DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • robertd
    Newbie
    • 04-12-2003
    • 20

Vrijdag en zaterdag gevist, niet echt om warm van te worden. Ik heb wel het idee dat het wat beter wordt.
    In gesprek met een aantal voorbijgangers (ook vissers) eigenlijk dezelfde berichten wordt wel gevangen maar niet geweldig. Gevist op de Vliet en de Oude Rijn omgeving Leiden.

Reageer

• happyksk1
      Komt net kijken
      • 25-10-2003
      • 73
      • Alphen aan den Rijn

Hoi vissers,

Zaterdag gevist op de rijn (damse rijn) tussen alphen en zwammerdam gevist van 7.30 tot 12.00.
      Wind, regen en er stond een lichte stroming. Eerste 2 uur met de feeder het resultaat was 1 brasem en een aantal voorntjes, De laatste 2,5 uur met de vaste stok gevist resultaat 8 brasems en een heleboel klein spul.
      Ik schat 15 kg. naar de zin gehad.

Tweede paasdag op de zelfde stek, zelfde tijdsduur het was bijna windstil en alleen gevist met de vaste stok. Geen regen, mooie dag om te vissen dacht ik zo. Resultaat 1 brasem en 5 voorns. ik had van deze dag meer verwacht.

Groetjes
      Charles

fortis et fidus

Reageer

• Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

Vandaag gevist op de Leuvense vaart,... Was ronduit slecht...

Beetje verder dan mij en warhead ving er ene ne goudvis van toch wel een schoon dikte... Diene dat warhead just een half uur er voor had zien boven springen.

Kan, natuurlijk ook zijn deat er niet veel meer vis zat dan die goudvis!
        http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• fiedeliedel
          Banned
          • 15-03-2004
          • 122

Vandaag bij IJsselcentrale geweest. Ik had zelf 6 kilo, meeste halfwasjes en enkele voorns. Mijn ene maat had ook 6 kilo, meeste voorns en mijn andere maat had 3,5 kilo, alleen halfwasjes.

Viel toch wel tegen dus. Al hoewel we wel veel vissen hadden. Ik had naar schatting zo'n 20 stuks.

[Gewijzigd door fiedeliedel op 04-14-04 at 02:58 PM]

Reageer

• ghelsing
            Frequent aanwezig
            • 20-03-2004
            • 245
            • Vleuten

Woensdag gevist in de Leidese Rijn tussen De Meern en Harmelen.
            We waren met ongeveer 20 man, Er werd redelijk goed gevangen, hoewel de meeste van ons, toch maar heel weinnig vis hadden.. De meeste zaten met de vaste hengel, en een enkele met de feeder. Met de feeder werd weinig of niets gevangen. Ikzelf had een middenplaats. en ving van 8 uur tot 14.00 uur
            8100 gram, waaronder een Zeelt, een heel grote voorn 42 cm en wat kleinere,
            en brasem, waaronder een van 57 cm. Ik heb trouwens ook nog een paar Brasems verspeeld, maar dat was snel over , toen ik mijn lood iets omhoog schoof.
            Iemand op een Eindplaats ving 7700 gram.
            Toch waren de vangsten voor ieder heel verschillend, de meeste vingen heel weinig, ik denk als de vangsten in het begin niet zo denderend zijn, je wat met je
            Dobber en lood moet gaan schuiven, tot dat je goed beet krijgt.
            Ik moet wel zeggen, dat mijn Hoofdlijn en onderlijn vrij dun waren, en ook de haak 18 was vrij klein
            Sinds de laatste 3 jaar vis ik met elastiekmontage, wat mij uitstekend bevalt.
            Natuurlijk moet dit goed afgesteld staan.
            Al met al geen slechte dag.

Groeten van Gerard Elsing

Reageer

• Bart de Backer
              Newbie
              • 15-02-2004
              • 42

Gisteren gaan vissen op het Kempisch kanaal in Geel Ten Aard.
              Niet veel gevangen. Enkele voorns en brasem.
              Gevist met de vaste stok, pen 1 gram, zuiver op voorn.

Blijkbaar is de vis toch nog niet goed los.

Bart

Reageer

• Vissport
                Sportvisser
                • 07-01-2004
                • 756
                • Maasbracht

Vandaag gevist in de maas te maasbracht....80 blankvoorntjes inclusief 4 mooie alvers.De grote voorns lieten verstek gaan. We zaten met 6 bevriende vissers naast elkaar maar er werd geen enkele vis boven de 12 cm gevangen...raar maar waar.Ook met de hengel op de zink werd niets gevangen, door een experimenteerende visser. Dat belooft weer voor de wedstrijd van zondag met de lange stok. !@#$ !@#$ !@#$
                www.pa3gju.nl
                Beste groeten.

Reageer

• Janneman

Vandaag nog gevist in de Merwedekanaal in Nieuwegein. Veel last gehad van dat kleine spul aan windes en roofbleien, zo'n stuk of 50. Daarnaast nog 10 mooie voorns van 200 gram per stuk gevangen, 20 kleinere voorns en 5 middelgrote brasems. De vangst is redelijk te noemen voor de tijd van het jaar.
                  De vis moet nog helemaal loskomen en deze roofvisjes verdwijnen!

Ik viste aanvankelijk ter experimentatie met een flinke sleep om brasem te vangen, maar het was weinig succesvol. Ik bleef deze irritante opstekertjes krijgen van deze kleine windes en ook voorns.
                  Toen kwamen de brasems eindelijk op bezoek. 3 achter elkaar geland. Maar daarna kwam die windeplaag weer terug.

