das egt een heel mooi stukje vakmanschap :bow:
dobbers
Collapse
X
-
Fijn dat ze (in theorie) al bevallen! Dat geeft al veel vertrouwen straks in de praktijk
Mooie duidelijke foto's trouwens, mag ik ze gebruiken voor mijn pennenbouwsite?
Rutilus:
Die Rohacell is inderdaad heel mooi te verwerken tot drijflichaampjes voor matchpennen. Het is veel minder kwetsbaar omdat 't geen water opneemt. (Gesloten poriën) Zelf als zo'n pen aan de overkant van 't kanaal tegen de kade botst en er een deuk in komt, kun je dus gewoon doorvissen!Reageer
-
Hallo Roha,
Voor hoeveel denk je deze pennetjes te gaan verkopen?
En zijn er ook dikkere antennes verkrijgbaar, zodat je ze desgewenst kunt wisselen?
Bouw je ook slanke pennetjes, voor een moeilijke visserij?
M.v.g.
Breambuster.Reageer
-
hallo Roha
wat vind je van deze dobbers
gr willy
[QUOTE]Oorspronkelijk geplaatst door willieOorspronkelijk geplaatst door rickie
Van: wilfried ohms <*(*(*(#*&@#(*_$&@)#(*$&@)#(*$@home.nl>
Verzonden: donderdag 15 december 2005 20:55:56
Aan: <veldkamprick@hotmail.com>
Onderwerp: foto
| | | Postvak IN
--------------------------------------------------------------------------------
Bijlage: RIMG0020.JPG (1.43 MB)
hallo rick
zou jij deze foto op het hengelsport forum onder dobbers kunnen plaatsen
alvast bedankt
--------------------------------------------------------------------------------
Ik krijg dit mailtje van iemand die ik niet ken, maar deze foto dus op deze plek wil hebben, dus bij deze.
Het is volgens mij puur toeval, maar 2 jaar geleden op de visvaria heb ik van 1 of andere dobbermaker exact dezelfde pennen gekocht ~0. Echt ze lijken als 2 druppeltjes water op elkaar, ik durf zelfs bijna te zweren dat ze door dezelfde persoon zijn gemaakt.
hallo Roha
wat vind je van deze dobbers
gr willy
hallo Roha ik heb het met gerrit surquin nog over zijn dobbers gehad en hij had wel een speciale reden waarom dat oogje op die stroom dobber zo zat op deze manier kan je hem ook goed sturen als je met je top onder water vist
en over verwisselbare antennes zegt hij elke keer als je er een andere antenne er op zet dat de je dobber vaak wat hoger of lager in het water staat en daar had hij het ook al eens met jouw over gehad
gr willyReageer
-
Hoi Breambuster,Oorspronkelijk geplaatst door Breambuster
Hallo Roha,
Voor hoeveel denk je deze pennetjes te gaan verkopen?
En zijn er ook dikkere antennes verkrijgbaar, zodat je ze desgewenst kunt wisselen?
Bouw je ook slanke pennetjes, voor een moeilijke visserij?
M.v.g.
Breambuster.
Antennes van elke diameter kun je inboren, waardoor ze altijd passen op de pennen. Je moet echter rekening houden met het verschil in gewicht/oppervlaktespanning van de diverse antennediameters.
Voorbeeld;
Als je een pen uitloodt met een antenne van 1 mm. en je zet daarna (bij dezelfde uitloding) een dikkere (1,5mm) even lange antenne op, dan zal de pen dieper wegzakken door 't hogere gewicht. De pen gaat zich hierdoor anders gedragen.
Verder dan informatie over dobbers wil ik hier niet gaan. Het is, denk ik, niet de bedoeling via deze topic handel met forumleden te drijven.Reageer
-
Roha,
Natuurlijk mag je de foto's gebruiken voor jouw pennenbouwsite !Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer