aas soorten

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

aas soorten

welke aassoorten gebruiken jullie meestal

en dan voornamelijk bij wedstrijden
    en wat om mee te vissen aan de haak en wat om meestal mee tevoeren

Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

• Hylkez1
    Feeder visser
    • 23-07-2005
    • 158
    • Tolbert

Doe niet aan wedstrijden :P ben nog maar 15(nog 17 dagen dan 16 )

Ligt er behoorlijk aan op welk water en op welke vis. Heb ik alleen zin in grotere vissen, dan doe ik meestal 1 maiskorrel en 2 mades, en wil ik veel vangen dan 2 of 3 mades..

Meestal doe ik op de vaste stok trouwens sowieso 2 mades en op mn feeder doe ik het vaakst mais en mades.
    Als dat niet wil soms af te wisselen met wormen..

Voeren: Tot nu toe alleen standaard-zaken brasem voer met brasem additief van Vanden Eynde met wat mades erdoorheen, en dan af en toe een klein handje mades los zeg maar ...
    www.vissite.nl.tt
    Tha bream-fisher

Reageer

• Breambuster
      Met enige kennis...
      • 12-08-2005
      • 342

Hallo,

Meestal casters en maden, als het moet ook wormen/mestpiertjes en als het mag ver de vase.
      Ver de vase is het beste aas wat je kunt krijgen en levert de meeste beten op. Wel veel kleine vis, maar wie het kleine niet eert.... Alhoewel de TC is het wat minder, maar dat komt er van als je met een leger vissers ballen ver staat te gooien.

M.v.g.
      Breambuster

Reageer

• † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

en hennep en mais voor bij voeren :?
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Hylkez1
          Feeder visser
          • 23-07-2005
          • 158
          • Tolbert

Ik gebruik over het algemeen sowieso geen hennep, en mais bijvoeren doe ik ook wel is hoewel ik daarbij vaak al snel het idee heb dat het te veel is en te veel zal vullen..

Casters was ik inderdaad vergeten (heb al 3 maand ofzo niet meer gevist :O:O:O), die doe ik meestal bij de 2 maden aan.. Soms als het helemaaal niet wil kunnen alleen 3 casters aan de haak ook wel is de doorslag geven
          www.vissite.nl.tt
          Tha bream-fisher

Reageer

• rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

maden, pinkies, casters, mais en wil komend jaar wat meer met wormen proberen.

Reageer

• Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

Oorspronkelijk geplaatst door Hylkez1

Ik gebruik over het algemeen sowieso geen hennep, en mais bijvoeren doe ik ook wel is hoewel ik daarbij vaak al snel het idee heb dat het te veel is en te veel zal vullen..
              Ik vraag het me af hoor, of maïs wel zo vult. Ik voer wel eens een dag of twee voor met maïs en/of duivenvoer. Niet tijdens wedstrijden natuurlijk.
              Meestal voer ik de avond voor het vissen een kilo (stilstaande parkvijver) en dat gaat dus echt helemaal op. De volgende ochtend moet ik bijvoeren om de vissen weer écht lekker aan het azen te krijgen. Meestal zijn het dan ook grote brasems en zeelten die de kant op komen. Als die jongens een maal met een schooltje over de stek komen, dan misstaat een blikje maïs echt niet hoor.

Reageer

• fish2
                Newbie
                • 26-08-2005
                • 18

mijn favoriete (en momenteel enige aas) is MAIS.
                een blikje van 34 eurocent gaat de hele week mee, en de kleine visjes laten mijn dobber met rust.
                Ik concentreer me de laatste 1,5 jaar enkel op de grotere voorns, kopvoorns, zeelten en barbelen.
                Wat een genot om een dikke vis aan de haak te hebben van een 7€ kostende 5-meter hengel !!!!!! De hengel plooit zich in 2, de lijn zingt in de wind, en altijd maar hopen dat de lijn niet breekt....
                Ben wel al overgeschakeld qua lijndikte: 12/100 Asso Ultra bovenlijn en 14/100 standaard WaterQueen onderlijn .

groeten,
                fish2 (kwik)

Reageer

• SproPlatinum
                  Komt net kijken
                  • 28-02-2006
                  • 59

Boing! Wat een extreme visserij zeg ~0 ~0 . Ben je niet bang dat je hoofdlijn eerder breekt als je onderlijn?
                  Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield.
                  Ik maak ze mogelijk....

Reageer

Working...