Welke van de volgende montages voor een picker/feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

probeer eens caster op de steel dan made door de kop dan made door de kont
    vriendelijke groet hbtje
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• Fishbone
      Vaste stok & Feeder
      • 14-07-2004
      • 217
      • Ridderkerk

Ik zat vanmiddag zowat onder de van Brienenoordbrug (wat een matrassen van brasems haal je daar uit het water zeg ) met de feeder en met de rechter montage http://www.mybegin.nl/photos/viewphoto/93535/ maar ik had er steeds flinke problemen mee.
      Wat mij opviel is dat bij stromend water de onderlijn continue kinkt en zichzelf opwindt met als gevolg dat de lengte van de onderlijn afnam en zo af en toe dan ook nog in de war raakte met het korfje.
      Pong38,

Had je de brug links, of rechts van je visplaats? Zit er zelf namelijk ook wel eens, maar dan in het najaar dan zijn de 'matrassen' nog dikker en kan je aan een zeer hoog eindgewicht komen. Het kinken kan je verminderen zo als Gerrit omschrijft, en je kan de volgende keer proberen om een klein loodje op ongeveer 20 cm van de haak op je onderlijn te zetten. Je voerplek dan evenwijdig aan een brugpijler opbouwen dan ligt de montage wat uit de stroom, en dit scheelt ook aanzienlijk. (Onderlijndikte mag gerust aan de dikke kant zijn op die stek als ze goed azen, dit scheelt ook weer een beetje tegen het kinken.)

Suc6,

Fishbone.
      Groeten,

Fishbone

Reageer

• hbtje
        Sportvisser
        • 02-02-2005
        • 773
        • heerde

maar wat is eigelijk verschil tussen 1 en 2
        vriendelijke groet hbtje

Reageer

• pong38
          Newbie
          • 02-10-2004
          • 17

@Gerrit & Fishbone

Bedankt voor de tips. Persoonlijk houd ik de hengel altijd vrij horizontaal bij het binnendraaien aangezien dat mij gevoelsmatig de minste weerstand geeft. Nooit geweten dat het ook helpt bij het vermijden van kinken.

Moet er ook wel bijzeggen dat ik een vrij lichte onderlijn gebruikte (.12) wat het binnenhalen van die matrassen ook wat extra spanning gaf, maar dit terzijde.

@Fishbone
          Ik zat overigens aan de linker kant van de brug ter hoogte van dat buitengewoon prijzige visrestaurant en erg ver uit kant lag ik niet. Zo'n meter of 20, 25
          De truc met een loodje op je onderlijn heb ik vaker gelezen, mijn vraag is, welke grote ? Of is dat afhankelijk van de stroming ?

@hbtje
          Jouw tip van het beplakken van een haakje gebruik ik eigenlijk bijna altijd als ik op een rustge plas bezig ben Hij is dus zeker bekend. Helaas hielp het deze keer niet.

Overigens is de vraag die je stelt (wat is het verschil tussen montage 1 en 2) juist mijn idee om dit topic te openen
          Wellicht had vandaag, bij de van Brienenoordbrug, montage 1 beter gewerkt omdat de onderlijn wat vrijer van de korf af ligt

[Gewijzigd door pong38 op 08-04-05 at 12:26 AM]

Reageer

• hbtje
            Sportvisser
            • 02-02-2005
            • 773
            • heerde

sorry dacht dat je het over de korf montage had omdat de 1 links ligt en 2 rechts of net ander s om maar alleen de lijn is langer.
            maar dat kun je dan verder toch ook met de onderlijn verder uitmaken lang of kort
            vriendelijke groet hbtje

Reageer

• pong38
              Newbie
              • 02-10-2004
              • 17

Oorspronkelijk geplaatst door hbtje

sorry dacht dat je het over de korf montage had omdat de 1 links ligt en 2 rechts of net ander s om maar alleen de lijn is langer.
              maar dat kun je dan verder toch ook met de onderlijn verder uitmaken lang of kort
              vriendelijke groet hbtje
              Er zit wel degelijk verschil in de 2 montages.
              Lees maar even hoe ik ze beschreven heb ik de eerste posting. Tis wellicht "mieren********" maar ik vroeg me af welke van de 2 nu het gevoeligst was.
              Gelukkig zijn er in dit topic inmiddels meerdere montages voorgesteld die onder div. omstandigheden gebruikt kunnen worden dus we hebben heel wat te vissen de komende tijd.

Rot he ?

Reageer

• Fishbone
                Vaste stok & Feeder
                • 14-07-2004
                • 217
                • Ridderkerk

Moet er ook wel bijzeggen dat ik een vrij lichte onderlijn gebruikte (.12) wat het binnenhalen van die matrassen ook wat extra spanning gaf, maar dit terzijde.

@Fishbone
                Ik zat overigens aan de linker kant van de brug ter hoogte van dat buitengewoon prijzige visrestaurant en erg ver uit kant lag ik niet. Zo'n meter of 20, 25
                De truc met een loodje op je onderlijn heb ik vaker gelezen, mijn vraag is, welke grote ? Of is dat afhankelijk van de stroming ?
                Als de vis goed aast dan mag je gerust 14/00, of soms wel 16/00 gebruiken voor je onderlijn. Zeker als het flink stroomt, want ze kunnen dan niet op hun gemak het aas inspecteren zoals op stilstaand water. Kan je ook wat eenvoudiger de (dikke) vis sturen op volle stroom als je hem wilt landen, zonder bang te hoeven zijn dat je onderlijn breekt.

Het loodje is inderdaad afhankelijk van de stroming, en van het formaat haak, en hoe/waarmee deze is beaast. Beetje mee experimenteren totdat je het juiste gewicht hebt gevonden die bij de dan heersende situatie het beste past. Ik gebruik zelf (zachte) loodjes met een speciale inkeping die je met een nagel weer kan openen, zo is een loodje redelijk snel te verwisselen. Blijf wel de stroming goed in de gaten houden, en pas het loodgewicht erop aan.

Wie zei ook al weer dat vissen een simpele bezigheid was?

Suc6,

Fishbone.
                Groeten,

Fishbone

Reageer

Working...