Truukjes

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

Het enige wat ik kan bedenken als "truukje" is dat ik wel speel met de voerkorf: Ik laat hem niet statisch op de bodem liggen, maar verschuif hem, en dus ook mijn haakje met aas, vrij regelmatig een stukje
    die noemde ik dus ook bij het openen van het topic

Reageer

• Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

Op 13 meter exact je voerballen deponeren valt niet mee, zeker wanneer je een halve of hele meter binnen de top moet voeren van wege het doorschieten van de voerbal. Als je dan ook nog op een hogere wal zit kan je al haast niet meer inschatten waar dat 12 meter punt is. Gevolg is een bal op 11,5 mtr een ander op 12,5 mtr enzovoort.
      Om precies te kunnen werpen op die 12 mtr schuif ik mijn hengel een meter terug, stel mijn top af net boven het water en mik ik exact op de top, nou ja, 10 cm ernaast dus anders gooi je de boel kapot.
      Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

als een wedstrijd begint dan zie je de meest vissers al gelijk hun haakje beaazen en dan in leggen en dan gaan ze pas voeren.
        dat is bij de vereninging waar ik vis ook zo
        zijn we met 15 man dan zijn er 14 die zo beginnen
        ik doe het altijd anders om ik heb me hengel in de steun en net zoals theo een metertje terug en dan voeren.
        als ik klaar ben dan beaas ik me haak en ga vissen bij mij op me plek heerst dan rust en anderen beginnen dan te voeren en dat is mijn idee ervan dat bij mij de vis( als het goed is) naar mijn plekje worden gejaagd maar dat zal wel tussen de oren zitten.
        in club verband bij deze vereninging hoe ik eer geen moeite voor te doen het wordt denk ik tijd om een stapje hoger te gaan
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

Hallo

een geheim truukje dus niet doorvertellen
          je vist op een ondiep stroomend watertje op brasem normaal dood voer (met de korf )
          nu neem je grof licht werkend voer en zet op de onderlijn een verklikkerloodje op 20 cm van de haak op de haaksteel doe je een bolletje tempex (is in de handel als kussen vulling ) en daartegen het aas in de volle somer suc6 verzekerd
          gr Gerard

Reageer

• rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door tester

Hallo

een geheim truukje dus niet doorvertellen
            je vist op een ondiep stroomend watertje op brasem normaal dood voer (met de korf )
            nu neem je grof licht werkend voer en zet op de onderlijn een verklikkerloodje op 20 cm van de haak op de haaksteel doe je een bolletje tempex (is in de handel als kussen vulling ) en daartegen het aas in de volle somer suc6 verzekerd
            zelf ook al eens met dergelijke dingen ge-experimenteerd in een bak water, maar kreeg de haak niet van de bodem af.
            ~0

Reageer

• hbtje
              Sportvisser
              • 02-02-2005
              • 773
              • heerde

kun je toch ook doen met drijvende maden en casters
              groet hbtje
              wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door hbtje

kun je toch ook doen met drijvende maden en casters
                groet hbtje
                jep, maar krijgt dat de haak ook daadwerkelijk van de bodem af? Je bedoelt toch als je je maden ff laat 'pootje baden'?

Reageer

• Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

Het enige wat ik kan bedenken als "truukje" is dat ik wel speel met de voerkorf: Ik laat hem niet statisch op de bodem liggen, maar verschuif hem, en dus ook mijn haakje met aas, vrij regelmatig een stukje
                  Oorspronkelijk geplaatst door rickie

die noemde ik dus ook bij het openen van het topic
                  Met het verschuiven van mijn korf en mijn aas bedoel ik toch wat anders dan 'het aas veel bewegen'....

Het truukje van Tester kende ik van Bob Nudd met drijvende casters en volgezogen maden...alleen, dit werkt niet met haakjes 14 of groter...

[Gewijzigd door Eduard op 11-28-05 at 11:15 PM]
                  groet,
                  Eduard

Reageer

• rickie
                    hoe kouder hoe beter
                    • 18-11-2005
                    • 2377
                    • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

Met het verschuiven van mijn korf en mijn aas bedoel ik toch wat anders dan 'het aas veel bewegen'....

[Gewijzigd door Eduard op 11-28-05 at 11:15 PM]
                    ehhh, vertelllvertelvertel

Reageer

• Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

Ervan uitgaande dat jij met de vaste stok vist en ik met de feeder....

Bij mij ligt het aas standaard op de bodem. Bij jou kun je ook boven de bodem vissen. Is er stroming, gaat je aas al vanzelf bewegen. Doordat jij op stromend water bewust boven de bodem vist laat je 'het aas veel bewegen'....
                      Op stilstaand water is het een klassiek trukje om je hengeltop met rukjes omhoog te bewegen waardoor je aas als het ware gaat 'dansen'. Dat is aantrekkelijk voor bijvoorbeeld ruisvoorn, en jager.... ook hier laat je 'het aas veel bewegen'...

