aankoop vaste hengel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sando612
    Frequent aanwezig
    • 08-11-2005
    • 121
    • limburg

aankoop vaste hengel

Ik vis ongeveer een jaartje met de vaste stok,heb vorig jaar een beginnerslijntje gekocht maar ben nu van plan wat beter materiaal aan te schaffen.
    Probleem is:ik zie door de bomen het bos niet meer...er zijn zoveel hengels te koop dat ik echt geen benul meer heb wat aan te schaffen.:?
    Ik vis vooral op voorntjes en kleine brasempjes op de vijver,mijn huidige stok is een elite van 9,5 m die qua gewicht en strakheid niet echt optimaal is. ~0
    ik zoek een lichte ,liefst zo strak mogelijke stok (niet zo een ambetant wiebel-ding !@#$ )rond de prijs van 300 euries,de enige stok die ik momenteel in gedachten heb is de PENTIUM 3 van SPRO...
    Wie heeft nog wat tips
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

Ik zou zeggen, struin het forum even af op dit onderwerp, er is al heel veel over gezegd. Ik weet niet wat voor lengte je wil aanschaffen, maar in 9.50 en ook 11.00 m is er voor die prijs zat leuks te zinden wat zeker licht en strak is.
    Volgens mij kun je het best eens in wat hengelsportzaken gaan vergelijken.

Groeten,
    Dennis

Reageer

• Peter1969
      Met enige kennis...
      • 21-02-2003
      • 269
      • culemborg

Kijk ook zeer zeker eens naar de vaste stokken van Shimano. Prijs/kwaliteit is absoluut top in vergelijking met andere merken. Neus wel even rond want er zit hier en daar prijsverschil in!

Succes ermee!

Reageer

• † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

een shimano ehmm technicum dacht ik als ik het begrepen heb

maar dat moet je maar eens op de site van shimano kijken
        of misschien ter info de site www.marcelstackleshop.nl
        dan kan je ook zien welke hengels er zijn van shimano met prijs erbij
        ik moet er wel bij zeggen dat zijn prijzen van hem en niet de advies prijzen
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

Wat je moet doen is in maart naar de visma gaan. Daar staan de meeste merken wel en kun je ze allemaal in de hand nemen. Kopen op de visma zou ik niet doen, vaak ben je in ee viswinkel na wat handelen goedkoper uit. Vaak zijn er ook goede wedstrijdvissers die iets meer kunnen vertellen over de hengels.
          Zelf vis ik met een Maver die me uitstekend bevalt, alleen zijn de delen iets te lang naar mijn zin.
          Een hengel moet je echt kopen naar je eigen zin, daar kunnen anderen nooit zo mee helpen. Je moet gewoon een prijs in gedacht nemen en het soort hengel en vragen wat ze in die klasse hebben.

Succes ermee,

Groeten Sjaak
          Sjaak van Voorden

Reageer

• beelen
            Frequent aanwezig
            • 22-09-2004
            • 180
            • tienen

@ sando : zie dat je van beringen bent dus spring in diest eens binne ( je weet wel welke winkel naders stuur je maar pb ) daar gaan ze je zekers kunnen helpen hoor en klantvriendelijk en vooral goeie service na verkoop
            en dan zul je zien dat je voor minder as 300 euro een zeer deftige lichte strakke stok hebt
            groeten bart
            vissen is niet mijn hobby maar mijn leven ??

Reageer

• Zappa
              Banned
              • 07-03-2003
              • 324

De Maver Jurassic Power ligt ook in deze prijsklasse, is strak en licht. Prijs/kwaliteit = schitterend! Ik ben er zeer tevreden over. ke: ke: ke:

Reageer

• Theo de Kreij
                VOERBOER
                • 03-06-2003
                • 2345
                • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden

Wat je moet doen is in maart naar de visma gaan. Daar staan de meeste merken wel en kun je ze allemaal in de hand nemen. Kopen op de visma zou ik niet doen, vaak ben je in ee viswinkel na wat handelen goedkoper uit. Vaak zijn er ook goede wedstrijdvissers die iets meer kunnen vertellen over de hengels.
                Zelf vis ik met een Maver die me uitstekend bevalt, alleen zijn de delen iets te lang naar mijn zin.
                Een hengel moet je echt kopen naar je eigen zin, daar kunnen anderen nooit zo mee helpen. Je moet gewoon een prijs in gedacht nemen en het soort hengel en vragen wat ze in die klasse hebben.

