevens uit een test van Déclic Pèche.
Bij de 511 is de draaddikte 0.26 mm en weegt een nr 20 0.0040 gram
Bij de 611 is de dikte 0.38 mm en weegt een nr 18 0.0095 gram, dus een stuk zwaarder
De 611 bestaat ook in brons, dan heet hij de B711
Als het nog sterker moet is de B920 ook heel goed
Reageer
-
Nog steeds niemand ervaring met Ultimate Mk 20 tot MK 60 haakjes ???
Laatste oproep !? :frustrated: :frustrated: :echtniet: :noidea: :noidea:Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slafes
Drennan red haakjes voor op brasem, zelfs de kleinste haakjes kunnen een karper aan zonder open te plooien...Hallo Swa dat gaat alleen op bij de zelfde draad dikteOorspronkelijk geplaatst door swa
Hoe kleiner een haak (van hetzelfde type natuurlijk) hoe sterker. Des te groter een haak is, des te groter is de opening tussen de haakpunt en de steel en dus des te groter de hefboomwerking als hij in de bek van een vis zit. Een grotere haak buigt dus gemakkelijker open dan een kleinere.
gr GerardReageer
-
Tatataaa, de B511 is het dan geworden. Is idd fijner dan de B611 en lijkt ook scherper ja.
Hoop nu maar dat ze ( de plattes ) volgende week blijven hangen, kwestie van vertrouwen opbouwen want dat is uiteindelijk vaak het allerbelangrijkste, toch?
DeeMeS\'k Pak \'m \'beet\'!Reageer
-
Ik ben het er niet mee eens dat de 611 niet scherp is. Ze hebben een hele goeie reputatie als sterke, scherpe en bijna universele haak. Je kunt er zowel kleintjes als karper mee vangen. Van lossers heb ik absoluut geen last.
De 511 zal inderdaad wel scherper zijn, wegens een stuk dunner van draad.
Hoewel ik zelf de 511 gebruik, zou ik hem niet aanbevelen "als het brasem hijsen" is, daarvoor is hij niet sterk genoeg. Zelf gebruik ik hem alleen als het moeilijk is.
Ik heb vandaag toevallig ook de LS2210 in handen gehad en ik kan me voorstellen dat die door zijn vorm weinig lossers geeft, maar ik heb ze toch niet gekocht, omdat ik ze voor de vaste hengel nogal dik van draad vond. De vorm stond me wel zeer aan en voor de feder kan ik me voorstellen dat ze ideaal zijn.
Reageer
-
de volgens mij 2beste
tubertini serie 2 haken
of zeker
drennan super spade haakjes (sterkste haak ooit)
groetjes #)Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer