De kracht van pieren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

De kracht van pieren

Wie heeft de kracht van pieren al ontdekt? Ik zie tijdens wedstrijden veel mensen standaard grijpen naar pieren, ikzelf doe dit niet. Ik vis pas met pieren als andere soorten aas niet lukken.

Wie kan mij overtuigen dat pieren best wel superdiertjes zijn? :blooz:

[Gewijzigd door rickie op 12-04-05 at 12:34 PM]
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

pieren zijn geen superdiertjes.

Wedstrijden worden gewonnen met maden, casters of pieren.
    Als je goed om weet te gaan met pieren dan kun je er veel vis mee vangen, maar dit geldt hetzelfde voor casters of maden. Mijn ervaring met pieren is dat je groffer kunt vissen omdat meestal de grotere vissen verleidt worden met pieren. Maar moet je het stellen met kleinere vis, dan kan de pier ook funest zijn voor je vissessie.
    Kortom je moet weten wanneer je de pier in moet zetten.

Een ding is wel zeker, als je een wedstrijd moet gaan vissen, dan zul je toch moeten zorgen dat je die "superdiertjes" bij je hebt.
    Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door john van den broek
      Een ding is wel zeker, als je een wedstrijd moet gaan vissen, dan zul je toch moeten zorgen dat je die "superdiertjes" bij je hebt.
      dat zeker, maar wat ik bedoel is....dat ik standaar naar maden/casters grijp en mijn buurman naar wormen is denk ik puur een kwestie van vertrouwen en ervaring.

Reageer

• Fritsie
        Frequent aanwezig
        • 19-10-2005
        • 185
        • Heerenveen

Pieren vallen net zoals maden, casters en mais onder mijn standaard aas. Je kunt hier op zoveel manieren mee combineren. Ik gebruik in het voorjaar en zomer ook heel veel wormen door mijn voer. Deze knip ik dan met een wormen schaar in zeer kleine stukken en voeg ik tijdens de sessie steeds weer toe dit omdat wormen vrij snel uitdrogen. De geknipte wormen geven een goeie geur aan het voer waar de brasem dol op is. Dit hoef je in de winter niet meer te doen maar dat is wel duidelijk. Er mee vissen kan het hele jaar door.

Superdiertjes dus :-D
        Catch and release

METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

Reageer

• rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

Als ik ze 's winters in de haven gebruik, vang ik er alleen maar baars mee, wat tijdens een wedstrijd volgens mij niet de bedoeling kan zijn.

Reageer

• Breambuster
            Met enige kennis...
            • 12-08-2005
            • 342

Hallo,

Piertjes kunnen in bepaalde omstandigheden dodelijk zijn. Het hangt er vanaf welke situatie, in een haven pieren knippen heeft 99 van de 100x geen zin, omdat de te vangen vis voorn moet zijn. Op een zomerdag in het Amsterdam-Rijnkanaal moet je wel pieren knippen, want daar vang je meestal dikke brasems. Kortom gaat het om een brasem visserij is een piertje door het voer nooit verkeerd. Maar doe alles met mate en overdrijf niet. Wat je eenmaal in het water hebt gegooid kan je er niet meer uithalen. Ook de manier waarop men pieren knipt verschilt, dikke vis, de pieren niet te fijn knippen. Kleinere vis, pieren tot puree knippen.

M.v.g.
            Breambuster

Reageer

Working...