Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Hallo Pastoor
ik heb het nog eens nagekeken ik heb er nu vele male gevist van de kant en met de boot tussen de kribben en wat je dan ziet dat bij verandering van het waterpijl de plaats en de vorm van de nering ook veranderd
en/ mijn / ervaring is bij hoog water is nering groter en licht het middelpunt verder van de krib af en verder binnen de krib en dat middelpunt leverd bij mij dan de meeste vis op
bij laag water is de nerirng veel minder groot en licht het middelpunt veel dichter bij de krib en veel minder binnen de krib en dan moet je net over de nering vissen / mijn ervaring /
bij zeer laag water speelt de zuigkracht van de duwbakken ook nog een rol dan heb je namelijk op de instroomkant 15 a 20 m van de krib in de bodem een terugstroomgeul en daar zit de vis/ mijn ervaring/
en om het dan kompleet te maken mijn voer nog bij
2 d paneer
1 d bc fijn
1 d bc grof
1 d mais bloem
1 d licht bruine suiker
per lieter 10 cc zout en 10 cc knoflook
en voor winde doe ik er de knoflook uit en doe er een deel zemelen grof bij
na mijn mening heb je het bij het verkeerde eind als het hoog water is en de kribben staan onder dan is er bijna geen nering meer wandt het stroomd over de kribben en je kan dan met 40 gr makelijk houden als het laag warter is dan is de nering ongeveer 10m verder dan de krib en heb je 70 tot 100gr nodig wat 2000 killer schrijft kan ik heel ver met mee gaan gr ep
Hallo Epi
ik kan niet anders vertellen als wat ik mee maak maar dat zal per krib wel verschillen
en met een grote nering bij hoog water bedoel een grote doorsnede die heel lanzaam rond draaid en inderdaad kun je dan wel met 40 gr k vissen maar als er grote boot voorbij komt is dat niet genoeg dus ik ga nooit lager als 70 gr
De meningen zijn verdeeld.
Maar wat ik eruit op kan maken is dat het waterpeil dat veranderd in elk geval wel invloed heeft op de plaats waar de vis zich bevindt/aast.
Reageer