bewaren van droog voer

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sando612
    Frequent aanwezig
    • 08-11-2005
    • 121
    • limburg

bewaren van droog voer

hoe kan ik het best droog (reeds gemengd) voer het beste bewaren ?
    Gemalen zaden,verliezen die een deel van hun eigenschappen na enige tijd of kunnen deze beter vers teogevoegd worden? :?
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

ik heb alles vers op voorraad, (d.w.z. maximaal een half jaar oud). Sluit alles af in emmers van 1, 2 of 5 liter.
    Dit bevalt goed en zie geen reden om dit te veranderen.

Reageer

• Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

Als je goede emmers hebt (bijvoorbeeld emmers waar pindasaus of fritesaus in zat) kan je voer best lang bewaren. Het is wel verstandig af en toe de emmers te checken op meelmijt en het voer even te schudden. Je kan meelmijt herkennen doordat er spinrag over het voer ligt. Sommige bestanddelen lopen terug in waarde. Peperkoek bijvoorbeeld verliest na loop van tijd zijn aroma. Wanneer je weer begint te vissen met dat voer, kan je het beste wat peperkoekkruiden toevoegen om weer het gewenste geureffect te krijgen.
      Zaden, gemalen of niet, kan je beter niet toevoegen bij het kant en klaar maken van je bulkvoer, althans, dat is mijn visie. Eenmaal er in, kan het er nooit meer uit. Soms heb je ze niet nodig. Daarom voeg ik ze pas toe wanneer ik mijn voer klaarmaak voor een sessie.
      Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

Met hennep kan dat in mijn geval sowieso niet, omdat ik het eerst week en kook. Eerder maakte ik er altijd literblokjes van, die ik invroor.

Reageer

• rudy vis
          sportvisser
          • 01-02-2003
          • 656
          • merelbeke

mijn droogvoer bewaar ik in papieren zakken die ze gebruiken om meel te bewaren en ik heb nooit problemen met mijt of spinrag.

Reageer

• lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Hele zaden meestal voor dat je gaat vissen malen en dan pas toe voegen, en de rest van het voer goed luchtdicht afsluiten .
            En als je de vooraad een beetje in de gaten hou en met regelmaat vers voer haal heb je nooit problemen .
            Gr Johnny
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

Working...