Afstandsfeeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Piscator

Oorspronkelijk geplaatst door gerrit Bakker

In eerste instantie leek dat ook zo, maar ik heb inmiddels ook gezien dat er meer verkopers van JVS zijn.

Piscator

Waarom heb je voor de Grandview 4.20 gekozen?
    Puur voor de gewenste werpafstand of om meerdere redenen.
    Ik ben nl. ook op zoek naar en gevoeligere feeder dan mijn Bert van Greven Titan en kom telkens de grandview tegen.
    Vreemd is dat de 3.60 en 3,90m medium-heavy grandviews zelfs duurder zijn de de heavy 4.20m maar ik kan er verder geen informatie over vinden.
    Dus weet jij wat het werpgewicht is en hoeveel oz de bijgeleverde toppen zijn van deze 4.20 zijn

suc6

Gerrit Bakker
    Hoi Gerrit,

Waarom ik deze feeder heb gekozen heb ik al aangegeven in de topic die jij enkele weken over deze feeder hebt geopend.

Wat het werpgewicht betreft, ik heb even op de hengel en het foudraal gekeken en het wordt inderdaad nergens aangegeven. Maar gezien de lange pen aan het handvat deel moet deze hengel heel wat kunnen hebben.

Verder zitten er 2 toppen bij die mij op de kleur van de tip na vrijwel identiek overkomen. ( ik zie in ieder geval geen verschil)
    Echter ze registreren de aanbeten prima. ( ik heb bijvoorbeeld ook een Beast feeder en daar mis ik nogal eens een aanbeet bij)

Ik heb tot nu toe deze hengel niet gespaard, en heb er korven van max. 110 gram leeggewicht mee gegooid ( het voer komt er dus nog bij ) deze hengel geeft echter geen krimp.
    Het beste werpt hij korven tussen de 70 en 90 gram, om afstanden boven de 90m te bereiken. ( maar dat kan aan mijn werptechniek liggen)

Waar het verschil in prijs vandaan komt weet ik ook niet, persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de concurentie van de hengelboeren onderling, omdat dit op het moment een nogal populaire feeder is en dan met name de 4m20 uitvoering.

Gr,

Johan

[Gewijzigd door Piscator op 12-11-05 at 10:45 AM]

Reageer

• iwi
      Newbie
      • 22-12-2005
      • 4

hallo

k heb zelf de sigma distance feeder 4.50 (jaja een v/d willik) is prima voor verre worpen maar de grand vieu vind k het beste

Reageer

• Piscator

Oorspronkelijk geplaatst door iwi

hallo

k heb zelf de sigma distance feeder 4.50 (jaja een v/d willik) is prima voor verre worpen maar de grand vieu vind k het beste
        Waarom?

Reageer

• Theo de Kreij
          VOERBOER
          • 03-06-2003
          • 2345
          • Zoetermeer

De Grand Vieuw heeft grotere ogen op de toppen. Beter om een knoop door te laten. Is dat nog niemand opgevallen?
          Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• † John van der Zee
            [In Memoriam]
            • 16-11-2005
            • 1761
            • in zuidholland in een mooi visgebied

mij niet theo ik hab die hengel nooit bekeken
            Vissen is ontspannend.
            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Theo de Kreij
              VOERBOER
              • 03-06-2003
              • 2345
              • Zoetermeer

Nog een voordeel van die grotere ogen is het makkelijk geleiden van de draad, en wanneer je wat vuil op je lijn niet bemerkt, zal het niet zo snel een top kosten.
              Ik heb het eens nagevraagd bij Carps cabin. Ze verkopen de v/d Willik en Grandvieuw vrij veel waarbij ze de klant puur op het gevoel met de hengel laten beslissen. De Willik gaat het hardst, maar opvallend is dat vooral de lange afstandsmannen die veel op de grote rivieren vissen, kiezen voor de Grand Vieuw vooral vanwege die grotere ogen op de top.
              Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• Serrano
                GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                • 05-07-2004
                • 294
                • GELDROP

Er zijn nogal wat meningen die de persoonlijke omstandigheden in stand houden.
                Basiselementen voor een goede stok zijn naar mijn idee grote slijtvaste ogen, een goede reelhouder, eventueel van 4,20 naar 4,50(3x1,40 plus 30) uit te bouwen, aangenaam handvat, extra toppen en... het gevoel hebben dat ie ook werkelijk 100meter kan gooien. Dat moet voldoende zijn om op die vierkante meter terecht te komen. Nogal wat merken zijn de revue gepasseerd. De meeste hengels komen denk ik uit China. Zie nogal wat verpakkingen bij de reguliere winkels met made in China er op.
                Uitzonderingen zouden kunnen zijn: Tricast, v.d. Willik en eventueel hengels als Colmic en Garbolino en nog andere zelfbouwers. Vul maar aan als je meer weet. Iets voor een onderzoek door Beet of hier op een verzameltopic met merken en bevindingen. Hoe je dat moet inrichten laat ik maar aan de moderator over. Zelf vis ik overigens met 2 heavies van Zebco met een gunstige prijs

Reageer

• raymond
                  Frequent aanwezig
                  • 05-07-2003
                  • 126
                  • maastricht

hallo Serrano,

een jaar of 2 geleden zijn in 2 nrs. van beet een aantal heavy (afstandfeeders) getest en uitvoerig getest .
                  de hengels waren er in verschillende prijsklassen en waren fabrieks of handgebouwd .
                  wat mij opviel was, dat de arca argus feeder met de prijs van nog geen 100 euro veel beter uit de test kwam dan
                  hengels van 300 euro .

