Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik gebruik deze knoop al jaren, maar dan het haakje net andersom, dan trek je de knoop aan in het verlengde van de schacht... er zijn twee dingen waar je op moet letten:
1: De lijn goed vochtig maken bij het aantrekken, da's misschien ten overvloede, maar dit omdat je deze knoop in het verlengde van de schacht aantrekt en als je je lijn niet goed nat maakt je geheid zwakke plekken krijgt in je onderlijn, vlak bij je haak.
2: Uitkijken bij het aantrekken dat het laatste oogje van je nylon niet van de 'bled' afschiet want dan komt er een vals lusje in en staat je haakje haaks op je lijn i.p.v. in het verlengde...
Het voordeel van deze knoop vind ik dat je hem zelfs met koude vingers kunt doen en dat je maar weinig lijn wegknipt na afloop (bij sommige knopen heb je een tig aantal cm lijn over omdat je hem richting de bocht/kromming moet aantrekken) ... ik blijf zuinige hollander
Reageer