Afstandsfeeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

Hallo

tot 5 jaar terug was alles Shimano wat ik gebruikte
    mijn Shimano stradic mh feeder 3,60 m werd te licht

5 jaar gevist met verschillende merken

sinds een paar maanden vis ik nu weer met Shimano antares
    idiaal werpgewicht +- 70 gr + voer

ik kan niet anders zeggen dat ik spijt heb ooit aan een ander merk begonnen te zijn

er moet ook een uitvoering zijn tot 150 gr en als ik weer verjaar
    gr Gerard

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door tester

....er moet ook een uitvoering zijn tot 150 gr en als ik weer verjaar
      Tot mijn vreugde zie ik dat ik niet de enige ben die daarvan afhankelijk is.... Er zijn meerdere LOTGENOTEN
      groet,
      Eduard

Reageer

• raymond
        Frequent aanwezig
        • 05-07-2003
        • 126
        • maastricht

Hallo Piscator,

een andere optie is misschien de arca grandvieuw feeder , met de 3.90 mtr. med/heveay
        versie zijn al afstanden van 60 a 70 mtr. mogelijk .

er is ook een 4.20 en 4.50 versie van , deze hengels zijn perfect en zeer goed afgewerkt .
        de advies prijs is ongeveer € 140,00 .

de hengel is eigenlijk een soort copie van de vd.willik feeders, net zoals die van jvs en zelfs milo voert de zelfde hengels .

een kennis van mij vist met de arca feeder 4.20 dit is een zeer goede hengel gezien de prijs kwaliteits verhouding en heel mooi om te zien .

groet,raymond

Reageer

• Piscator

Oorspronkelijk geplaatst door Jim

Hallo Piscator
          De Hengels bevallen mij heel goed ik vis liever met de 420 omdat die mij het beste bevalt met vissen.een nadeel vind ik dat de hengels niet licht zijn. het is toch trouwens moeilijk om te zeggen deze hengel of die hengel de hengel moet bij jouw passen dus eigenlijk moest je de hengels naast mekaar leggen en vergelijken.kijk trouwens eens naar de site van henk koster hengelsport:
          SKP Sigma Distance V/D Willik Feeder 4.50 Mtr. Incl. 3 Toppen €. 169.95
          hier in de regio zie ik ook veel ultimate KOC 4.20 feeders.
          Moi jim,

Op het eerste gezicht leek dit mij wel aantrekkelijk, maar na een telefoontje met Koster ben ik weer terug op aarde.
          Volgens Koster waren deze feeders een klasse minder dan de LD feeders.

Maar in iedergeval bedankt voor de tip..

gr,

Johan

Reageer

• Piscator

Oorspronkelijk geplaatst door raymond

Hallo Piscator,

een andere optie is misschien de arca grandvieuw feeder , met de 3.90 mtr. med/heveay
            versie zijn al afstanden van 60 a 70 mtr. mogelijk .

er is ook een 4.20 en 4.50 versie van , deze hengels zijn perfect en zeer goed afgewerkt .
            de advies prijs is ongeveer € 140,00 .

de hengel is eigenlijk een soort copie van de vd.willik feeders, net zoals die van jvs en zelfs milo voert de zelfde hengels .

een kennis van mij vist met de arca feeder 4.20 dit is een zeer goede hengel gezien de prijs kwaliteits verhouding en heel mooi om te zien .

groet,raymond
            Hoi Raymond,

Ik heb deze feeders vorig jaar in de 4.2m uitvoering op de visma gezien, ze zagen er gelikt uit, maar ik wist niet dat ze ook in de 4,5 m uitvoering te verkrijgen waren.
            Maar ik ken het merk arca niet uit ervaring, ik weet niet hoe het er bij hun aan te gaat met onderdelen......

Om die reden voel ik ook steeds minder voor de JVS power feeder nu ik de ervaringen van de anderen lees, ik krijg nu eigenlijk bevestigd wat ik al vermoede, omdat ik in de winkel een ontwijkend antwoord kreeg op mijn vraag over de leverbaarheid van onderdelen.

