Truukjes

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Lex van den Ende
    Met enige kennis...
    • 23-01-2003
    • 402
    • Tilburg

ik snappum...
    Groeten,

Lex.

Reageer

• † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

ikke ook...
      Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

Hallo
        en het moet geen gaas zijn want anders dan blijft het haakje hangen en je kunt het voor elke korf montage gbruiken
        het heeft wel voorkeur om de snijranden van de korf af te bramen (0,10 of 0,12 is zo ztuk )
        gr Gerard

Reageer

• rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

als je het haakje een beetje tussen het voer friemelt blijft deze heus niet in de korf haken.

Reageer

• john van den broek
            Specimen Hunter
            • 30-03-2003
            • 1089
            • Venray

ik heb toch mijn kanttekeningen bij de theorie van tester.

Op diep water en dan een luchtig voertje ? Het voer is al uit de korf voordat het de bodem raakt !
            En kleine visjes die onderweg het aas al grijpen ? Een korf van 50 gram zinkt ongeveer met een meter per seconde, dat lijkt me al aardig snel om dan onderweg nog het aas op te pakken. Op diep water ( 10 meter en dieper ) kies ik voor speedkorven van 70 gram, die zijn sneller op de bodem dan een filmrolletje.

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat visjes tijdens het zinken van de korf al het aas grijpen.
            Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

Hallo John
              op stil water vis je met een korf 5 tot 20 gr

en als het al uit je korf is voor dat het bodem raakt is het te luchtig maar daar dat snapt iedereen wel

en wat is diep voor witvis in de zomer een meter of 7

gr Gerard

Reageer

• john van den broek
                Specimen Hunter
                • 30-03-2003
                • 1089
                • Venray

Hoi Tester,

het is niet bedoeld om je te beledigen, maar wanneer je last hebt van kleine vis, dan zorg je dat je aas sneller op de bodem is, en dat zal niet lukken wanneer je vist met 5 tot 20 gram. Vergelijk het met vaste stok vissen, als je daar last hebt van kleine vis die onderweg het aas pakt, dan maak je toch ook een bulklood om het haakaas sneller naar de bodem te krijgen.
                De enigste juiste oplossing naar mijn mening is om een zwaardere korf te gebruiken.

Wat de diepte van het water betreft, ik had niet begrepen dat je in de zomer bedoelde, maar dan nog bij 7 meter diepte gaat er bij mij een korf aan van minimaal 40 a 50 gram om het geheel zo snel mogelijk naar de bodem te krijgen.

Als je dan desondanks toch nog kleine vis vangt is het aanbod van het haakaas niet goed. Ga groffer vissen wat haak betreft en biedt zodoende meer of groter haakaas aan. Ik bedoel hier dan mee, 4 a 5 casters op een haak of 2 a 3 wormen.
                Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

Hallo John
                  ik denk dat we over verschillende omstandigheden praten, als ik met de plaatselijke visclub (Hengel keuze vrij ) ga vissen op een kanaal dan vis met de korf 10 m van de overkant is 30 m en 4m diep en soms maar 20 m en 2,5 m diep
                  als mijn buurman dan met een vaste stok zit van 13 m en ik zou dan gaan vissen met een korf van 70 gr zou die zeggen ..... voel je wel lekker , nee dan ga ik voor 10 gr en een klein korfje of( kort )met een hooftlijn van 0,16 nylon en een lange onderlijn (dwarrelijn ) van 0.10 of 0,12 beaast met de drijvers die ik smorgens afschep en voor het dan de grond raakt hebben ze het al vaak te pakken daar kon mijn broer Christ en kan Pastoor over mee praten aan de Lhitse Ham als ik nu een glad korfje gebruik en mijn aas verstop word de vis groter
                  gr Gerard

Reageer

• john van den broek
                    Specimen Hunter
                    • 30-03-2003
                    • 1089
                    • Venray

Hoi Tester,

Als je het over kanaal werk hebt, dan heb je gelijk wat betreft het gewicht van je korf en luchtig voer.
                    Maar dat is niet het diepere water waar je het eerder over had.
                    Bij dieper water is het niet zo belangrijk hoe hard de klap is die de korf maakt op het water.

In Belgie op de vijver tijdens de forumbijeenkomst heb ik ook met luchtig voer en een korf zonder lood gevist.

Op een kanaal zou ik zelfs nog dunner durven wat onderlijn dikte betreft, 6/00 of 8/00 durf ik gerust te gebruiken in combinatie met een stukje powergum.
                    Maar als je merkt dat er grotere vissen zitten, brasem 1kg+ of zeelt, dan dikkere onderlijn en ander aasaanbod zodat de kleintjes het nakijken hebben.
                    Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

Hallo John
                      daar kan ik in mee gaan ,maar,
                      luchtig maar wel verzadigd niet werkend
                      van Pastoor geleerd als je luchtig voer naar de bodem wilt brengen op diep water zonder dat je onderweg alles verliest dan moet je een dichte korf gebruiken
                      en van John van de broek geleerd je korf moet zo licht zijn dat alles op scherp staat
                      en toen was het aas verstoppen om het zonder aanbeet onder te brengen de volgende stap
                      want soms willen ze maar 1 caster in plaats 6
                      gr Gerard

Reageer

• pastoor
                        ...

• 02-02-2003
                        • 1118
                        • Drongelen

Om dit nog even aan te vullen kun je ook agressive smaakstof op je aas doen die de voorn afschrikt. Na enige tijd zal de brasem wel bijten ook omdat de smaakstof wordt opgelost en steeds minder zijn werking doet.

Reageer

• miracoli
                          http://www.lichtletter.be
                          • 24-05-2003
                          • 222
                          • Kortemark

Een voorbeeldje graag, van een agressieve lokstof, a.u.b. .
                          http://www.sadoradesigns.be

Reageer

• rickie
                            hoe kouder hoe beter
                            • 18-11-2005
                            • 2377
                            • Oldebroek

salpeterzuur

[Gewijzigd door rickie op 12-01-05 at 10:03 PM]

Reageer

• pastoor
                              ...

• 02-02-2003
                              • 1118
                              • Drongelen

Een voorbeeld zou kunnen zijn, een mix van verbena met een soort maggie.

Reageer

• jeroenk
                                zolang er geen ijs ligt..
                                • 27-12-2005
                                • 1490
                                • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door eelke

Een truc waar ik in geloof is het smeren oftewel je haakaas voorzien van geur- en smaakstoffen. Ik heb veel van die smeersel geprobeerd en er zijn twee die volgens mij echt werken; Pol Vitamo en Leber van Top Secret.
                                Oorspronkelijk geplaatst door rickie

ik kan mezelf nog steeds niet overtuigen dat dergelijke stoffen werken? (@) :~
                                hey rick,
                                ik ben dit volledig met je eens, volgens mij is dat smaak en reukstoffen gewoon een commercieel handeltje,
                                je moet er gewoon in geloven.

tip:
                                als de beten terugvallen, kun je proberen de made iets in te knippen hierdoor gaat hij langzaam lekken, vaak trekt dit net dat ene voorntje over de streep.

Reageer

Working...