vissen met pieren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Piscator

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

Bij Spoolde, aan de Katerveerdijk, bijna onder de brug (A28), tussen de oude IJsselbrug en het viaduct van de A28. Ik heb toen gezeten aan de uitloop van het sluisje naar de IJssel. We zaten daar om 6.00u al te vissen en totdat men het sluisje iets openzette en er dus geen stroming was kwam de vis beschutting zoeken uit de IJssel en was het echt dik raak
    Toen men om een uur of 9.00 de sluis iets openzette om de Willemsvaart iets te laten lozen, kwam er stroming en was het meteen gedaan. Tot 13.00 uur heb ik nog een kleintje kunnen bemachtigen in de volle stroming van de IJssel, maar dat was het dan. Mijn kameraad zat bijna tegen het sluisje aan te vissen en had in die drie uurtjes bijna 15kg in zijn net. Ik was zelf met 7kg héél tevreden, zeker omdat ik daarna nergens meer zo lekker heb gevangen.

Ik heb er een paar foto's van maar heb geen flauw idee hoe ik die hier moet plaatsen...
    Beste Eduard,

Ik zat je een beetje te plagen, want platten van 3 kilo vang je zelfs op de ijssel niet alle dagen.

De stek die je beschrijft bezoek ik in het voorjaar regelmatig.
    Als je er nog eens komt zou ik het eens proberen in de ijssel net op de stroom.
    Ik zelf ga op de stenen zitten tussen de dukdalfen en gooi ongeveer 60 meter richting een vlaggemast op de brug van de A28, je vist dan ongeveer 15 meter uit de oever van het eiland aan de overzijde van de inham.
    Vooral in het voorjaar (Februari en maart) vang je hier grote winde en brasem ( maar ze zijn allemaal geen 3 kilo)
    Maar meestal zeker meer dan 7 kilo totaal.

Gr,

Johan

Reageer

• Eijkb
      Banned
      • 13-08-2003
      • 215

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

Da's een optie, maar ik ben driftig zelf aan het proberen, ik bedoel, er zijn er meer die foto's plaatsen... dat moet ik dan toch ook kunnen... :@

Ik ben maar een amateur wat computers betreft, ik heb dan wel aan de kunstacademie gestudeerd enzo... maar dat is meer met verf, houtskool en potloodjes enzo, cq: "Handplotter".....

Hoe dan ook, wat of hoe moet ik dat dan doen?
      Wat je moet doen:

1) Je foto's selecteren en verkleinen naar ongeveer 500 pixels breedt.
      2) Deze uploaden naar je webruimte (je eigen site, de ruimte van je provider).
      3) Kijken ofdat ze bereikbaar zijn via de url (bv. http://www.casema.net/~eduard/grotebrasem.jpg).
      4) Posten op dit forum met:

[ IMG ] http://www.casema.net/~eduard/grotebrasem.jpg [ /IMG ]

maar dan zonder spaties tussen de [ ].

Je kan ook even een gebruiker aanmaken op www.wezitten.nl, daar de foto's uploaden in 'Mijn Media'. Als je dan je foto's bekijkt staat de 'code' voor dit forum er automatisch bij. Dan is het even die code kopieren en plakken.

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door Eijkb

Wat je moet doen:

1) Je foto's selecteren en verkleinen naar ongeveer 500 pixels breedt.
        2) Deze uploaden naar je webruimte (je eigen site, de ruimte van je provider).
        3) Kijken ofdat ze bereikbaar zijn via de url (bv. http://www.casema.net/~eduard/grotebrasem.jpg).
        4) Posten op dit forum met:

[ IMG ] http://www.casema.net/~eduard/grotebrasem.jpg [ /IMG ]

maar dan zonder spaties tussen de [ ].

Je kan ook even een gebruiker aanmaken op www.wezitten.nl, daar de foto's uploaden in 'Mijn Media'. Als je dan je foto's bekijkt staat de 'code' voor dit forum er automatisch bij. Dan is het even die code kopieren en plakken.
        Dank je... :bow: 't Zal waarschijnlijk wel even duren, maar:"I'm working on it!" (kom ik er niet uit... maak ik gebruik van je aanbod op jouw site...)
        groet,
        Eduard

Reageer

• Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

Met dank aan Eijkb:

[Gewijzigd door Eduard op 06-28-05 at 05:00 PM]
          groet,
          Eduard