Ik vrees dat goedkoop duurkoop wel eens duurkoop kan worden, immers deze feeders hebben wel wat te verduren en de kans dat er regelmatig een top sneuvelt sluit ik niet uit.

gr,

johan

Reageer

• raymond
              Frequent aanwezig
              • 05-07-2003
              • 126
              • maastricht

hallo Piscator,
              als de top van een feeder sneuvelt ligt dit in 9 van de 10 gevallen aan de visser die niet goed oplet dat de lijn (dynema) zich om de top draait.

dit heeft niks te maken met welke hengel je vist , duur of goedkoop .

groet, raymond

Reageer

• jpter
                Komt net kijken
                • 28-12-2004
                • 87
                • sint truiden

de grandvieuw feeders zijn inderdaad mooie stokken en volgens mij komen de blanks wel overeen met die van de cvdw maar met wat goedkoper ogen op. ik was van plan er zelf eentje te kopen om op de maas te vissen maar omdat er nergens wat te vinden is over het werpgewicht van de grandvieuw heb ik dan maar een mailtje gedaan naar arca-bifa zelf, deze hebben me dan terug gemaild dat het werpgewicht rond de 90 gr is en dat is wat weinig vind ik, wat de garantie betreft bij arca, wel daar moet je niet bang voor zijn ze zijn daar heel soepel

jean pierre
                feedergek

Reageer

• Piscator

Oorspronkelijk geplaatst door raymond

hallo Piscator,
                  als de top van een feeder sneuvelt ligt dit in 9 van de 10 gevallen aan de visser die niet goed oplet dat de lijn (dynema) zich om de top draait.

dit heeft niks te maken met welke hengel je vist , duur of goedkoop .

groet, raymond
                  Precies het ligt aan de visser, maar als zo'n top dan defect is wil je toch een nieuwe en als die niet of slecht te leveren is dan hoef ik zo'n hengel niet ook niet voor weinig.
                  Dat bedoel ik met duurkoop....

gr,

Johan

Reageer

• Harpie
                    Specimen Hunter
                    • 13-02-2003
                    • 1009
                    • Emmen

Voor het echte verre werk heb ik de Eternity Heavy Precission Feeder van Arca.
                    Deze is 4,20 meter en bestaat uit 3 secties.
                    De feeder wordt met 2 tips geleverd.
                    Hij kan 100 grams korven aan excl. voer.
                    Een voordeel van deze feeder is, dat de afstand van de onderzijde tot de greep van de molen
                    60 cm bedraagt.
                    Dus, je hebt een lange hefboom, wat weer belangrijk is om verre afstanden te overbruggen.
                    De hengel is ontzettend goed en mooi afgewerkt.
                    Hij heeft ook een nadeeltje, de blank loopt geheel door, wel met een verdikking, dus geen kurken handgreep.
                    Het nadeeltje komt naar boven als je tijdens een wedstrijd wisselt van feeder, want de rest van mijn feeders hebben een kurken handvat.
                    Maar, dat is even wennen.
                    Heb deze feeder nu zo'n 2 jaar en hij bevalt goed.
                    Het ref.nr. van deze feeder is 0245400.

Maar, elke feeder voor afstanden moet in evenwicht zijn met de molen en het mannetje die het geheel in beweging moet brengen.
                    Wat voor mij een goede feeder is, wil nog niet zeggen dat dit ook voor anderen geldt.
                    Dus, kijk eerst goed rond, waarbij het mooiste zou zijn om verschillende feeders uit te testen.

Gr,
                    Harpie

[Gewijzigd door Harpie op 07-26-05 at 09:46 PM]
                    https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Jim
                      Frequent aanwezig
                      • 25-09-2003
                      • 132
                      • kessel

