kanalen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Breambuster

Hier ben ik weer. Het vangen van 200 of 300 voorns in de haven, zet geen zoden aan de dijk.
    dat weet ik wel, maar vlak voor het begin van het seizoen, bouw je toch ff snel wat extra routine op.

Reageer

• rudy vis
      sportvisser
      • 01-02-2003
      • 656
      • merelbeke

het bewijs is nu geleverd dat de belgen niet beter zijn maar het enige verschil is de ondervinding.wij zijn groot gebracht met de vaste hengel en de reden is dat er bij ons veel minder groot water is en bijna elk water dat we hebben is met de vaste stok te bevissen.ik ga het dit seizoen eens met de feeder en de wp proberen en daar zie ik toch ook dat het voor een leek niet zo simpel is en dat er ook verschillende montages zijn. zet 2 nederlanders tegen 2 belgen op een groot kanaal met veel scheepvaart en ik denk dat de kezen er ook zullen uitkomen. greets

Reageer

• john van den broek
        Specimen Hunter
        • 30-03-2003
        • 1089
        • Venray

En toch zijn we weer twee hengeltechnieken door elkaar aan het gooien.
        Feederen en vissen met de vaste stok zijn bijna niet met elkaar te vergelijken.
        Als vergelijking : handbal en voetbal zijn ook twee sporten die bedreven worden met de bal en waarbij doelpunten gemaakt dienen te worden.
        Op welke plaats staat Nederland in de wereldranking met deze beide sporten ?
        Op elk trapveldje in Nederland zie je kinderen al voetballen, handbal heb ik nog nergens gezien.
        Dit is hetzelfde als met vissen, ons water leent zich ervoor om met een werphengel te bevissen zoals bij het karperen, matchen en feederen. Natuurlijk zijn er ook plekken waar je alleen met de vaste stok uit de voeten kunt, maar deze lokale clubs vissen nooit die aantal wedstrijden die ze in Belgie doen. En juist tijdens deze wedstrijden leer je het meest.
        Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

de wedstrijden van onze hsv zijn grotendeels op het kanaal en er mag enkel gebruik gemaakt worden van een vaste stok.

Reageer

• rudy vis
            sportvisser
            • 01-02-2003
            • 656
            • merelbeke

jhon ik weet wel dat het 2 verschillende technieken zijn maar ik wilde gewoon zeggen dat hetgeen je het meest doet ook het best kunt.in feite zij n kanaalvissen en vijvervissen ook verschillende technieken he.een goede vijvervisser is nog altijd geen goede kanaalvisser.het is weinig vissers gegeven om in elke discipline uit te blinken. greets

Reageer

• † John van der Zee
              [In Memoriam]
              • 16-11-2005
              • 1761
              • in zuidholland in een mooi visgebied

ben vanmiddag vanuit vianen
              langs de het merwedekanaal gereden en bij meer kerk zatten de diehards van het vissen met rode natte neuzen
              ik denk ik zal rustig rijden maar ik zag geen theo van carps cabin zitten

dus theo jammer dat ik je niet gezien heb
              ik had wel even kennis willen maken
              Vissen is ontspannend.
              Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Theo de Kreij
                VOERBOER
                • 03-06-2003
                • 2345
                • Zoetermeer

Ik was er echter wel. Zat met Loek op stek 38 (rechts op het parcour op 4 plekken van de kont), tegenover het eiland. We waren de enigen met VDE kleding aan. Volgende keer doe ik wel een anjer in mijn knoopsgat
                Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• † John van der Zee
                  [In Memoriam]
                  • 16-11-2005
                  • 1761
                  • in zuidholland in een mooi visgebied

dan had jij een petje op en zat jij links van jullie 2

[Gewijzigd door wedstrijdvisser nl op 12-28-05 at 09:24 PM]