Bifa Polaris dobber

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gaai2
    Newbie
    • 02-09-2004
    • 4

Bifa Polaris dobber

onlangs zag ik in een kleine hengelsportzaak een volledig rek met dobbers van het merk BIFA.
    Deze dobbers waren er in alle typen,ik koos voor een classic waggler 14gr,maar het speciale aan deze dobber is dat je de lijn door het onderste sukje buis moet doorvoeren,en volgens de beschrijving die hier bij zat,zet deze zichzelf op de juiste diepte.Zelf heb ik het nog niet geprobeerd(wegens nog te koud) zijn er leden die deze dobber kennen,en hoe je hier juist moet mee werken. !@#$
    er bestaan geen stomme vragen!
  • Hylkez1
    Feeder visser
    • 23-07-2005
    • 158
    • Tolbert

Ik neem aan dat het een schuifdopper is? Dan moet je een stoppertje boven de dopper plaatsen op de diepte waar je op wil vissen.
    www.vissite.nl.tt
    Tha bream-fisher

Reageer

• pole
      Frequent aanwezig
      • 27-02-2002
      • 118
      • Hamme

deze dobber moet je niet met een stopper locken
      als je goed kijkt naar het " buisje " zal je zien dat daar waar de draad door loopt een spievormig gat is .
      de dobber zet zich daardoor zelf vast op de lijn .
      hoe te werk gaan :
      eerst en vooral het gaatje kiezen dat het best bij je draaddikte past ( zijn 2 verschillende grootes in de dobber )
      dobber gewoon op de loodjes laten rusten en inwerpen .. nu moet je genoeg draad geven zodat de dobber zich kan stellen en boven water komt . als dat gebeurd is , een lichte ruk geven aan de lijn . De draad gaat zich nu in het gleufje vastzetten . vervolgens langzaam binnendraaien tot de dobber perfekt in het water staat .

pffffffff ... is moeilijker uit te leggen dan het te doen

Reageer

• Hylkez1
        Feeder visser
        • 23-07-2005
        • 158
        • Tolbert

Dat is bij mij onbekend. Handige manier trouwens, zulke aanpassingen en makkelijk-maak ontwikkelinge zullen er nog we lveel meer komen, misschien is dat wel jammer...
        www.vissite.nl.tt
        Tha bream-fisher

Reageer

• Cor Jagt
          Sportvisser
          • 02-03-2003
          • 600
          • Emmen

De Polaris dobbers er zijn een stukof 7 types worden hoofdzakelijk gebruikt om met de voerkorf in combinatie met een dobber te vissen .
          Door de lijn strak te draaien nadat de dobber aan de oppervlakte is verschenen zal de dobber door het specifieke gaatje dat door de verdikking aan de onderantenne zit zichzelf gaan vastzetten zoals Pole al beschreef.
          Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

Working...