1001 dingen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Theo de Kreij
    VOERBOER
    • 03-06-2003
    • 2345
    • Zoetermeer

Als eerste zou ik eens rustig naar het water kijken in plaats van alles direct op te gaan bouwen. Weten wat er om je heen gebeurd zorgt er voor dat je betere keuzes kan maken tijdens dat opbouwen. Dan heb je tijd zat om te overwegen wat je gaat doen. Match of feeder? Vaste stok 13 meter of 9 meter? Dobber 0,3 of 0,6? Wind van achter of opzij? enzovoort. Je kan thuis al een heel scenario in je hoofd hebben, maar de omstandigheden bepalen uiteindelijk wat je het best kan doen.

Een voer kan je prima samenstellen aan het water. Je kan dan beter inspelen op de omstandigheden. Een Brasemvoer kan je best een paar uur eerder klaarmaken, maar een goed Brasemvoer heeft geen werkende deeltjes en kan dus ook nog een 3 kwartier voor het vissen worden aangemaakt. Voor hetzelfde geld heb je het voer al aangemaakt en blijkt dat er meer Voorn zit en nauwelijks Brasem.
    Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• Breambuster
      Met enige kennis...
      • 12-08-2005
      • 342

Hallo,

Er zit altijd een geluksfactor bij het vissen, daar ontkomt niemand aan. Ik denk dat de combinatie ervaring, talent, techniek, tactiek en vertrouwen belangrijk is om het geluk een duwtje in de rug te geven. Kijk, ik kon iemand die vorig jaar meeviste met de TC. Die lootte echt alleen maar superstekken, maar die bakte op deze stekken er helemaal niets van... Links, rechts alle buren gingen hem vissend voorbij, dus geluk is ook niet altijd alles. En het waren echt superstekken want zijn visburen kwamen in de uitslag voor bij de 1e vijf. Want eerlijk is eerlijk een beetje geluk is altijd erg handig... Maar je kunt nooit zeggen dat het 100% geluk is, want je moet wel die vissen kunnen vangen. Alhoewel ik viswedstrijden heb meegemaakt waarbij ik s'nachts nog gillend wakker wordt....

M.v.g.
      Breambuster

Reageer

• rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Breambuster

Er zit altijd een geluksfactor bij het vissen, daar ontkomt niemand aan.
        dat weet ik wel, maar wat ik juist probeer te zeggen, is dat die geluksfactor niks te maken heeft met hoe goed je kan vissen.

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Hoe meet je iemands kwaliteit??? Wanneer is iemand goed???

Als je dat doet door naar de klassementen van een WK of andere (grote) wedstrijd te kijken dan is geluk inderdaad een belangrijke factor die meespeelt. Of de gelootte stek goed of slecht is daar kun je niks aan doen. Dit kan erg bepalend zijn in klassementen.

Geluk kun je geen duwtje in de rug geven. Je kunt alleen door mijn eerder genoemde vier punten de factor geluk wel zo klein mogelijk maken, afgezien van het geluk op een goede stekloting.

'Geluk kun je afdwingen' is wel een van meest zinloze, door sporters gekopiërde uitspraak van vriend Cruijf. Ik snap heus wel wat ie er mee bedoeld maar het slaat natuurlijk nergens op. Door heel vaak te mens-erger-je-nieten ga je niet meer zessen gooien.

Reageer

• Breambuster
            Met enige kennis...
            • 12-08-2005
            • 342

Hallo Pierre,

Eigenlijk bedoelen we gewoon hetzelfde, de visser die de minste fouten maakt wint de wedstrijd. Een visser die wint heeft altijd een beetje of meer geluk (tussen de 10% á 80%) aan zijn zijde, zo is dat en niet anders.

M.v.g.
            Breambuster

Reageer

• Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

Yep, we zijn eruit.

Reageer

• minimus
                Specimen Hunter
                • 19-03-2003
                • 1203
                • Tilburg

Hallo Pierre,

Eigenlijk bedoelen we gewoon hetzelfde, de visser die de minste fouten maakt wint de wedstrijd. Een visser die wint heeft altijd een beetje of meer geluk (tussen de 10% á 80%) aan zijn zijde, zo is dat en niet anders.

M.v.g.
                Breambuster
                Toch blijft het opmerkelijk dat er veel vissers zijn die hun eigen onvermogen ondergeschikt maken aan het geluk van een ander. Ofwel, men rept nooit over de legio fouten die men zelf gemaakt heeft, maar heeft de mond vol over het geluk van een ander.
                As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

Hallo Pierre,

M.v.g.
                  Breambuster
                  Hallo geluksmannen iemand die die gemiddeld veel kan vangen in een wedstrijd heeft ( 10 a 80 % )geluk dat geloof je toch zelf niet
                  mijn stelling is iemand die gemiddeld veel kan vangen weet zijn kansen goed te benutten

en dat kan ik nog uitleggen ook
                  gr Gerard

Reageer

• tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

Hallo Pierre,

M.v.g.
                    Breambuster
                    Oorspronkelijk geplaatst door minimus

Toch blijft het opmerkelijk dat er veel vissers zijn die hun eigen onvermogen ondergeschikt maken aan het geluk van een ander. Ofwel, men rept nooit over de legio fouten die men zelf gemaakt heeft, maar heeft de mond vol over het geluk van een ander.
                    Hallo Minnimus hier moet ik je volkomen gelijk in geven
                    ik heb het geluk gehad om met zo,en zogenaamde geluksbal te mogen testen en dan kan een miniscule verandering al veel vis brengen ( en toen zag ik die reactie,s van Mininimus over techniek weer voor me )
                    gr Gerard

Reageer

• Breambuster
                      Met enige kennis...
                      • 12-08-2005
                      • 342

[/QUOTE]

Intressant, ik zou wel van je willen weten welke fouten ik in 2005 zou hebben gemaakt....
                      Dan leer ik er ook weer van!

M.v.g.
                      Breambuster.

Reageer

• tester
                        Maas en Waal visser
                        • 06-03-2004
                        • 2596
                        • Son

[/QUOTE]

Intressant, ik zou wel van je willen weten welke fouten ik in 2005 zou hebben gemaakt....

M.v.g.
                        Breambuster.

M.v.g.
                        Breambuster.
                        [/QUOTE]
                        Hallo Breambuster
                        toen ik met zo,en zogenaamde geluksbal mocht gaan testen bleek wel wat ik fout deed

het voer van hem trok alle vis bij mij weg toen 25 m verkast na een uur weer het zelfde ???

op een andere dag hem zijn voer gebruikt een dobber met een antenne van 2 mm dik en een antenne van 0,8 mm dik resultaat die 0,8 mm antennen gaf de beten door die van twee mm zag je niks ??

op een andere dag lijnen en haken (op brasem ) met haak 10 begonnen lijn 0,14 mm (rechtdoor )
                        het besten was daar lijn 0,10 mm haak 18 ??

geur sommige mensen hebben stinkhanden van zigzelf of door het gebruik van parfem (voor de vis dan )
                        dus tuis goed wassen en aan de waterkant inpoetsen met je voer ??

zijn algemeen advies de gehaakte vis rustig afvoeren ??

mijn samevatting is je moet voer hebben dat de vis van ver aantrekt en een beetregestratie die de vis niet afschrikt en je aas moet zo ruiken dat het de vis over kan halen tot een aanbeet
                        gr Gerard

Reageer

Working...