Rubiver

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tim van scherrenburg
    Komt net kijken
    • 03-03-2005
    • 86
    • veenendaal

Oorspronkelijk geplaatst door Bombaert Pieter

Ik gebruik het echt vaak. ook waneer je effe wilt gaan vissen, en je merkt op dat je maden bvb. in slechte conditie zijn ofzo.. dan gebruik ik rubiver ook, ook vind ik ipv de rode brei, de witte brei te gebruiken. Hiermee kan je bvb. een hennepkorrel nabootsen of een broodpluimpje. BTW. waarom is rubiver niet toegestaan in nederland tijdens een wedstrijd? is daar een reden voor ofzo ?

Groeten piet

P.S. tuurke merci voor de tip, zal het zeker toepassen!!
    wat is in Nederland nou wel toegestaan tijdens NVVS wedstrijden ? dat is een betere vraag
    m.v.g Tim

Reageer

• fixvis
      Frequent aanwezig
      • 24-01-2005
      • 170
      • Wilsum

Als je rubiver gebruikt moet je het wel steeds in beweging houden,beetje liften en weer laten zakken is mijn ervaring.Als je het stil aan bied krijg je weinig beet.
      groeten Fixy

Reageer

• vislood
        Sportvisser
        • 18-03-2003
        • 717
        • Grubbenvorst

rubiver wordt gezien als imitatie ver de vase en als zodanig verboden. Ik vind dit onzin omdat er al genoeg beperkingen zijn. Door deze regeltjes telt Nederland bij internationale wedstrijden nauwelijks mee omdat hier de fantasie beperkt blijft tot die suffe witt made.
        groetjes Ruud
        Groetjes Ruud

Reageer

• swa
          Theoreticus
          • 09-05-2003
          • 718
          • Tienen

ik gebruik het spul alleen als het moeilijk gaat, maar eigenlijk is daar geen reden voor. Eens het op de haak zit gaat het er moeilijk af, dus je zou er makkelijk constant mee kunnen vissen.
          Is volgens mij iets wat iedere visser in zijn kist moet hebben (bewaart ook heel lang)
          1 van de ingredienten is isoamyl acetaat dat sommigen ook op zich als additief gebruiken, maar waarvan de meesten zeggen dat het niets opbrengt.
          Wie zal het weten waarom zoiets werkt, maar werken doet het, net zoals bvb een stuk wit of rood plastic dat nergens op lijkt soms ook meer vis vangt dan ander aas. Waarom? Nieuwsgierigheid, angst voor aas als maden die als gevaarlijk worden beschouwd???????????

Reageer

• fixvis
            Frequent aanwezig
            • 24-01-2005
            • 170
            • Wilsum

Wat ik ook wel eens gebruik zijn die gummy snoepjes van Red Band "Smikkels"heten die dingen je snijd
            ze in de vorm van een made als je de rode neemt is het net vèr, het is geen kunst aas want het is een eetbaar produkt volgens mij kunnen ze dat niet verbieden. Het proberen waard dacht ik zo.
            groeten Fixy

Reageer

• Theo de Kreij
              VOERBOER
              • 03-06-2003
              • 2345
              • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door wedstrijdvisser nl

theooooo weet jij of het met een wedstrijd gebruikt mag worden
              Helaas! Wanneer er in een wedstrijdreglement staat dat er geen kunstaas gebruikt mag worden, dan bedoeld men ook de immitaties van aas.
              Nogmaals helaas! Want door al dat muggengeneuk komen we internationaal steeds verder achter. Dat blijkt wel uit de reacties. Vroeger was Rubiver een goedje dat iedereen (zelfs het jochie van 6) gebruikte of bij zich had. Nu weten velen niet eens meer wat het is.
              Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

Working...