De Grandview is een mooie hengel en ik zag dat de snoek in maaseik veel toppen had liggen dus ik neem aan dat deze ook goed te krijgen zijn
                      met de toppen van de P v?d W feeders heb ik ook geen problemen om ze te krijgen meestal ff bellen en ze worden opgestuurd binnen enkele dagen hierbij is gemakkelijk dat de toppen ook passen in de Browning agressor feeder 3.90 en 4.20
                      ik heb laatst ook een tricast in mijn handen gehad maar vond wel dat de bussen waar de delen over worden gestoken erg kort waren voor een L/D feeder? en de toppen duur waren vertelde de eigenaar mij verder een schitterende hengel moet ik zeggen gebouwd bij ton Temming. bij de Baitstore hebben ze ook een mooie hengel op de site staan de Z&K speedfeeder van Zammataro
                      heb deze ook in mijn handen gehad en ziet er mooi uit stevig en is daarbij ook nog eens heel licht de hengel is 4.20

Gr Jim

Reageer

• dim
                        Komt net kijken
                        • 16-11-2002
                        • 85
                        • Ingelmunster

Hallo ,

Ik had vroeger een Shimano Technium extra heavy L 4m20 om over grote afstanden te vissen , een hele goede hengel met wat zwaardere gewichten , met een speedkorf van 100 gr + nog eens voer bereik je de 100 m maar met korven lichter dan 80 gr valt de hengel wat zwaar uit . Heb dan een arca grandvieuw feeder 4m20 gekocht en dat is een perfecte hengel om zeer grote afstanden te vissen met korven tussen 50 en 90 gr . Zoals gezegd al wat nagemaakt van de peter van de willek . zeer lange eerste pensluiting en zeer mooi afgewerkt .
                        groetjes dim

Reageer

• junior
                          Sportvisser
                          • 15-03-2005
                          • 563
                          • Heythuysen

het werpgewicht wat die hengels kunne gooien zal niet gelogen zijn. k heb trouwens ook nog geen slechte ervaring met Vlemmix toch heb k hier al veel gekocht en voor dingen over hengels kan je ook op de site's kijken bijvoorbeeld :www.jvstackle.com en hier staat ook veel op en als je nog vragen hebt kun je Jan denk ik best wel mailen hier wil hij je denk k wel antwoord op geven als hij tijd heeft.

[Gewijzigd door junior op 07-27-05 at 10:50 AM]

Reageer

• Harpie
                            Specimen Hunter
                            • 13-02-2003
                            • 1009
                            • Emmen

Ook Mitchell heeft een hele lijn aan feeders.
                            Ik heb onlangs bij Carps Cabin enkele in handen gehad.
                            De feeders zien er goed afgewerkt uit, maar ik kan verder niets over de gooi eigenschappen vertellen.

Ik weet toevallig dat TIP (ook forum gebruiker) enkele van deze feeders heeft aangeschaft, misschien dat hij ons hier iets meer over kan vertellen.

Gr,
                            Harpie
                            https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Fisherman Eric
                              Frequent aanwezig
                              • 25-08-2003
                              • 187
                              • amersfoort

Ik heb inmiddels diverse zware feeders gekocht en ben er nog steeds niet uit. ik vis op dit moment met een spro inotec 420 cm op grote afstanden (95 meter). dacht dat dit een aardige hengel was en kocht er nog zo'n zelfde bij, altijd handig tijdens een wedstrijd. Wat schetst mijn verbazing? Ik gooide maar net 75 meter, ook bleek de hengel een totaal andere actie te hebben. Ra ra hoe kan dat?

Ik heb ook de Tricast 5000 in handen gehad, door Temming gebouwd meer als 400 euro. Op zich wil ik dat best wel betalen, maar dan moet ik er ook zeker van zijn dat het de allerbeste hengel is voor die afstanden. Helaas is het niet mogelijk om er een dagje mee te vissen (zou wel mooi zijn) en zal je moeten vertrouwen op wat de verkoper je verteld.

Het blijft moeilijk, temeer omdat het ook een hele persoonlijke kwestie is.
                              Groeten, Eric.

Reageer

• Eijkb
                                Banned
                                • 13-08-2003
                                • 215

Ik vind het raar dat je een hengel (of een soortgelijk model) niet mag testen als deze de zoveel honderd euro overtreft. Kijk, een hengeltje van 100 euro testen is misschien onzin, maar ga je praten over bedragen van 400 euro of meer dan wil je toch echt 110% zekerheid hebben ofdat de hengel jou ligt?

Reageer

Working...