invloed van het waterpeil op de vangsten

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door 2000killer
    Ik vind het allemaal wat ver gezocht wat er hier geschreven wordt.

Tuurlijk reageert de vis bij hoger en lager water of bij kering van tij en op water wat dikwijls stil staat en dan gaat stromen door b.v. een gemaal.

Jullie maken een grote fout door er van uit te gaan dat de vis denkt zo als jullie. Zijn jullie vissen??? haha.

.
    Ze zijn slim genoeg om menige visser voor jan met de korte achternaam niks te laten vangen .dus wie is er slimmer
    Groetjes
    Johnny

Match
    Feeder
    Stok

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo 2000 killer

kort gezegt staat er dat je het ook niet weet en het wat ver gezocht vind om er over na te denken
      gr Gerard

Reageer

• pastoor
        ...

• 02-02-2003
        • 1118
        • Drongelen

Domme opmerking!!

Juist wel om over na te denken!! Zels meer!!

Alleen je moet de andere dingen niet uit het oog verliezen.

Reageer

• pastoor
          ...

• 02-02-2003
          • 1118
          • Drongelen

2000killer Je lijkt me op de goede weg te zitten en niet door een ding of eenmalige goede vangst alles om te gooien.

Reageer

• tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

Hallo Pastoor

die andere dingen daar ging het hier over /en als iemand zijn gedachte over loslaat is niks mis mee

daar leer je meer van als algemene opmerkingen
            gr Gerard

Reageer

• tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

Hallo Pastoor
              ik heb het nog eens nagekeken ik heb er nu vele male gevist van de kant en met de boot tussen de kribben en wat je dan ziet dat bij verandering van het waterpijl de plaats en de vorm van de nering ook veranderd

en/ mijn / ervaring is bij hoog water is nering groter en licht het middelpunt verder van de krib af en verder binnen de krib en dat middelpunt leverd bij mij dan de meeste vis op

bij laag water is de nerirng veel minder groot en licht het middelpunt veel dichter bij de krib en veel minder binnen de krib en dan moet je net over de nering vissen / mijn ervaring /

bij zeer laag water speelt de zuigkracht van de duwbakken ook nog een rol dan heb je namelijk op de instroomkant 15 a 20 m van de krib in de bodem een terugstroomgeul en daar zit de vis/ mijn ervaring/

en om het dan kompleet te maken mijn voer nog bij

2 d paneer
              1 d bc fijn
              1 d bc grof
              1 d mais bloem
              1 d licht bruine suiker
              per lieter 10 cc zout en 10 cc knoflook

en voor winde doe ik er de knoflook uit en doe er een deel zemelen grof bij
              gr Gerard

Reageer

• epi
                koppel/prinz royal

• 23-07-2006
                • 47
                • zaltbommel

na mijn mening heb je het bij het verkeerde eind als het hoog water is en de kribben staan onder dan is er bijna geen nering meer wandt het stroomd over de kribben en je kan dan met 40 gr makelijk houden als het laag warter is dan is de nering ongeveer 10m verder dan de krib en heb je 70 tot 100gr nodig wat 2000 killer schrijft kan ik heel ver met mee gaan gr ep

Reageer

• tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

Hallo Epi
                  ik kan niet anders vertellen als wat ik mee maak maar dat zal per krib wel verschillen

en met een grote nering bij hoog water bedoel een grote doorsnede die heel lanzaam rond draaid en inderdaad kun je dan wel met 40 gr k vissen maar als er grote boot voorbij komt is dat niet genoeg dus ik ga nooit lager als 70 gr
                  gr Gerard

Reageer

• Rinko
                    • 14-08-2005
                    • 1117

De meningen zijn verdeeld.
                    Maar wat ik eruit op kan maken is dat het waterpeil dat veranderd in elk geval wel invloed heeft op de plaats waar de vis zich bevindt/aast.

Reageer

Working...