Specimen hunting op brasem

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fritsie
    Frequent aanwezig
    • 19-10-2005
    • 185
    • Heerenveen

Specimen hunting op brasem

Wie van de forumers houdt zich bezig met deze soort visserij? Alleen maar brasems willen vangen van 5 kilo of meer en een minimum lengte van boven de 60 cm.

Hoe pak je dit soort dingen aan, voersamenstelling, manier van vissen?
    Catch and release

METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

Team www.hengelsportcentrumarnold.nl
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Hier hou ik me dus niet echt mee bezig. Ik heb er vorig jaar wel ongeveer 20 gevangen in de lengte van 55-60. M'n p.r. is 61 cm ook vorig jaar. Ik ving ze als bijvangst tijdens het pennen op zeelt (en evt. karper) op een plas. Ik denk dat ik het vergelijkbaar aan zou pakken als het specimen vissen op zeelt.

Zie je eerder geopende topic hierover.

Reageer

• pastoor
      ...

• 02-02-2003
      • 1118
      • Drongelen

In de zomer wil ik dit wel is doen bij mij op de camping. Aan mijn plek ligt hier voor een umiek(oud maasje) water om zo nu en dan een grote brasem te vangen. Ik ga als volgt te werk. Eerst ga ik normaal voeren (zwaar voer) en normaal vissen. Meestal zal dan na een a twee uur de hele grote brasem komen. Dikwijls ook zichtbaar aan de belletjes van het azen. Dan ga ik bij tussenpozen mijn aas aanpassen b.v. drie of vier pieren aan de haak. Ook een stuk of acht maden/casters kunnen van toepassing zijn. Nu is het geduld hebben want de andere vissen kunnen vrij snel bijten terwijl de grote iets afwachtend en voorzichtig zijn. Toch regelmatig kunnen ze de verleiding niet weerstaan en happen toe. Laatste seizoen ving ik met de vaste stok daar zeker een stuk of vier boven de 60 cm waar van de grootste 67 cm was. Ik zal is zoeken !! misschien heb ik er nog een foto van??

Reageer

Working...