voertje

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Theo de Kreij
    VOERBOER
    • 03-06-2003
    • 2345
    • Zoetermeer

Wanneer je Coprah melasse gebruikt in meelvorm, dan kan je het deel kokos weglaten en vervangen door collant of epicine. Wil je gewoon alles vangen dat er rondzwemt (dus ook bliek, voorn enz) dan doe je het beste toch nog hennep bij, maar een half deel is dan genoeg.
    Bevochtigen aan het water betekent meer actieve deeltjes waarop de Voorn en Bliek actief gaan jagen. Dat brengt de meeste stuks in het net, en de Brasem komt vanzelf wel, maar wat later. Bij het thuis klaarmaken raakt het voer verzadigt en zijn er veel minder actieve deeltjes. De Brasem komt dan waarschijnlijk ook niet direct, maar je hebt in het begin minder last van de kleine sportbroedertjes onder de vissen.
    Tis maar net wat je wilt
    Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Ik maak mijn voer altijd de avond te voren klaar of zelfs nog eerder en stop het in de diepvries. Noem het luiheid, het scheelt in ieder geval een uutje slaap. Om aan het begin van de vispartij/wedstrijd toch een beetje levend voer te hebben, doe ik vaak bij mijn eerste portie voer een handje grove tarwezemelen en een lepel Nesquick of Completa. Tarwezemelen nemen vrij veel vocht op en maakt dat dat het voer lekker de korf uit knalt. Zeker op niet al te diep, stilstaand water..... De Nesquick is voor het wolkende effect in het water. Door het kleine grut wat daarop af komt ben je sneller van je lege leefnet af (de beruchte, frustrerende "nul" ), wordt je ego gestreeld en groeit je zelf vertrouwen.

Later, als de brasems zich aanmeldt laat ik de tarwezemelen weg en stap ik over op voer aangevuld met wat casters, maïs of pieren.

[Gewijzigd door Eduard op 07-12-05 at 06:01 PM]
      groet,
      Eduard

Reageer

• eddy rijken
        Komt net kijken
        • 12-03-2005
        • 57
        • Veenendaal

Nou kijk ik zou idd als je echt op brasem vist ook de hennep weglaten kokos en coprah melasse is niet echt een ramp ik zou wel de hennep vervangen door collant en/of epiceine honingkoek/peperkoek(vooral in stromend water zoals rijn is dat wel goed). Je hebt die pakke van sensas epiceine en dan de honingkoek werkt zeer goed. Je kan er ook altijd nog een beetje speculaaskruide of caramelkruide erdoorheen doen. Maar het verschilt natuurlijk ook per water. Als je Noord-Willemskanaal vangt veel vis hoeft dat niet persee goed te werken in het julianakanaal. Het verschilt per water je meot gewoon blijven uitproberen. En bij het 1 water deel weglaten of vervangen en bij ander water weer iets anders toevoege enzovoort.
        M.v.g.
        Eddy

Reageer

• Wood
          Newbie
          • 10-08-2005
          • 3

Oorspronkelijk geplaatst door dimke

goede morgen deze morgen

voornamelijk vis ik de laatste tijd met volgend voertje:

4dl chapelure bruin speciaal
          2dl maismeel
          2dl koekjesmeel
          1dl gem kempzaad
          1dl kokos
          1dl coprah melasse

Ik moet zeggen, ik vang er goed mee zowel mooie voorn als kroeskarpertjes, zeelt, ... maar ik kan er geen of toch maar weinig brasem mee vangen . Is er iemand die mij kan zeggen wat ik fout doe of wat ik moet vervangen of bij doen.

Groetjes dimke
          Dimke, ik vermoed dat je op de oude leie armen gaat vissen en daar geen brasem kunt vangen. Dan komt enerzijds omdat je voer zeer antrekkelijk is voor de zeeer talrijke voorn (omwille van de werkende bestanddelen in je voer kokos en kemp) en anderzijds omdat de brasems in verhouding minder aanwezig zijn op dat water t.o.v. bijvoorbeeld voorn en bleitjes.

Laat we weten of ik juist ben met mijn gok dat je op de oude leie vist. Ik ben er dit jaar al een tijdje aan het proberen en het begint me al mooi te lukken om brasems te vangen. Een foto van mijn leefnet op deze arm zie je hier:

Leefnet.

De meeste zijn kroezen maar er zaten die dag ook 3 brasems bij.

greets Tom
          Do not fear, it\'s only Woody here !

Reageer

• dimke
            Newbie
            • 06-07-2005
            • 31

Inderdaad wood, ik vis meestal in de oude leie arm aan mijn deur hier in Sint-Baafs-Vijve. Ik moet zeggen dat er vroeger wel meer brasem gevangen werd dan nu maar er wordt er ook wel nog gevangen en dan meer aan de ijzeren brugge zoals we zeggen(aan de kant van de brug aan UNILIN)
            leergierige visser

Reageer

Working...