Met 3 maden kwam ik zelfs ook niet van hen af, wat een grote bek hebben ze toch! :@ :@ :@ :@
                  Hebben jullie misschien oplossingen voor mij om deze visjes niet te hoeven vangen.

Grtz Jan ~_~ ~_~ ~_~

Reageer

• Vissport
                    Sportvisser
                    • 07-01-2004
                    • 756
                    • Maasbracht

Vandaag wedstrijd gevist in Maasbracht in de Maas. Ben 3 de geworden met 21 stuks en 850 gr. Er waren 18 wedstrijdvissers. ik begon al te wanhopen na de slechte oefendagen, met kleine voorntjes. Begin langzaam weer vertrouwen te krijgen in de zaak. De eerste 3 hadden 21 stuks....ook een zeldzaamheid. Er werd gevist op aantal en gewicht. Er was wel geweldige wind de ganse wedstrijd, het vissen werd er zwaar door beinvloed. We kijken al weer naar de volgende wedstrijd. jongens laat maar gaan.....
                    www.pa3gju.nl
                    Beste groeten.

Reageer

• coarse fishing
                      Banned
                      • 13-04-2004
                      • 142

He Vissers,

Ik begrijp dat ik niet alleen sta in mijn probleem veelal kleine voorn te vangen. Ben zelf vrijdagavond nog geweest in een poldersloot (van rond de 15-20 meter breed en maximaal 1,50 diep). Hier ga ik meestal als ik een paar uurtjes tijd heb en niet al te ver weg wil rijden. Een beetje all-round voertje gebruikt en omdat ik de vorige weken hier meer gevist heb en telkens veel voorn ving en maar een enkele brasem ben ik al begonnen met zo'n 5 cm op de bodem te vissen (tipje van Alan Scotthorne, maar hierover later meer !!). Dit leek inderdaad succes te hebben, want na twee voorns had ik gelijk mijn eerste dikke platte te pakken van ongeveer 50 cm. Na een paar driftjes en wat voortjes iets verder op de bodem gaan vissen, maar nog steeds enkel voorn en tot grote ergernis ook nog vaak klein. Al met al op een kleine drie uurtjes zo'n 35 voorns gevangen, wel enkele tussen de 20 en 25 cm, en maar 1 brasem. De hoeveelheid vis is dus niet het probleem, wel zitten er vaak grote tussenpozen waarin niets te vangen is.

Wat me de laatste twee keer is opgevallen, ik doe dat tenminste anders niet zo gemakkelijk, is dat laat op de avond, of na een rustige periode, nog even flink bijvoeren ervoor zorgt dat de vis weer flink gaat bijten. Normaal gesproken zou je verwachten dat dit nou net het tegengestelde resultaat heeft. Zijn er meer vissers met deze ervaring?

En misschien nog de vraag die bij een aantal vissers is opgekomen. Hoe kom ik aan tips van Alan Scotthorne? Nou, da's niet zo moeilijk, die opende het Shimano Pole Center van BHC in Breda, en daar heeft hij aan de aanwezige belangstellenden antwoord gegeven op de door hen gestelde brandende vragen. That's all folks !!

Groeten,
                      Coarse Fishing

Reageer

• lode
                        Frequent aanwezig
                        • 22-02-2004
                        • 195

hallo,

vandaag een koppelwedstrijd gevist,op de gemeentevijver van gerhagen
                        te tessenderlo,ik met Dams(mijn broer) hadden de 1ste met 50 kg

groet ,Lode

Reageer

• Henso
                          Met enige kennis...
                          • 14-12-2002
                          • 499
                          • Hoogezand

:hyper: :hyper: Moi,

Vandaag weer eens wezen vissen in de Oostermoerse Vaart, nu het was dikke ****, eerst dik 2 uur op de zelfde plek als gister gevist, 4 visjes., verder ook geen beet niks, noppes.
                          Naast mij zat een oudere man die ving redelijk, een 20-tal vissen waaronder ook een hele mooie brasem.
                          De beste man moest op tijd weg dus heb ik later nog een 20 min. op zijn plek gevist en toen ving ik ook nog 3 visjes en een leuke brasem.
                          De brasem was puntgaaf niks geen paaipukkels of i.d., ik heb met een man staan praten welke er ook vaak vist maar die had ook nog weinig aktie gezien van onze slijmerige vrienden., dus de brasem is hier laat.
                          Volgende keer beter, het begin is er.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
                          2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• pastoor
                            ...

• 02-02-2003
                            • 1118
                            • Drongelen

Hier was het anders Henso.
                            Bij sommige brasem die ik ving pukkels van wel twee millimeter hoog.
                            Wel makkelijk als ze niet uit je hand glijden.

Was even na het werk naar de Maas geweest om een aangepaste montage uit te proberen.
                            1 1/2 uur gevist.
                            18 stuks - ruim 10 kg.

Reageer

• happyksk1
                              Komt net kijken
                              • 25-10-2003
                              • 73
                              • Alphen aan den Rijn

hallo medevissers,

Vandaag wezen vissen in de Amstel bij Nieuwveen. Van 7.30 tot 11.45 gevist eerste uur met staande haak, aardig wat voorns gavangen. Daarna met aas over de grond, toen begon het leuk te worden, in 1,5 uur 8 grote brasems en twee die ik niet gezien heb maar wel gevoeld, koste me 2 onderlijnen. Laatste 1,5 uur kwamen de voorns weer terug, en toch nog 2 brasems erbij gevist. Ik heb niet gewogen maar ik schat toch weer ruim 15kg.
                              Charles

fortis et fidus

Reageer

• pastoor
                                ...

• 02-02-2003
                                • 1118
                                • Drongelen

pukkels zat.

Reageer

Working...