Met de feeder werp je je korf op je voerplek en zodra hij de bodem raakt trek je hem leeg... Als het goed is ligt je aas dan op je voerplek. Na een paar minuten haal ik gewoon heel rustig mijn korf een halve meter naar mij toe en daadoor veranderd de situatie voor de vis: De korf is verder van de voerplek, hetgeen voor de vis een onrust minder kan zijn omdat hij de situatie met die korf niet vertrouwt. Mijn aas is ook en halve meter van mij voerplek weg, wellicht ziet de vis zijn lunch wegzwemmen en geeft hem dat net even een extra duwtje om het toch nog even te pakken. Ook kan het zijn dat een andere vis die door de drukte op je voerplek geen kans heeft om te eten nu net even zijn kans schoon ziet om wel te 'scoren'.... en vaak genoeg zijn dát juist de momenten waarop je beet krijgt. Dit laatste kun je ook met de vaste stok doen, ga maar eens een meter achter, voor of naast je voerplek zitten....

Wij bedoelden misschien allebij hetzelfde, maar ik had het dan net even wat anders geïnterpreteerd... ke:
                      groet,
                      Eduard

Reageer

• hbtje
                        Sportvisser
                        • 02-02-2005
                        • 773
                        • heerde

kunt eventueel de made ook in spuiten met een spuit gaan ze ook drijven
                        groet hbtje
                        wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

Hallo
                          als de haak groter is schuif je er gewoon een paar op de lijn

nog een geheim truukje wie kent het niet je bent op diep stil water aan het vissen met de korf en voor dat je korf de bodem raakt is je aas al gepakt door kleine vis slag over slag (een ramp )
                          die grote brasem op de bodem kom je niet en daar ging je voor

het geheimpje zorg dat je korte (van fotorolletjes ) gemaakte korven hebt weerszijden open
                          maak je voer indien nodig zo luchtig dat het met een rukje lost op de bodem
                          schep je korf met vullen half vol doe er dan je haakje met aas in en vul hem verder af
                          de kleine vis heeft nu het nakijken want het aas komt pas op de bodem na het rukje uit de korf
                          en daar liggen de groten als het goed is
                          gr Gerard

Reageer

• rickie
                            hoe kouder hoe beter
                            • 18-11-2005
                            • 2377
                            • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                            Ervan uitgaande dat jij met de vaste stok vist en ik met de feeder....

Wij bedoelden misschien allebij hetzelfde, maar ik had het dan net even wat anders geïnterpreteerd... ke:
                            Ik vis ook wel met de feeder hoor, maar grijp toch standaard naar de vaste stok.
                            Wat jij bedoelt, bedoel ik dus ook, maar toch bedankt voor je duidelijke uitleg.
                            Vooral jouw definitie, waarom de vis het aas ineens zou pakken klinkt erg logisch.

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                            het geheimpje zorg dat je korte (van fotorolletjes ) gemaakte korven hebt weerszijden open
                            maak je voer indien nodig zo luchtig dat het met een rukje lost op de bodem
                            schep je korf met vullen half vol doe er dan je haakje met aas in en vul hem verder af
                            de kleine vis heeft nu het nakijken want het aas komt pas op de bodem na het rukje uit de korf
                            en daar liggen de groten als het goed is
                            oke kijk, zulke tips maken dit topic zinnig. :klappen: :klappen:

Vr. Gr. Rick

Reageer

• Lex van den Ende
                              Met enige kennis...
                              • 23-01-2003
                              • 402
                              • Tilburg

Op zich een mooi bedacht systeem.
                              Als ik het goed begrijp loopt dan je onderlijn door je korf heen...en dat lijkt mij nou niet de bedoeling. Ik vis met de feeder ook met vrij dunne lijnen en dan loop je dus een heel hoog risico dat je korf gaat "snijden" op je onderlijn. Met wat kleinere vissen moet dat dan nog wel lukken maar als er een platte van 1,5 kilo aan ligt te rukken lijkt het me een te groot risico op lijnbreuk...

Ik heb dit systeem dus nog niet geprobeerd maar laat er zo mijn gedachte even over gaan...Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar dan hoor ik het graag..
                              Groeten,

Lex.

Reageer

• rickie
                                hoe kouder hoe beter
                                • 18-11-2005
                                • 2377
                                • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Lex van den Ende
                                Ik heb dit systeem dus nog niet geprobeerd maar laat er zo mijn gedachte even over gaan...Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar dan hoor ik het graag..
                                je hebt het inderdaad verkeerd, vind het echt een supertip. Je stopt je haak aan de onderkant in je korf, deze kneed je vast met wat voer. Doordat je een rukje geeft aan de korf, komt het voer (met de haak erin) los uit de korf, en je montage is weer normaal .

MEESTERLIJK

Reageer

Working...