zin of onzin voor zonsopkomst meer vangen.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rinko
    • 14-08-2005
    • 1117

zin of onzin voor zonsopkomst meer vangen.

Wat ik nogal eens vaak hoor is dat het beter is om voor dat de zon opkomt aan de waterkant te zitten.
    Nu merk ik er persoonlijk niet veel van omdat ik meestal in de loop van de ochtend pas naar de waterkant ga, en mijn vangsten zijn over het algemeen niet slecht (@) , maar is het zoveel beter om vroeger te gaan vissen?

Groeten,

Rinko.
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Mijn antwoord is ja. Veel vissen gaan azen op momenten dat het rustig is aan het water. En meestal wordt het pas rustig in de avond of nacht. Dit geldt zeker voor (recreatie)plassen, meren en ander stilstaand water. Zeker na een rustige nacht zijn de vissen zó ongestoord aan het azen dat het gemakkelijker is om ze te vangen, bovendien bevinden ze zich vaker in de nabijheid van de kanten. Ik probeer meestal toch wel ruim (half tot een heel uur) voor zonsopkomst aan het water te zijn.
    Wat mij dan opvalt is juist dat in de loop van de ochtend de vissen weer wat minder actief worden en zich terugtrekken naar moeilijker te bereiken oorden.

Pierre

Reageer

• pastoor
      ...

• 02-02-2003
      • 1118
      • Drongelen

Niet alleen beter soms zelfs alleen maar. Maar in het donker kunnen ze net als overdag ook minder bijten.

Meerdere malen heb ik als we vrij zitten te vissen al mee gemaakt dat de vis goed beet in het donker. Soms bijt hij dan bij daglicht gewoon door, maar dikwijls bijt hij dan na een uurtje op de dag veel minder.

Het zelfde kan ook andersom zijn.

Reageer

• tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

Hallo een volmodig JA

ik ken een zekere mijnheer Pastoor en die is me altijd voor en heeft zijn net om 7 uur al half vol !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#
        gr Gerard

Reageer

• jeroenk
          zolang er geen ijs ligt..
          • 27-12-2005
          • 1490
          • Oldebroek

hey,

van mijn zijde ook een volmondig ja,
          zeker bij een water als de lage vaart, is mijn ervaring dat je rond zonsopkomst en zonsondergang meer vangt

Reageer

• pastoor
            ...

• 02-02-2003
            • 1118
            • Drongelen

Reageer

• karperkoning
              Karpervisser!
              • 13-12-2005
              • 878
              • AELSE

beste medevissers

ik ben er tog wel zeker van dat karpers snachts beter azen van witvis zoals voorn en brasem weet ik niet snachts heb ik nog nooit gewitvist ik denk dat overdags witviisen beter bijten omdat ik denk dat ze overdags met daglicht intensiever azen
              dat is mijn mening

Karper/witviskoning
              http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
              Karp Fishing 4 live!

De groeten
              Ralph

Reageer

• Rinko
                • 14-08-2005
                • 1117

Dus 100% ja!!!
                Als ik vroeger ga vang ik nog meer . nog meer :? :? :?

Reageer

• Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

Tsja, Rinko....als je dus wat wilt vangen zul je 's zomers toch al om een uur of vier, vijf aan het water moeten zijn.... :dep: vandaar dat ik meestal wedstrijden vis...die beginnen later, dus heb ik een excuus om wat langer te blijven liggen

De reden dat je 's ochtends vroeg beter vangt is omdat de vis dan actiever is. Niet alleen omdat het dan rustiger is aan het water, maar ook omdat overdag er veel licht/zon is en het natuurlijke voedsel (insektenlarven, kreeftjes enz.) zich schuil houdt omdat het dan een makelijke prooi vormt. Zo tegen de avond komt het allemaal weer een beetje op gang en daarom kun je ook op een zomeravond héél goed "Brasemen".
                  groet,
                  Eduard

Reageer

• Rinko
                    • 14-08-2005
                    • 1117

vier uur!!!!!!!!!!
                    Dan zijn de zwolsche vissen nog niet eens wakker! !@#$

Maar goed ik zal eens kijken of het echt veel uitmaakt, aangezien mijn netje toch aardig gevuld is overdag.

Groeten,

Rinko.

Reageer

Working...