Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Veel lezen, veel uitproberen en vooral luisteren naar anderen: zelfs van 'foute' adviezen kun je leren. Vissen is zo veelzijdig, er zijn zoveel aspecten die je moet weten, kunnen of kennen...je bent nooit uitgeleerd en er zijn altijd betere vissers. Vandaag ben jij dat, morgen ik
Om een lijst te maken van wàt dat allemaal inhoud...Hmmmm.... Gaat dit hele forum daar niet over?
als je maar vaak genoeg op dit forum zit, zie je op het laatst door de bomen het bos niet meer .
Ik ben iemand die het graag op het oude houdt en pas dingen probeert wanneer deze mij succesvol lijken, daarna ga ik ze eens proberen en als dat lukt, vaker proberen, enz enz enz.
Een goeie visser word je naar mijn mening, door dingen te proberen, tijdens het 'oefenen'.
Oefenen houdt dus voor mij ook in; Niet alleen op 1 dag zoveel mogelijk vis proberen te vangen, maar ook eens een dag (of meerderen om te vergelijken) wat anders proberen. Slechts op die manier denk ik dat je beter kunt worden en je ervaringen kunt uitbreiden.
Korte toelichting:
1. Bijv. Resultaten uit het verleden toepassen op nieuwe sitaties, inspelen op veranderende situaties, samenstelling van voer tijdens verschillende stromingen, weten hoe een karper aast aan de oppervlakte, het juiste moment van de haak zetten, de juiste dobberkeuze, handigheidjes tijdens wedstrijden zoals het schepnet over je voet laten glijden, enz... enz...
2. Hiermee bedoel ik dus een stukje achtergrondkennis. Bijv. Op de hoogte zijn en blijven van nieuwe ontwikkelingen en technieken, achtergrondkennis van aasgedrag van vissen, enz.....
3. Lijkt me duidelijk. Iemand die met een hengel van 6 meter zit te vissen terwijl er een prachtig talud op 9 meter ligt heeft toch een probleem (in veel wedstrijdgevallen).
4. Bijv. het jagersinstinct, aanvoelen hoe je een azende karper moet benaderen, een zijn met de natuur, denken als een vis, enz.
Waar ligt dan verbe******.
1. Komt met het aantal uren dat je aan de waterkant bezig bent. :world:
2. Kwestie van wat informatie, zoals boeken of fora doorspitten en kennis met elkaar delen (Leve het NHSF :hahaha: )
3. Kwestie van een betere baan zoeken of een groter gedeelte van je salaris aan vissen besteden (of je hebt al toereikende middelen :joehoe:
4. Je hebt het of je hebt het niet. Dus weinig verbe****** mogelijk. :@
GELUK of ONGELUK spelen een belangrijke rol voor het RESULTAAT tijdens wedstrijdvissen.
Maar ik vind dat je daar niet aan kan ophangen of iemand een goede visser is ja of nee.
Als Ronaldinho in een wedstrijd (voetbal welteverstaan) drie keer de paal raakt is hij nog geen slechtere voetballer dan Mark van Bommel die toevallig wel één keer scoort???
Als goede visser heb je hoe dan ook met geluk te maken.
Het is een procentje of 10 maar misschien ook wel 50%.
De vis bijt of niet, redelijk 50/50 lijkt me.
-------------------------------------
Groeten van Jan
Ik quote mezelf even want ik heb een eerder bericht gewijzid.
GELUK of ONGELUK spelen een belangrijke rol voor het RESULTAAT tijdens wedstrijdvissen.
Maar ik vind dat je daar niet aan kan ophangen of iemand een goede visser is ja of nee.
Als Ronaldinho in een wedstrijd (voetbal welteverstaan) drie keer de paal raakt is hij nog geen slechtere voetballer dan Mark van Bommel die toevallig wel één keer scoort???
Tijdens het vissen heb je te maken met levende wezens, daardoor kun je je succes nooit voor de volle 100% afdwingen!! En dan heb ik het echt niet alleen over de stekloting tijdens een wedstrijd!
-------------------------------------
Groeten van Jan
Tijdens het vissen heb je te maken met levende wezens, daardoor kun je je succes nooit voor de volle 100% afdwingen!! En dan heb ik het echt niet alleen over de stekloting tijdens een wedstrijd!
Helemaal gelijk in Jan. En omdat je geluk niet kunt afdwingen kun je jezelf op dit punt ook niet verbeteren. Je kunt wel je ervaring maximaal uitbuiten om het het dubbeltje toch de goede kant op te laten vallen, om die ene winnende brasem toch te pakken te krijgen...
Reageer