Ik ben op zoek naar een nieuwe zitkoffer. Ik heb geen idee welk merk en welk model. Wie kan mij hiermee helpen. De koffer mag maximaal 150 euro kosten.
welke zitkoffer
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Hoi,
Voor 80 a 90 euro heb je een silverjumbo oid. dit zijn prima aluminium koffers met naar keuze 2 a 3 klapladen en 2 zijladen.
Je kunt ook een rive oid. aanschaffen dan begin je bij ong. 150 euro, dan heb je eerst een vrij kale kist maar je kunt daar later wel weer allerlei accessoires bij aanschaffen.
Het beste is eigenlijk dat je naar een goede hengelsportzaak bij jouw in de buurt gaat, en je goed laat voorlichten.
[Gewijzigd door Piscator op 02-20-05 at 03:36 PM] -
Voor de aanschaf van een viskoffer moet je je een paar dingen afvragen.
wat wil ik er voor kwijt? (in jouw geval tot 150 euro)
ga ik een los of vast plateau toepassen?
Hoeveel ruimte heb ik om de koffer mee te nemen (in de auto)
Hoeveel spullen moeten in de koffer passen?
Voor maximaal 150 euro kun je een prima viskist kopen, die van mij (arca) is nu zo'n 20 jaar oud en koste toen 60 gulden. Nog steeds is dit een prima kist en nu ik het zacht geworden kussen heb vervangen kan hij weer jaren mee.
Het allerbelangrijkste is de hoogte van je viskist en de dikte van het kussen, je zit er immers wel een paar uur op.
Ga je op de kist zitten dan moet je bovenbeen evenwijdig staan met de grond.
Wijst je bovenbeen naar boven dan is de kist te laag en krijg je binnen de korste keren een zere kont.
Wijst je bovenbeen naar beneden dan is je kist te hoog en zul je last krijgen van dove benen omdat de bloedtoevoer wordt afgekneld.
Ga je zitten dan geef ik er de voorkeur aan dat ik alleen het kussen voel en niet de harde ondergrond en verder vindt ik een rugleuning onontbeerlijk.
Voor de rest moet je kijken waar de kist van gemaakt is.
Plastic ziet er prachtig uit, het sluit perfect is licht enz. maar kom je ergens tegen aan dan is kapot, kapot en de onderdelen zijn vaak erg duur.
Aluminium oogt wat minder, is vaak iets zwaarder maar wel veel sterker, kom je ergens tegen aan dan sla je de deuk gewoon terug en lukt dat niet een plaatje aluminium is zo duur nog niet.
Hout is eigenlijk hetzelfde als aluminium alhoewel het soms erg strak gelakt is en er gewoon perfect uit ziet. Het nadeel is echter dat het door weersinvloeden uitzet en krimpt en dat de laden daardoor soms moeilijk lopen.
Op dit moment zie je steeds meer kisten waar het plateau vast aan zit soms zelfs met wielen en al er aan, erg handig, je hoeft nu nl. maar 1 ding om vast te houden terwijl je er anders 2 vast moet houden.
Het nadeel is dat het wel meer ruimte in beslag neemt om de spullen in de auto kwijt te kunnen.
Als je alleen gaat is het nog niet zo'n probleem, maar ga eens samen met 2 vismaten in 1 auto.
Verder is/was de V-cusion een hot item. Een perfecte kist voor als je recht voor je uit vist, maar als, bijv. je met het feederen, schuin op je kist zit een regelrecht onding.
Dan moet er natuurlijk nog wat in de koffer en dat moet wel passen, dus passen je tuigjes er in, is er voldoende ruimte voor de overige spullen, passen de voerkorven er in, passen de molens enz. enz.
En als bovenstaande allemaal klopt dan moet je wel haast de voor jouw ideale viskist hebben.
suc6
Gerrit Bakker21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Moi,
Ja hoor, hij is er weer, de vraag die alle vissers dagelijks bezighoud.
WELKE VISKOFFER MOET IK KOPEN.
