Muesli in lokvoer voor de vaste stok op voorn?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sando612
    Frequent aanwezig
    • 08-11-2005
    • 121
    • limburg

Muesli in lokvoer voor de vaste stok op voorn?

wie gebruikt het in zijn lokvoertje,en met welke andere bestanddelen?

fijn malen of niet?
  • Breambuster
    Met enige kennis...
    • 12-08-2005
    • 342

Hallo,

Ik gebruik Muesli om het zelf op te eten, tijdens het ontbijt.
    In het voer voor voorn, daar geloof ik niet zo in, maar het zou kunnen.
    Als jij er in gelooft, dan zou ik het doen, maar gezien je vraag ben je daar niet zeker van.
    Zoek maar een goede duivenmelker voor duivenmest, daar lok je ook veel voorns mee en het kost niets.

M.v.g.
    Breambuster

Reageer

• Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

Mee eens Breambuster. Als het nou volop zomer was en de Brasem pakt alles dat er te pakken valt, kan ik me er iets bij voorstellen, maar voor de Voorn niet. Duivenmest, handje notenmeel, zaden zoals hennep enzovoort zijn meer toevoegingen voor de Voorn.
      Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• Peter1969
        Met enige kennis...
        • 21-02-2003
        • 269
        • culemborg

Aanvullend op de tips van Theo en Breambuster, probeer eens "droge Nesquick"aan de je voer toe te voegen.
        Ikzelf stond er ook argwanened tegenover maar het schijnt echt goed te helpen on voorn aan de gang te krijgen.
        Moet er eerlijk bij zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd maar de plaatselijke "havenvissers" zijn er razend enthousiast over. Iedere 10 minuten gaat er een klein balletje voer te water met daarin dus DROGE Nesquick. Eigenlijk niet zo verwonderlijk; het wolkt enorm, is donker van kleur en cacao is de voorn sowieso al gek van.
        Try it!

Reageer

• Theo de Kreij
          VOERBOER
          • 03-06-2003
          • 2345
          • Zoetermeer

Is dat poeder of van die korreltjes?
          Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij

Is dat poeder of van die korreltjes?
            vlokkerig

Reageer

• Peter1969
              Met enige kennis...
              • 21-02-2003
              • 269
              • culemborg

Gewone droge poeder, Theo. En ik meen dat er (vroeger) ook iets van cacao in de supermarkt te koop is van het merk Droste. Volgens mij is dat nog iets geconcentreerder. Ik zal als ik in de super kom (en dat gebeurt toch zeker eens per half jaar ~0 ) eens kijken of dat spul nog te koop is.

Reageer

• rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door rickie

vlokkerig
                sorry, ik raakte in de war met havermout

Reageer

• visseninpolen
                  Met enige kennis...
                  • 01-01-2005
                  • 301
                  • wichmond

meusli, daar zitten toch ook rozijnen, kokos en weet ik veel wat in? als dat zo is, zou ik het ook niet doen, de verhoudingen kunnen per pak dan iedere keer weer anders zijn. goed is om zelf goed te weten wat de verhoudingen zijn in je voer, voor als je het een en ander wil aanpassen in je voer. en volgens mij is meusli ook gemaakt om je snel vol te laten voelen, als dat ook zo is, moet je het nooit in je voer stoppen, tenzij je een heel erg goede laxeerder in je voer gestopt hebt.
                  ryby ryby ryby i duzo ryb

Reageer

• Rinko
                    • 14-08-2005
                    • 1117

Oorspronkelijk geplaatst door Peter1969

Aanvullend op de tips van Theo en Breambuster, probeer eens "droge Nesquick"aan de je voer toe te voegen.
                    Ikzelf stond er ook argwanened tegenover maar het schijnt echt goed te helpen on voorn aan de gang te krijgen.
                    Moet er eerlijk bij zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd maar de plaatselijke "havenvissers" zijn er razend enthousiast over. Iedere 10 minuten gaat er een klein balletje voer te water met daarin dus DROGE Nesquick. Eigenlijk niet zo verwonderlijk; het wolkt enorm, is donker van kleur en cacao is de voorn sowieso al gek van.
                    Try it!
                    Is droge Nequick dan een beter wolkend middel in vergelijking met Nequick dat een beetje vochtig is dat door het voer zit? Ik zou dan zeggen dat de droge poeder vorm in plaats van een wolk rond de voerplek verspreid de droge delen meteen naar de opervlakte zal steigen en de nieuwsgierige vis meeneemt naar de opervlakte, mits dit de bedoeling is lijkt het mij toch beter om de vis op de bodem bij je voerplek te houden.

Reageer

• Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

Ik gebruik al een hele tijd Nesquick door mijn voer aan het begin van het vissen. Gewoon een eetlepel droog door de eerste ballen/korfen voer. Het gaat puur om het wolkeffect, je zou ook manioc o.i.d. kunnen gebruiken, maar Nesquick (en dan gewoon de goedkoopste instant chocolademelk voor kinderen uit de supermarkt) is gewoon veel goedkoper. Natuurlijk werk de cacao van Droste ook, maar gaat het je om het wolkeffect vind ik dat een beetje zonde. Produkten als Nesquick bevatten maar voor een deel cacao, verder kalk en soja emulgator, suiker en druivensuiker en de bekende door de EU goedgekeurde kleur-, smaak- en conserveringmiddelen... allemaal heel onschuldig :~
                      groet,
                      Eduard

Reageer

• Rinko
                        • 14-08-2005
                        • 1117

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

Nesquick (en dan gewoon de goedkoopste instant chocolademelk voor kinderen uit de supermarkt)
                        Is ook voor hele grote stoere mannen zoals ik hoor! Eduard. !@#$

Reageer

• Eduard
                          Moderator
                          • 11-08-2004
                          • 3278
                          • Sappemeer

(slik)...ja... met tatoeages... (@)
                          groet,
                          Eduard

Reageer

Working...