zelf vis ik met de bhc heavy feeder 3.80-4.20 , 129,00 euro .
                  deze kwam ook bijzonder goed uit de bus .

de shimano antares, een van de duurste hengels werd niet al te goed getest voor wat betreft de lange afstand.

groet, raymond

iedereen prettige feestdagen

Reageer

• Jurgen v.d. S
                    Nishikigoi

• 01-08-2008
                    • 203
                    • Nieuwegein

Preston Dutchmaster14.2 130 gr

Heb afgelopen seizoen voor het eerst gevist met de Preston Dutchmaster14.2 130 gr, maar deze is mij uitstekend bevallen voor de grote afstand. Viste er vnl mee in het A.dam Rijnkanaal met voerkorven tot 90gr. Gooit er makkelijk mee naar de overkant. Hengel is mij het afgelopen seizoen dus prima bevallen

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Mooi Jurgen, als jij er lekker mee vist, mee uit de voeten kan en tevreden mee bent is het een prima hengel.
                      Dit zijn de enige criteria voor een goeie hengel.

Reageer

• fpulles
                        omgeturnd

• 15-02-2008
                        • 1260
                        • Eindhoven

Helaas heb ik ook niet zo'n goede ervaringen met die grootgrutter uit tilburg. Hetzelfde laken en pak. Wacht ook al weer een hele tijd op 2 ( al betaalde) toppen voor m'n vd willik 4.20. Jammer.... ik ben het vertrouwen in hun voorgoed kwijt nadat ik ook via hun website het een en ander besteld had en ook niet correct werdt afgehandeld en geleverd.
                        oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Buster
                          Met enige kennis...

• 21-08-2007
                          • 311
                          • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                          Helaas heb ik ook niet zo'n goede ervaringen met die grootgrutter uit tilburg. Hetzelfde laken en pak. Wacht ook al weer een hele tijd op 2 ( al betaalde) toppen voor m'n vd willik 4.20. Jammer.... ik ben het vertrouwen in hun voorgoed kwijt nadat ik ook via hun website het een en ander besteld had en ook niet correct werdt afgehandeld en geleverd.
                          Hoi fpulles
                          Mijn ervaring om bij vlemmix aan nieuwe feedertoppen te komen is ook niet best, gaat maanden duren en je zit nog zonder. Mijn advies, pak in de winkel koker met toppen van betreffende feeder, en betaal deze bij de kassa. Zo heb ik het ook gedaan toen ik het wachten meer dan zat was. Werd me niet in dank afgenomen, maar ik had ze wel. Niet vergeten af te rekenen hoor.

PS, het is niet de manier maar ze vragen er daar om dat je zo gaat handelen, ze verkopen je liever een nieuwe hengel dan de losse toppen. De toppen van een grandview zijn trouwens makkelijk pas te maken op een van der willik, en kosten stukken minder dan de orginele.

Reageer

• Jim
                            Frequent aanwezig
                            • 25-09-2003
                            • 132
                            • kessel

feedertoppen

Fpulles ik heb hier nog 2 originele vdwillik toppen liggen

Gr Jim

Reageer

• feederfreak
                              Newbie

• 17-02-2009
                              • 26
                              • limburg

"Ook Mitchell heeft een hele lijn aan feeders.
                              Ik heb onlangs bij Carps Cabin enkele in handen gehad.
                              De feeders zien er goed afgewerkt uit, maar ik kan verder niets over de gooi eigenschappen vertellen."

hallo,
                              ik heb dit wkend een nieuwe mitchell feeder aangeschaft. De nieuwe Mitchell Universe 2 heavy feeder. Ik ga deze volgend wkend uitvoerig testen. Mijn keuze was vooral bepalend omdat ik vorig jaar een Mitchell Finess medium feeder had aangeschaft waarvan ik zeer tevreden van ben. Een dagje korven verzetten van 80 gram exclusief voer is geen probleem hiervoor en als method feeder op karpers ondervond ik ook geen hinder.Ik heb er al van een kilo of 8 gevangen waarmee de stok lekker doorbuigt zonder maar een kik te geven. Ik hoop dat de universe ook zo een mooie aankoop zal zijn, de molen wat ik erbij heb gekocht is een Mitchell 3500 baitrunner. Zodra ik hem heb getest laat ik wel een berichtje achter, maar ik ben er nu al van overtuigd dat hij niet onder zal doen voor mijn Finess

Reageer

• jeroen2711
                                brasser van het jaar

• 28-10-2008
                                • 25
                                • Reuver

Hallo.
                                Ik vis sinds 2 jaar met de KOC van ultimate 4,20mtr.
                                Geweldige stokken. er zitten twee toppen bij.
                                Ik kom ook uit het zuiden van het land net als Jim alleen de maas zit ertussen verder zitten we op hetzelfde stuk maas te vissen hij aan de ene en ik aan de andere kant.
                                op de hengels heb ik sinds vorig jaar de shimano ultegra xsa 12000 molens op zitten.
                                Ik kan je verzekeren het is een afstands kanon met deze molens.
                                P.s. Een vismaat van me heeft zich nu de feereds van zamataro gekocht de 155 en de 115gr uitvoering.
                                De 155gr heeft een een heel lang eerste deel dat goed is voor extra kracht in de hengel.
                                Veel succes met de aankoop.

Reageer

Working...