Succes ermee,

Groeten Sjaak
                Ben ik niet met je eens. Ik bood op de Visma bij Carps Cabin de Triana hengels aan met 35% korting. Op een beurs kopen heeft best wel zin. Je moet echter wel weten wat je normaal voor een product zou betalen anders weet je nooit of je goedkoper uit bent.

Triana is een topmerk in wedstrijdhengels. Ik bied ze je nu aan aan met 40% korting!! Welke wil je hebben?
                Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• † John van der Zee
                  [In Memoriam]
                  • 16-11-2005
                  • 1761

mij hebben ze in utrecht op de beurs gezegt koop geen hengel op de beurs want je weet niet wie of hoe iemand de hengel in de hand heeft gehad

en dan bedoelen ze er mee van als iemand eennep aanslag na bootst met de hengel dat die misschien ergens tegen aan slaat met kans op scheurtjes die je niet kan zien
                  en dan als je er mee vist zit je opeens met een breuk
                  maar dat is mij ook maar verteld door de groothandel die daar stond
                  Vissen is ontspannend.

vaste stokvisser????????

Reageer

• Piscator

Oorspronkelijk geplaatst door wedstrijdvisser nl

mij hebben ze in utrecht op de beurs gezegt koop geen hengel op de beurs want je weet niet wie of hoe iemand de hengel in de hand heeft gehad

en dan bedoelen ze er mee van als iemand eennep aanslag na bootst met de hengel dat die misschien ergens tegen aan slaat met kans op scheurtjes die je niet kan zien
                    en dan als je er mee vist zit je opeens met een breuk
                    maar dat is mij ook maar verteld door de groothandel die daar stond
                    En die mogelijkheid is uitgesloten als je een hengel in de winkel koopt?

Reageer

• † John van der Zee
                      [In Memoriam]
                      • 16-11-2005
                      • 1761

als je er een uit het magazijn krijg is de kans kleiner
                      en dan ga je ook naar een zaak die in buurt zit voor de garantie
                      Vissen is ontspannend.

vaste stokvisser????????

Reageer

• Piscator

Ik zou zo'n grote aankoop inderdaad doen bij een zaak in de buurt waar ik vaker kom en niet op een beurs.
                        Je bent toch al een hoop geld kwijt dus kan dat beetje er ook nog wel bij.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat je bij aankoop van een hengel op een beurs een groter risico loopt, de garantie blijft overal gelijk. ( wet op de consumenten bescherming)
                        Je hebt natuurlijk wel een redelijke kans dat als er wat mee is, je half Nederland af moet rijden.

Reageer

• coarse fishing
                          Banned
                          • 13-04-2004
                          • 142

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je hem op de beurs of in de zaak zelf koopt, ben alleen wel voorzichtig met wel heel erg leuke aanbiedingen. Heb zelf zo een Maver gekocht in oktober of november 2004 (zo rond de beurs in Utrecht), we weten allemaal wie er toen mee stuntte. De hengel op zich is top, enkel de 2 bijgeleverde topsets bleken niet fatsoenlijk te passen, helaas bleek dit pas in het voorjaar van 2005. Uiteindelijk ben ik hierover bezig geweest vanaf maart tot ergens eind juli, en na het zoveelste smoesje waarom de nieuwe topsets nog steeds niet geleverd waren heb ik de hoop maar opgegeven. Wel top, via de hengelsportzaak waar ik veel kom is door Maver alles kostenloos (buiten wat verzendkosten) in orde gemaakt, heb twee nieuwe topsets gekregen. Maar heb er toch wel echt mee in mijn maag gezeten, twee topsets even aanschaffen had de hengel toch nog duur gemaakt. Bij de bewuste zaak, al stunten ze nog zoveel, kom ik dus nooit meer binnen, en dat hoor ik van meer vissers.

Groeten,
                          Dennis

Reageer

• † John van der Zee
                            [In Memoriam]
                            • 16-11-2005
                            • 1761

is dat rijsbergen uit brabant onder breda
                            Vissen is ontspannend.