Ervaringen met baitdroppers?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SproPlatinum
    Komt net kijken
    • 28-02-2006
    • 59

Ervaringen met baitdroppers?

Baitdroppers, iemand ervaring mee? Wanneer het beste te gebruiken?

Ben benieuwd! Heb net 2 maten baitdroppers gekocht.
    Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield.
    Ik maak ze mogelijk....
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

in de nieuwe beet staat een heel artikel over de manieren waarop je maden kan voeren.

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

In Witvis totaal nr 22 staat een artikel met Good Ol' Sir Bob Nudd in de haven van Drimmelen. Hierin gebruikt hij ook de zgn. Baitdropper. In wezen is het niets meer dan een voerkorf, alleen niet om op afstand te gebruiken, maar onder de top. 'Bait' is voer/aas en 'dropper' is "die het laat vallen"... het woord zegt het al. Voordelen zijn dat je in een kort tijdbestek veel aas kunt brengen op je voerplek, dat het heel precies is en dat het rustig gebeurt. Bij voerballen komt er toch een hoop kabaal en spul naar beneden donderen op je voerplek. Gevaar lijkt mij echter wel dat je snel te veel aas in één keer brengt. Meestal is met kleine beetjes tegelijk beter. Als feederaar heb ik geen ervaring met de baitdropper, maar wij kennen in bij de feeder wel vergelijkbare korven als bv de madenkorf.
      groet,
      Eduard

Reageer

• † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

je hoeft dat ding toch niet helemaal te vullen een klein beetje elke keer kan ook met zo'n ding
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Breambuster
          Met enige kennis...
          • 12-08-2005
          • 342

Hallo,

Ik heb tijdens wedstrijden wel eens de baitdropper gebruikt.
          Ik heb er over het algemeen positieve ervaringen mee.
          De baitdropper gebruik ik meestal om maden en casters op de plek te brengen, met name als het wat stroomt en diep is. Let wel op, in de TC en NK's mag je de baitdropper niet gebruiken, deze is dan verboden. In de meeste andere vastestok wedstrijden mag je deze gerust gebruiken, mits het reglement dit toestaat.

M.v.g.
          Breambuster.

Reageer

• Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

Natuurlijk, maar vergeet niet dat die dingen best wel groot zijn... Hoewel hij dus dan niet helemaal vol is komt hij wel in zijn geheel naar beneden en brengt hoe dan ook onrust op je voerplek... Ik zou hem alleen aan het begin gebruiken, of als de vis echt los is en het nodig is om veel aas in één keer te brengen. Daarna zou ik gewoon aas bijschieten, pardon, gooien want de katapult mag niet in Nederland... Ik gebruik bij het feederen overigens ook liever wat een klein korfje dan een grote.
            groet,
            Eduard

Reageer

• reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3499
              • Asten

Kun je dat dan ook niet doen met een cupset op de vaste hengel ?
              Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

Nee, want cuppen doe je boven water en laat je de boel bij je dobber los, een baitdropper laat je naar de bodem zakken en pas daar laat hij zijn aas los....
                groet,
                Eduard

Reageer

• SproPlatinum
                  Komt net kijken
                  • 28-02-2006
                  • 59

Ik heb trouwens ook van die peperbusjes van Fox die je over je top schuift, af en toe omdraaien en er komen wat pinkies (bijvoorbeeld) uit gekropen en voer je dus gedoseert bij. Ik vis er nu al een half jaar mee en ben er zeer tevreden over want je kan gewoon door blijven vissen. Minder tijdsverlies door bij te cuppen.

Bedankt iedereen voor de reacties, ik had de artikelen in beet en witvistotaal al gelezen
                  Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield.
                  Ik maak ze mogelijk....

Reageer

Working...