Deze vraag is nog maar 400 keer gesteld, kijk eerst eens bij de reeds geplaatste berichten zou ik zeggen.Er is altijd iemand die nog minder vangt.Reageer
-
Hoi
Als je een modulair opgebouwde viskist koop kun je goedkoop beginnen en hem elk jaar verder
uitbouwen. RIVE en MILO zijn hier goede voorbeelden van.
Koop je een vaste kist hang je een aantal jaren aan deze kist vast.
Ik zou voor een modilaire kist kiezen. Kun jezelf indelen en naar believen uitbouwen.
TonReageer
-
Hallo
ik zoek ook een nieuwe viskoffer en heb ook alle reactie gevolgd
omdat ik nu ook met de vaste hengel vis moet ik mijn dobbers kwijt kunnen en het gewicht van mijn oude kist ( r.v. en hout ) is voortaan een probleem,maar ik ben er nog niet uit
hier een opsomming waar de kist aan zou moeten voldoen
een losse kist voetjes aan de grond
verstelbare modderpoten (degelijk)
niet te hoog want de poten staan op een schuine kant ooit ver uit
een ruglleuning vanaf het kussen (onderrug)
een plat kussen met een vanger onder je ...... om snel aan te kunnen slaan met de feeder
een uitschuiflade van minimaal 12 cm hoog om molens korven en dipflesjes onder het vissen aan te kunnen zonder dat ik van mijn kist hoef
en nu dan ook een dobberla
en gereedschapla
hengelsteunen rechts
en aasplateau links
gr GerardReageer
-
Tester,
Kijk eens naar de kist van JVS wielen er vast aan dus gewicht geen probleem
grote modderpoten er vast aan, uitklapbaar voetenplateau
alleen de rest ehh............. ehhhhhhhhhhhhhh.................... ja
wel eens aan zelfbouw gedacht?
suc6
.......
-
ik heb wel eens gedacht aan zelfbouw maar het lijkt mij niks. Overigens zijn de JVS koffers met wielen nogal erg duur denk ik.
Misschien heeft ook nog iemand een goede tweede hands koffer staan in de omgeving van Meijel (noord-limburg)
Als ze me missen ben ik vissenReageer
-
Voor dit seizoen kocht ik me een Milo pro 1000, vooral de uitbouw naar keuze is interessant maar dan gaat het prijskaartje natuurlijk ook al vlug de lucht in.Reageer
-
superfisher
Dat klopt, een storage box kost 199 euro (aanstaande weekend hebben ze wel 20% directe korting), maar dan heb je wel een complete kist.
Maar koop eens een milo tel daar alle extra laden eens bij op, extra wielen, voetensteun, V cusion (als dat al leverbaar is) enz.
Ik weet wel zeker dat je dan op een veelvoud zit.
Maar ja ik kan nog steeds prima uit de voeten met mijn oude arca en ik peins er ook niet over om zoveel geld voor een zitkist uit te geven, maar als eisen stelt dan moet je meestal ook in de buidel tasten.
Kijk je dan naar de verschillen dan is de JVS zo gek nog niet denk ik
suc6
.......
-
Ik heb twee jaar geleden mijn alluminiumkist verruild voor een MILO650.
Met transportsysteem. en plateau Oude kist had 30 jaar dienst gedaan.
Moet zeggen heerlijk. Zit fantastisch, veel opbergruimte en makkelijk
naar de vsistek te rollen. Als deze het ook dertig jaar doet ben ik tevreden
Verder s het grote voordeel het plateau met bijbehroende steunen.
Alles bij de hand. Vaste stok, feeder, match, voer en aasbakken, .
Heb er geen spijt van.Gemak dient de mens.
Groet6jes TonReageer
-
Ik zou zelf een river kist kopen. Daar kan je laades voor kopen. En zit een gleuf tussen je benen zeg maar. En daar kan je hengel tussen kwijt dat is meer voor de snelheid.
maar als je de koffer wil uitbouwen met laades kom je wel boven de 150 euro. Maar dan heb je wel een topkistM.v.g.
EddyReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer