wanneer smeren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

wanneer smeren

Geachte collega vissers wou van jullie graag de volgende mening horen?
    wanneer beginnen jullie met smeren uit potjes pannetjes zoals vitamo en lever enz
    alleen als helemaal niet wil, of zijn er ook mensen die direct al gaan smeren
    en wat is volgens jullie beste smeer voor over de maden ,casters,pieren
    b.v.d
    vriendelijke groet hbtjed
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie
  • Piscator

Hallo,

Je gaat uiteraard pas smeren als de aanbeten uitblijven of minder worden.
    Persoonlijk gebruik ik het meest Vitamo maar ook een worm met leber is voor een "platte" haast onweerstaanbaar.

Ikzelf heb het gevoel dat het weleens helpt maar lang niet altijd.
    Trouwens als je niets of weinig vangt kijk dan ook eens kritisch naar je techniek enz. en grijp niet meteen naar de "fles".

gr,

Johan

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Zoals met een heleboel dingen van de hengelsport kun je er hele theoriëen op loslaten, studies ervan maken (wellicht erop promoveren) noem maar op. Feit is en blijft dat het voor een groot gedeelte tussen de oren zit. Dat is maar goed ook want als ik met alle smeerseltjes, lokstofjes etc. zou moeten gaan vissen zou ik een komplete apotheek mee naar het water moeten zeulen.

Ik gebruik hoofdzakelijk:
      1: Leber (met stip op één)
      2: venkel

Ik heb ook nog Verse de Vase in sprayvorm van Sensas en Vanille, maar eigenlijk gebruik ik die pas als al het andere niet (meer) werkt.

Verder sluit ik me bij Piscator aan...

[Gewijzigd door Eduard op 05-26-05 at 01:31 PM]
      groet,
      Eduard

Reageer

• raymond
        Frequent aanwezig
        • 05-07-2003
        • 126
        • maastricht

hallo,
        vandaag gaan vissen met mijn maat , mijn maat met de match ik met de feeder .
        alllebei geen beet gezien , dit is de tweede keer dit jaar .
        mijn maat met de match op 15 mtr. , kreeg wel vis op de stek .
        brasems constant aan het draaien rond de pen en aan het blazen op de voerplaats maar azen
        deden ze niet .
        tussen water geprobeerd , de vis reagereerde totaal niet .
        ook niet op verschillende aassoorten en smeerselstjes

ik zelf met de feeder op 40 , 30 , en 20 mtr. ook geen resultaat .

vitamo , super leber , scopex , etc. niets kon de vis verleiden .

zelfs geen lijnzwemmmer gehad .

op het betreffende water is de vis vollop aan het paaien , hebben het te te druk met andere
        dingen maar niet met azen .

mijn mening over vitamo e.d. is het volgende ,als de vis vis aast en dit vervolgens iets laat afweten is deze soms te verleiden met een geurtje of smaakje .

het kan vervolgens een aantal extra vissen opleveren , maar al deze producten zijn absoluut geen wondermiddelen .

een kennis van me begint vanaf de eertste inworp met smeren , zijn bijzetplateau is dan ook net een apotheek (allemaal flesjes en potjes ) .

laatst samen met wat vrienden en bekenden een feederwedstrijd gehouden , de mensen die het meest smeerden kregen nog minder beet dan degene die dit niet of af en toe deden .

groet , raymond

Reageer

• hbtje
          Sportvisser
          • 02-02-2005
          • 773
          • heerde

Bedank voor reactie al zijn het weinig reactie wat de meerdere visser er wil of kan er wat over zeggen.
          het is mijm wel op gevallen hoe vroeger ik smeer hoe slechter dat is in begin direct beet maar dan laten ze het af weten
          vriendelijke groet hbtje

Reageer

• minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

Als er gevangen wordt valt er niets te smeren. Bovendien moet men de smeersels niet teveel lof toedichten. Ik beken dat er omstandigheden zijn dat ze effect hebben (bijvoorbeeld bij toenemende watertemperatuur) maar het zijn zeker geen wondermiddelen die supervangsten garanderen. Ik beschouw bijvoorbeeld bloedpoeder in de winter menigmaal effectiever dan de genoemde smeerseltjes. Ik heb zelf wel vitamo en leber in de kist en zeker in wedstrijden als de beet serieus wegvalt zal ik naar deze middelen grijpen, maar ik zal er nooit mee aanvangen.
            Zeker als er links en rechts van je vis gevangen wordt en je vangt zelf niets dan is het probleen m.i. niet te verhelpen met smeersels maar ligt het toch echt ergens anders aan. Als men technisch gezien onder de maat blijft dan zullen de smeersels je techniek echt niet op een hoger plan brengen !!!
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Ik heb altijd van alles bij me, maar begin pas te smeren wanneer ik merk dat de vis er wel is, maar niet aast. Veel eerder heeft geen zin.

Reageer

• hbtje
                Sportvisser
                • 02-02-2005
                • 773
                • heerde

weer bedank voor reacties.
                maar er zijn dus geen mensen die er s avonds al een paar druppels over de maden doet om nacht in te laten trekken?
                vriendelijke groet hbtje

Reageer

• tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

Hallo Hbtje

die zijn er wel zeker
                  het word dan wel drukker aan aasbakjes
                  je moet altijd neutraal aas bij hebben ingeval je smeersel niet aanslaat
                  en dat geld ook voor je voer
                  gr Gerard

Reageer

• hbtje
                    Sportvisser
                    • 02-02-2005
                    • 773
                    • heerde

bedan voor reactie
                    er zijn ook van die maden bakjes met 4 vakjes moet het wel beetje droog zijn anders kruipen ze nog bij elkaar in
                    vriendelijke groet hbtje

Reageer

Working...